McDonalds biedt in zijn restaurants open WiFi waar je door wordt verwezen naar een pagina met Algemene Voorwaarden, waar je akkoord mee dient te gaan. Vervolgens kun je voor bepaalde tijd gratis internetten. Simple & clean; voor de gebruiker geen verplichte registratie (zoals bij FON), of kraskaarten/betalingen (zoals T-Mobile/KPN hotspots).
Iemand vroeg mij laatst of ik kon helpen om iets dergelijks op te zetten voor zijn restaurant. Ik ben gaan zoeken maar stuit vooral op ticketsystemen of betaalde abbo's.
Ik heb WiFiShop gevraagd of ze dergelijke oplossingen bieden, maar zij verkopen alleen die ticketssystemen voor horeca. In mijn optiek moet zoiets toch relatief eenvoudig in met 1 access point op te lossen zijn? Volgens mij zijn er maar drie eisen die bovenop een huis-tuin-en-keuken-acces-point komen:
Iemand vroeg mij laatst of ik kon helpen om iets dergelijks op te zetten voor zijn restaurant. Ik ben gaan zoeken maar stuit vooral op ticketsystemen of betaalde abbo's.
Ik heb WiFiShop gevraagd of ze dergelijke oplossingen bieden, maar zij verkopen alleen die ticketssystemen voor horeca. In mijn optiek moet zoiets toch relatief eenvoudig in met 1 access point op te lossen zijn? Volgens mij zijn er maar drie eisen die bovenop een huis-tuin-en-keuken-acces-point komen:
- Gebruik moeten gelogd worden; vereiste van Telecomwet (bron
- Gebruikers krijgen allereerst voorwaarden voorgeschoteld alvorens ze toegang krijgen
- Gebruikers moeten automatisch van subnet gescheiden worden, zodat ze niet zomaar in elkaars shared documents kunnen neuzen (klopt dit? dat dat door scheiding van subnetten tegen wordt gegaan?)
www.stevelock.nl