Gordijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een nieuw gordijn aan te schaffen, het ding wat ik nu heb laat te veel licht door. Wat voor gordijn kan ik wat geluidskwaliteit betreft het beste kopen, een dik, veel absorberend geval of juist een weinig absorberende? Of is dat een persoonlijke keus? En zouden ze van 't plafond tot de vloer moeten of van het plafond tot net onder het raam?
't Raam zit aan de rechterkant van m'n kamer (ervanuitgaande dat m'n boxen tegen de achterwand staan). Als ik voor dikke gordijnen kies, zou het dan ook verstandig zijn om de linker kant van m'n kamer van iets absorberends (zoals vloerbedekking) te voorzien?

Ik hoop dat er mensen zijn die me een duidelijk, gemotiveerd antwoord kunnen geven. B.V.D.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat je kamer asymetrisch wordt is juist niet erg. Verder absorbeerd een dik gordijn meer hogetonen en dempt het flink. Als je je set nu te "aanwezig" vind, of je vind het geluid te "hard" dan zijn dikke gordijnen wel relex.

Ik heb een moderne set in een modern ingerichte kamer. Dikke gordijnen (ik heb van die rode filmdoeken:7) hielpen hier wel lekker... Tot vlak onder het raam overigens..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

gordijnen zijn erg belangrijk mbt weergave...ik zou niet weten waarom asymetisch beter zou zijn...btw je moet er wel aan denken dat je de gordijnen overdag wel open zult hebben....

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Asymetrisch is op zich niet erg, zo lang het geluid dat je linker en rechteroor bereikt maar hetzelfde is. Als je links een gordijn hangt, en rechts zitten vooral harde materialen, dan klinkt dat heel vervelend.

Of je dikke gordijnen moet nemen of niet, maakt niet zo heel veel uit. Gordijnen reflecteren zoiezo nauwlijks, alleen dikkere zullen iets meer doorlaten aan geluid.
Doe mij maar geen gordijnen, ik hou wel van een flinke reverb.

Jag