Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vind op mijn ipod (in stille ruimtes) zelfs op zijn zachtst het geluid te hard. Nu was ik dus op zoek naar een 'tussenstukje' om het geluid van de ipod zachter te maken. Het gaat dus om een 'verlengstukje' die je tussen de MP3speler en de oortjes zet.
Echter, ik zie nu dat ze vrij prijzig zijn, en denk erover gewoon andere oordopjes te kopen met daarin zo'n ding ingebouwd. Echter, ik twijfel welke ik moet hebben. Ik heb even het kabeltje van mijn broertje geprobeerd, eentje van apple zelf, maar die doet niets op mijn ipod (video, 5e generatie). Wel op de zijne (touch, 3e generatie). Ik vermoed dus dat die softwarematig werkt oid.
Nu denk ik aan deze oordopjes (het hoeft niet duur of superkwaliteit oid), maar ik vroeg me af of iemand weet waar je aan kunt zien of het hier ook softwarematig gaat, of hardwarematig (weerstandje in de kabel oid)? Zijn er bepaalde merken die het softwarematig doen en bepaalde die het hardwarematig doen, of is dat een 'pure gok' per kabel? Heb al gegoogled op reviews enz, maar geen antwoord kunnen vinden helaas.\

Edit: bedankt voor het verplaatsen, had me vergist.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Oordopjes horen in AN, dus ik tik je topic daar even heen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En ik maar denken dat die ipodden op zich best fatsoenderlijke apparaten waren. :+ Of zijn jouw empeedrietjes zo afgrijselijk hard? Ben benieuwd naar wat voor muziek jij luistert. 8)

Oortoeters met herrie-epibrator zijn er natuurlijk genoeg. Met een snoertje als dit kun je ze allemaal bijregelen. Prijs valt mee (meer hier - niet iDing specifiek wil zeggen volumeregeling door potmetertje - werkt altijd).

Alternatievelijk zou je ook je muziekvijltjes door een progseltje met betsj-moot naar een lager volume kunnen laten omkalefateren als dat niet te tegnies voor je is. Begrijbiewel? ;)

PS

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 28-02-2011 23:34 ]

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik gebruik hiervoor software, met mp3gain kun je muziek naar een hoger niveau tillen of lager, het mooie hiervan is dat je levels gelijk zijn en niet het ene nummer harder dan de andere.
Hopelijk heb je hier iets aan.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Ik ben op het moment bezig met mp3gain de boel aan te passen, maar dat duurt even (combinatie van veel muziek en langzame pc...). Een testnummer gaf echter goede resultaten. Enige nadeel is dan dat als ik de muziek op de pc wil afspelen deze harder moet (met als gevolg dat alle geluiden, bijv. de windows 'piepjes' ook harder zijn), maar daar valt mee te leven :)

Daarnaast ook bedankt voor de informatie over het feit dat als het niet ipodspecifiek is het vrijwel altijd werkt. Is er iets waaraan je kunt zien of het ipodspecifieke oordopjes zijn, of is enkel apple spul zelf dat? Sony (of willekeurig ander merk) niet neem ik aan?

Muziek die ik afspeel is btw onder andere Gotthard en Hammerfall. Niet extreem hard dus, maar ook niet zacht ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Orian op 01-03-2011 12:53 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vermoed (maar heb dit nooit *echt* uitgezocht) dat als een plugje drie contactjes heeft (massa, links, rechts) dat het dan geen merk/model-specifieke functionaliteit zal bevatten. De plugjes met vier contactjes suggereren een extra signaaloverdracht voor die specifieke functies.

Overigens kun je als dat niet teveel ruimte kost de harde en zachte versies naast elkaar bewaren. Ik zou de originelen nooit weggooien. Tenzij je ze zelf van CD geript hebt en dat makkelijk weer opnieuw kunt doen.

Verder kun je het globale volume van Windows en het volume van je MP3 afspeelsoftware gewoonlijk apart instellen.

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor de hulp allemaal, ik heb inmiddels alle muziek qua geluidsniveau verlaagt (met een backup van het origineel nog daarnaast), en het klinkt een stuk beter :).

Dat over die plugjes klinkt vrij aannemelijk. Heb even mijn en mijn broertjes oortjes vergeleken, en het klopt inderdaad dat de mijne 3 'stukjes' (2 ringetjes) heeft op de aansluiting, en de zijne 4 'stukjes' (en dus 3 ringetjes).

Nogmaals bedankt allemaal :)
Pagina: 1