Thunderbird i.c.m. Gmail en Google Contacts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

Topicstarter
Sinds enige tijd ben ik een enthousiaste gebruiker van Gmail. Helaas is mijn vriendin nog niet gecharmeerd van Gmail en wil ze liever een mail client gebruiken.

Ik gebruik daarom Mozilla Thunderbird om via Imap mijn (ons) Gmail account uit te lezen. Probleem was dat ik lokaal de Gmail contacts niet had. Dat heb ik opgelost door de addon Zindus te installeren. Deze synchroniseert Google contacts met het adresboek in Thunderbird. Dat werkt overigens prima. M.b.v. thunderbird maak ik overigens nog een backup van mijn mail, door de mails vanuit Imap in lokale mappen te plaatsen.

Ik wilde deze manier van werken eens even toetsen met andere gebruikers. Hebben jullie misschien betere oplossingen? En wat zijn bijvoorbeeld de ervaringen met addons zoals Zindus. Ik ben persoonlijk nooit zo'n fan van addons die je gebruikersinformatie nodig hebben. Voor hetzelfde geldt stuurt die addon ze door naar de auteur. Om maar eens wat te noemen.

Ben benieuwd naar feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
Interessante plugin van Zindus. Ik zal 'm thuis eens proberen.

Je schrijft:
Anoniem: 86020 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:31:Ik ben persoonlijk nooit zo'n fan van addons die je gebruikersinformatie nodig hebben. Voor hetzelfde geldt stuurt die addon ze door naar de auteur. Om maar eens wat te noemen.
Volgens de website:
The Zindus addon is open-source software. The source code is written in Javascript and licensed under the Mozilla Public License.
Je kunt dus zelf controleren of er verborgen achterdeuren in de software zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

CSA >> OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:32

who

Zelf gebruik ik Zindus icm gmail voor de contactpersonen van mijn telefoon en email.
ofwel

Thunderbird + Zindus --> Google Contacts --> Android toestel

Als ik dan een aanpassing doe in Thunderbird of op de telefoon wordt alles automatisch bij gewerkt.

Voor zover ik weet en kan bekijken geeft Zindus verder niets door.