Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:20

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Op dit moment heb ik digitale tv van Delta icm een Humax IR-FOX C decoder. Omdat ik ga verhuizen naar een andere regio ga ik daar tv afnemen van Caiway, en krijg ik daarbij een Humax IR-FOX Z.

Volgens internet zou de Humax IR-FOX Z de opvolger zijn van de Humax IR-FOX C, echter als ik op de pricewatch of andere online shops kijk, zie ik dat de Humax IR-FOX C (het oudere model) nog steeds twee keer zo duur is.
Kan iemand dit verklaren? En is het dan beter om gebruik te blijven maken van het C type ipv de nieuwere Z?

Ik las ook dat veel kanalen standaard geleverd worden in de HD variant. Kan ik deze ook ontvangen met die decoder? En is het zo dat op die kanalen precies hetzelfde wordt uitgezonden als op de normale kanalen? Behalve dat voor sommige programma's de kwaliteit wat hoger ligt.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:49
Waarschijnlijk is die C duurder omdat die niet meer geleverd wordt. Gewoon die Z aannemen, is gratis toch :-)

Dit is wel een SD ontvanger dus kun je (uiteraard) geen HD kanalen mee ontvangen. Dan zul je een HD-ontvanger moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Aannemen doe ik zoiezo, vraag me alleen af welke ik beter kan gebruiken - dus welke een beter beeld zal geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
koekjah schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:51:
Aannemen doe ik zoiezo, vraag me alleen af welke ik beter kan gebruiken - dus welke een beter beeld zal geven :)
Zeer waarschijnlijk zal het nagenoeg geen verschil maken. Beide zijn het nog steeds SD decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Dan vraag ik me ten zeerste af wat het nut is van een nieuwe versie, als er geen verbeteringen zijn. De nieuwe verbruikt nog eens meer energie ook :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Als je even onderzoek had gedaan - via de Humax site - had je het verschil kunnen vinden, namelijk:
De IR-FOX Z is de opvolger van de IR FOX C. Deze set-top box is geschikt voor ontvangst van digitale radio- en TV-uitzendingen. Opvallend is zijn kleine afmeting (21x3,5x15 cm), het lage stroomverbruik (max. 12W) en zijn snelle bediening.
en de functie "Selecteren van programma's op naam" is bij de Z wel mogelijk, maar bij de C niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Die dingen zijn mij wel opgevallen, maar vind ik nou niet echt schokkende verbeteringen. Bovendien verbruikt de Z decoder in gebruik nog meer ook.

Anyway, bedankt voor de hulp... we gaan vanzelf zien of ik er beter beeld uitgeperst krijg!

Pagina: 1