Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto vanuit Bedrijfsvoorraad (Garage) naar Particulier

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 15:48

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Wanneer een auto op bedrijfsvoorraad staat (bestaand kenteken) kan deze door de garage (waar de auto in bedrijfsvoorraad staat) op naam gezet worden van de persoon welke deze auto heeft gekocht.

Dit kunnen sommige bedrijven zelf (Internet) of via het postkantoor.

de klant (koper) hoeft hiervoor niet mee als ik het goed heb.

Is dit niet fraudegevoelig? Of is het te risicovol om hier mee te frauderen om de RDW erkenning kwijt te raken?

RDW:
Voertuigbedrijven met de RDW-bevoegdheid Tenaamstelling Voertuigen (TV) kunnen na verkoop van een voertuig uit de bedrijfsvoorraad van hun bedrijf een kenteken op naam van de nieuwe eigenaar zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Richard op 28-02-2011 18:24 ]

20*350ZO45°

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Richard schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:23:
Wanneer een auto op bedrijfsvoorraad staat (bestaand kenteken) kan deze door de garage (waar de auto in bedrijfsvoorraad staat) op naam gezet worden van de persoon welke deze auto heeft gekocht.

Dit kunnen sommige bedrijven zelf (Internet) of via het postkantoor.

de klant (koper) hoeft hiervoor niet mee als ik het goed heb.

Is dit niet fraudegevoelig? Of is het te risicovol om hier mee te frauderen om de RDW erkenning kwijt te raken?

RDW:

[...]
Bedrijven die het bij het postkantoor doen moet een legitimatiebewijs tonen. Ook als ze het zelf doen, hebben ze gegevens van een legitimatiebewijs nodig. Dat maakt de kans op frauderen al een stuk kleiner.

Daarbij, zodra het ook maar 1x gebeurd, denk ik dat zo'n dealer wel kan inpakken.

Ook nog of het nou om een auto uit bedrijfsvoorraad gaat of een nieuwe auto, de handeling is hetzelfde..

[ Voor 5% gewijzigd door Naboo op 28-02-2011 18:30 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb een auto gekocht die op bedrijfsvoorraad stond, maar ik mocht gewoon zelf langs het postkantoor gaan.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Krentenbol schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:31:
Ik heb een auto gekocht die op bedrijfsvoorraad stond, maar ik mocht gewoon zelf langs het postkantoor gaan.
Haha, die heb ik ook weleens gehad. Had de prijs zo erg omlaag gelult dat ik de auto maar mee moest nemen, zelf op mijn naam moest zetten, en dan binnen een week het vrijwaringsbewijs terug moest brengen :)

Maaruh, de reden van mijn openingspost: Heb dus vorige week donderdag een auto gekocht die ik zaterdag op ga halen (officieel VW Dealer). De dealer moet naar het postkantoor omdat ze 'm zelf niet over kunnen zetten Daar heeft ie dus mijn Rijbewijs voor nodig. Heb die daar dus achtergelaten, heb netjes copy+dealerstempel+ handtekening gekregen mocht ik die 1.5 week een politieagent tegenkomen. Nu vind ik het opzicht "vreemd" dat een erkend RDW lid (de dealer in dit geval) met alleen maar mijn rijbewijs die auto op mijn naam kan zetten. Het rijbewijs kan immers ook "gevonden" zijn.

20*350ZO45°

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Als een bedrijf is erkend, kunnen ze een auto op naam zetten van een klant. Daarvoor hebben ze nodig: naam, geboortedatum, rijbewijsnummer.

Is dat fraudegevoelig? Valt wel mee. Ten eerste heb je het nummer van het rijbewijs nodig. Daarmee kan al niet jan en alleman de transactie doen. Lang niet waterdicht maar scheelt al een boel. Ten tweede is het beperkt tot bedrijven met RDW erkenning voor tenaamstelling. Als er een paar klachten komen over een bedrijf, is deze erkenning zo weer ingetrokken. Ten derde merkt de nieuwe kentekenhouder vanzelf dat er een auto op naam is gezet. Deze krijgt namelijk een brief over de wegenbelasting en kan daarop handelen. Tenslotte heeft het slachtoffer de auto op naam staan. Kan handig zijn als er onbetaalde boetes zijn etc, laat de auto maar executeren.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Richard schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:35:
[...]

Haha, die heb ik ook weleens gehad. Had de prijs zo erg omlaag gelult dat ik de auto maar mee moest nemen, zelf op mijn naam moest zetten, en dan binnen een week het vrijwaringsbewijs terug moest brengen :)

Maaruh, de reden van mijn openingspost: Heb dus vorige week donderdag een auto gekocht die ik zaterdag op ga halen (officieel VW Dealer). De dealer moet naar het postkantoor omdat ze 'm zelf niet over kunnen zetten Daar heeft ie dus mijn Rijbewijs voor nodig. Heb die daar dus achtergelaten, heb netjes copy+dealerstempel+ handtekening gekregen mocht ik die 1.5 week een politieagent tegenkomen. Nu vind ik het opzicht "vreemd" dat een erkend RDW lid (de dealer in dit geval) met alleen maar mijn rijbewijs die auto op mijn naam kan zetten. Het rijbewijs kan immers ook "gevonden" zijn.
Het is ff iets anders, maar ik zou dus mijn rijbewijs nooit en te nimmer achterlaten. Zeker niet als je het over fraudegevoeligheid hebt. Ik zou ook niet weten waarom ze dat zo lang nodig hebben eigenlijk. dat op naam zetten is 10 minuten werk.
Voor hetzelfde geld gaat er volgende week iemand met "jouw" rijbewijs en een gestolen cc een dikke auto huren en dan komen ze toch bij jou uit. Het is nog niet zo'n ramp als je ID, maar ik zou er toch mee oppassen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Flagg schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:32:
[...]

Het is ff iets anders, maar ik zou dus mijn rijbewijs nooit en te nimmer achterlaten. Zeker niet als je het over fraudegevoeligheid hebt. Ik zou ook niet weten waarom ze dat zo lang nodig hebben eigenlijk. dat op naam zetten is 10 minuten werk.
Voor hetzelfde geld gaat er volgende week iemand met "jouw" rijbewijs en een gestolen cc een dikke auto huren en dan komen ze toch bij jou uit. Het is nog niet zo'n ramp als je ID, maar ik zou er toch mee oppassen.
Ik ga 'm op zaterdag ophalen (postkantoor gesloten aldaar). 't is nogal een specifiek modelletje VW, en die moest ik dus erg ver zoeken (wel bij een officieel dealer). Op vrijdag moet ie dus op mijn naam gezet worden. Wanneer ik vrijdag terug zou moeten, dan kost het me 500KM aan reiskosten.

20*350ZO45°

Pagina: 1