Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webcam freeware progje mét motion detectio

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Goed, het volgende:

Mijn buurvrouw heeft last van muizen, nu wil ze graag weten hoeveel het er zijn en hoe actief ze zijn. Ik opperde toen heel enthousiast dat ik wel even een laptopje met een webcam neerzet. De webcam ziet de muis en maakt er een mooi filmpje van.

Tot zover het goede idee, nu blijkt alleen de uitwerking minder makkelijk. Aangezien het hier meer gaat om een geintje dan om een werkelijk belangrijk project, wil ik aan de software niks uitgeven. Het vinden van freeware leek mij niet zo moeilijk, ik had namelijk als enige eis dat de software motion detection ondersteunt. (muizen zijn vooral ’s nachts actief, en om nou de hele nacht te filmen leek mij niet ideaal.

Goed de afgelopen middag heb ik met een hoop creatieve zoektermen (webcam software, motion detection, webcam beweging, security software en al deze zoektermen gecombineerd) natuurlijk een hoop resultaten gevonden. Echter geen enkel freeware-pakket wat onbeperkt motion detection heeft.

Het enige pakket wat freeware is wat ik heb gevonden is Dorgem, dit ondersteunt echter weer geen film-opname. :’(

WebcamXP: de single user versie heeft geen motion detection
Webcam Monitor 5.2: Werkt perfect, maar is gelimiteerd op twee uur gebruik
Webcam Surveyor 1.8.0: Beperkt tot 1 uur gebruik
iSpy: zelfde verhaal
Motion Detection: Geen freeware

Heeft iemand enig idee welk progje ik nodig heb!?
Dus:
  • Freeware
  • Motion detection
  • Filmpje maken
Ik kan mijn buurvrouw en haar muizen natuurlijk niet teleurstellen...

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:38
webcamXP PRO Trial (60 days) ?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ja, die kan ik altijd nog proberen, maar dat is dus helaas geen complete freeware. :)
Voor zover ik het kan zien neemt deze alleen fotootjes. :)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kijkt u eens: Motion
Helemaal gratis en voor niets. Je hoeft er zelfs geen duur OS voor te hebben ! :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door Fish op 28-02-2011 18:21 ]

Iperf

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Pizzaman schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:05:
[...]

Ja, die kan ik altijd nog proberen, maar dat is dus helaas geen complete freeware. :)
Hoelang wil je die laptop bij de buurvrouw neerzetten ? meer dan 2 maanden ?

http://noeld.com/programs.asp?cat=video#MDetect

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 28-02-2011 18:25 ]

Iperf

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:09
ik gebruikte vroeger altijd vision gs. www.visiongs.de volgens mij hebben ze nog steeds een freeware versie en die werkte altijd erg fijn.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier dan: ZoneMinder
Die hebben zelfs een live-CD voor als je linux eng vindt :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Die trail voor de Pro versie kan ik nergens meer vinden, overal krijg je de gewone versie. (die helaas geen motion detection heeft)
fish schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:20:
[...]

Hoelang wil je die laptop bij de buurvrouw neerzetten ? meer dan 2 maanden ?

http://noeld.com/programs.asp?cat=video#MDetect
Die link heb ik ook geprobeerd, maar als hij eenmaal beweging detecteert maakt hij maar één filmpje. Als er tien minuten later wat in beeld komt filmt hij niet meer. Bovendien is dit ook geen freeware en zit er een limiet van 1 uur aan.
monkel schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:24:
ik gebruikte vroeger altijd vision gs. www.visiongs.de volgens mij hebben ze nog steeds een freeware versie en die werkte altijd erg fijn.
Deze heb ik ook al geprobeerd, maar werkte ook niet naar behoren...

[ Voor 3% gewijzigd door Pizzaman op 28-02-2011 19:19 ]

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 08:45
Pizzaman schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:46:
Mijn buurvrouw heeft last van muizen, nu wil ze graag weten hoeveel het er zijn en hoe actief ze zijn.
Gewoon een paar muizenvallen en dan weet ze het ook :P Of ben jij geïnteresseerd in wat anders ;-) Geweldige reden!

Maar goed, ik zou toch voor WebcamXP gaan. Heb goede ervaringen met dit pakket. Is wel niet freeware maar momenteel is een actuele versie via een ander kanaal te vinden...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:26
Hou je ook rekening met verlichting? Met een webcam zie je in het donker niks, dan moet je er al een dikke spot met IR leds bijzetten.

• Ropau
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:05

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:38
Pizzaman schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:12:
[...]

Die trail voor de Pro versie kan ik nergens meer vinden, overal krijg je de gewone versie. (die helaas geen motion detection heeft)

[...]
Volgens mij kan je gewoon de normale versie downloaden en dan activeren als 'pro' voor 60 dagen

[ Voor 19% gewijzigd door mrFoce op 28-02-2011 22:26 ]

• Neut72
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik heb iSpy en WebcamXP geprobeert en op zich werken die goed met motion-detection, maar ze gebruiken op een oude single-core 2,2Ghz zoveel processorpower. Nu kan dat aan de goedkope webcam liggen, maar weet iemand misschien een heel simpel webcam-programmatje met motion-detection dat echt superweinig processorpower gebruikt?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er staan een aantal genoemd in het topic, zoek de websites van de makers erbij op en controleer de requirements.

Ik denk verder dat het verstandiger is om een nieuw topic te openen, dan verder te gaan in een topic van ongeveer een half jaar oud. Geef (mocht je een nieuw topic openen) wel even goed aan wat je exact geprobeerd hebt aan software en wat het grote probleem is. Dan heeft het topic wat meer bestaansrecht dan een simpel opsomtopic met mogelijke softwarepakketten. :)

Ik sluit daarom dit topic.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.