Ik ben aan het rondkijken naar een eenvoudig en betaalbaar NAS voor de thuis sitiutie. Doel is om regulier backups te maken van een aantal mappen op twee pc's die in hetzelfde netwerk hangen. Met name documenten, foto's en films.
Er zijn verschillende mogelijkheden heb ik begrepen en ik heb een aantal vragen waar andere wellicht ook mee zitten.
Heb al even in dit forum gedeelte gesnuffeld, maar ik zie zoveel info die (relatief) oud en voor mij als NAS-newb te technisch is.
Misschien dat jullie met mijn requirements een suggestie kunnen doen:
- data via een NAS beschikbaar binnen huis
- backup naar de NAS
- gescheduled aan en uit kunnen zetten om energie te besparen (alleen aan voor de backup en als ik het wil en dus niet 24/7 aan)
- redelijk eenvoudig van opzet maar wel veel mogelijkheden
- uitbreidbaar
- capaciteit 1-1,5 TB
- budget 200 euro (indien mogelijk incl. harddisk)
- NTFS ondersteuning
- Win 7 64bit en XP 32 bit compatible
Ik heb begrepen dat QNAP en Synology best in NAS zijn, maar die zijn redelijk prijzig volgens mij en zonder disk klopt dat?
De LaCie Network Space 2 lijkt te kunnen doen wat ik wil, maar ik hoor negatieve verhalen over de voeding en support.
Er zijn verschillende mogelijkheden heb ik begrepen en ik heb een aantal vragen waar andere wellicht ook mee zitten.
Heb al even in dit forum gedeelte gesnuffeld, maar ik zie zoveel info die (relatief) oud en voor mij als NAS-newb te technisch is.
Misschien dat jullie met mijn requirements een suggestie kunnen doen:
- data via een NAS beschikbaar binnen huis
- backup naar de NAS
- gescheduled aan en uit kunnen zetten om energie te besparen (alleen aan voor de backup en als ik het wil en dus niet 24/7 aan)
- redelijk eenvoudig van opzet maar wel veel mogelijkheden
- uitbreidbaar
- capaciteit 1-1,5 TB
- budget 200 euro (indien mogelijk incl. harddisk)
- NTFS ondersteuning
- Win 7 64bit en XP 32 bit compatible
Ik heb begrepen dat QNAP en Synology best in NAS zijn, maar die zijn redelijk prijzig volgens mij en zonder disk klopt dat?
De LaCie Network Space 2 lijkt te kunnen doen wat ik wil, maar ik hoor negatieve verhalen over de voeding en support.