Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik wil graag via dit topic eens te weten komen wat je best doet (hoe je best handelt) indien je Android telefoon gestolen zou worden... of je verliest hem.
Je kan preventief software installeren om de locatie van je device te traceren en eventueel op afstand te blokkeren... maar stel dat je die software er niet op hebt staan... of het systeem op zich doet niet wat het moet doen... welke acties kan je dan best zelf nemen om ervoor te zorgen dat al die informatie zoals je mail, facebook, google docs, etc... zo snel mogelijk onbereikbaar gemaakt wordt? Is het voldoende om bv je google account te deactiveren of paswoord ervan te resetten?

Ik denk dat een groot deel van de Android community (en eigenlijk gewoon de smartphone gebruikers in 't algemeen) met een volledig open toestel rond loopt. Zelfs met een patroon of PIN code (waarmee je 't scherm locked) vind ik niet veilig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Als je een nieuwe SIM-kaart in je telefoon stopt, word je automatisch gevraagd naar je Google Account inloggegevens. Als je deze niet hebt, dan kan er dus ook geen toegang tot je gmail en Market bijvoorbeeld worden verkregen. Verder heb ik Prey geïnstalleerd op mijn telefoon: https://market.android.co...rey&feature=search_result

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 19:31
Leuk hoor die tracking apps waarmee je je gestolen phone kunt achterhalen.... maar het lijkt me dat in de meeste (professionele) diefstallen de gsm als eerste een hard reset krijgt, waardoor je tracking app ook weg is... bye bye phone. Of zie ik iets over het hoofd? Ik zou het namelijk op die manier doen als dief (in het hypotetische geval ik ooit een phone zou jatten, niet dat dat echt aan de orde is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:20
Als...als...

Telefoons worden volgens mij maar zelden door "professionals" gestolen en zelfs al is dat zo dan zorgt die software er in ieder geval voor dat je nog een kans van slagen hebt bij de overige dieven. Je hebt natuurlijk weinig te verliezen tenzij het om een betaalde dienst gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:17

Sherlock

No Shit

Het voordeel bij een harde reset is wel dat je gegevens van de telefoon af zijn, dat is op zich al heel wat waard!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 15:31
inderdaad of je kan hem tracken of al je gegevens worden gewist ( of gebackupt maar dat hoop ik niet voor je ) maar ik denk dat tenzij je heel belangrijk bent je gegevens niet worden gejat een proffesional zal eerder achter duurdere dingen aangaan neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 18:57
SecureWave is ook een erg aantrekkelijke app hiervoor. Kun je je telefoon op afstand wissen en backuppen. En als je een geroote telefoon hebt kun je het hard-rest bestendig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

segil schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:38:
Leuk hoor die tracking apps waarmee je je gestolen phone kunt achterhalen.... maar het lijkt me dat in de meeste (professionele) diefstallen de gsm als eerste een hard reset krijgt, waardoor je tracking app ook weg is... bye bye phone. Of zie ik iets over het hoofd? Ik zou het namelijk op die manier doen als dief (in het hypotetische geval ik ooit een phone zou jatten, niet dat dat echt aan de orde is ;))
De meeste diefstallen zijn gelegenheidsdiefstallen, als je te maken hebt met proffesionals moet er heel wat meer dan een telefoontje te halen zijn bij je (of je hebt iemand boos gemaakt :p ).

Microsoft heef myphone waarmee je alle data van de telefoon kan wissen, Google zou eigenlijk ook zelf zoiets moeten aanbieden. SMSjes inladen in Gmail en dergelijke onder een speciaal label lijkt me ook niet heel ingewikkeld voor ze (bij Microsoft worden die ook opgeslagen als backup)

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 12-03-2011 12:03 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1