Toon posts:

Beter coolen en verder oc'en of nieuwe cpu??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
draai met celeron 400@450 met 128meg 100mhz geheugen met een bus van 75Mhz met de max multiplier van 6.
De cooler die ik gebruik is zo'n intel ding wat er standaard bij zit.
Nu krijg ik mijn bus niet op 83Mhz, zou dit mischien wel lukken wanneer ik mijn cpu beter cool? hij hang namelijk al tijdens het booten en ik betwijfel of dat door een te hoge temp komt..zou het geheugen dit gewoon niet aankunnen?? iemand een idee??

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Hoe ver komt hij dan met booten? Als hij wel een stukje gaat dan moet het misschien nog wel kunnen lukken met goeie koeling

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Grote kans dat je AGP of een van je PCI kaarten of je IDE controller diens weigert.
Je kan gaan voor de peltier/zware cooling combo, maar ik denk dat het goedkoper is om een andere proc te kopen en deze te verkopen.
Voor een 400 kan je nog wel minimaal 150,- krijgen...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt een heel end met booten, soms zie ik net me desktop.

• Aphax
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ik heb mijn cellie 400 op 500 met een FSB van 83, probeer je voltage eens omhoog te krikken als je dat niet al geprobeerd had, en anders eens je HDD PIO modes in je bios veranderen. Ik draai ZONDER extra koeling makkelijk 500Mhz

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Met een beetje volwassen koeling moet hij toch wel op 570 te krijgen zijn.

• Aphax
  • Laatst online: 03-06 23:32
Hoe dat dan? Of kan dat niet met een ABIT BH6? Aangezien die niks tussen de 83 en 100 kan...

Verwijderd

Nee, dat gaat dan niet. Ik heb datzelfde probleem gehad met mijn bh6. Ik had een celly333 die op 500mhz net niet stabiel genoeg te krijgen was.

Met een paar settings tussen de 83 en 100 had ik wellicht een mooie speed tussen de 450 en 500 kunnen bereiken, maar helaas... zit er niet op!

Verwijderd

Abit BH6 rev 1.1 heeft meer FSB's...
Pagina: 1