Mijn in 2010 gebouwde computer heeft eigenlijk al vanaf het begin een vervelende eigenschap. Op het moment dat ik een bewerking kies duurt het even voordat er iets gebeurd.
Dit kan zijn als ik een internet pagina open, de prullenbak aanklik op het buroblad, een applicatie open.
Wat er eigenlijk gebeurd is dat er een onderbreking plaatsvind. Dus de applicatie, newsleecher bijvoorbeeld, opent wel maar blijft vervolgens even hangen voordat hij klaar voor gebruik is. Je hoort dan altijd eerst een toenemende zoemtoon (alsof er iets opgespooled wordt) en daarna een harde tik. Daarna loopt de applicatie of bewerking weer door.
Control alt delete bijvoorbeeld, het duurt gewoon zo'n 20 seconden voordat ik de taskmanager voor me heb.
Het systeem heeft de volgende specs:
i5 750
MSI p55-gd65
corsair dominator 4gb ddr3 1333
ATI radeon HD5850
Intel 80GB SSD
2 x Samsung F3 1TB
2 x DVD writer,
Op de SSD staat Windows 7 64 bit te draaien, nog zo'n 8GB vrije schijfruimte.
Ik gebruik NOD32 antivirus scanner.
Als iemand een idee heeft wat dit zou kunnen veroorzaken......
Dit kan zijn als ik een internet pagina open, de prullenbak aanklik op het buroblad, een applicatie open.
Wat er eigenlijk gebeurd is dat er een onderbreking plaatsvind. Dus de applicatie, newsleecher bijvoorbeeld, opent wel maar blijft vervolgens even hangen voordat hij klaar voor gebruik is. Je hoort dan altijd eerst een toenemende zoemtoon (alsof er iets opgespooled wordt) en daarna een harde tik. Daarna loopt de applicatie of bewerking weer door.
Control alt delete bijvoorbeeld, het duurt gewoon zo'n 20 seconden voordat ik de taskmanager voor me heb.
Het systeem heeft de volgende specs:
i5 750
MSI p55-gd65
corsair dominator 4gb ddr3 1333
ATI radeon HD5850
Intel 80GB SSD
2 x Samsung F3 1TB
2 x DVD writer,
Op de SSD staat Windows 7 64 bit te draaien, nog zo'n 8GB vrije schijfruimte.
Ik gebruik NOD32 antivirus scanner.
Als iemand een idee heeft wat dit zou kunnen veroorzaken......
Fastcossie