Videokaart HDMI in

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie_d
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-04-2022
Goedemiddag iedereen,

Ik ben op zoek naar een videokaart met een HDMI ingang.
Mijn uiteindelijke doel is om via een programma het videosignaal van een Playstation 3 op te nemen en om te warpen (projectie in een bol).

Lang verhaal, maar ik heb iig een HDMI in nodig ;)

Bestaat zoiets? Als ik op google zoek naar 'videokaart hdmi in' dan krijg ik meer te zien over videokaarten met HDMI dan specifiek een in poort.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Misschien moet je meer kijken naar een TV kaart?
Zodat je ook kunt capturen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
Die zijn er niet omdat het anders te makkelijk wordt om HD- films te kopiëren (beter gezegd: HDCP zorgt ervoor dat ze niet gekopiëerd kunnen worden, dus is het nogal nutteloos om een HDMI ingang te maken die toch niet gedecodeerd kan worden).

[ Voor 51% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-02-2011 13:29 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Wat jij nodig hebt is een capture-card/device zoals een Hauppauge HD PVR..

pricewatch: Hauppauge HD PVR

Dit apparaat wordt door bijna alle grote namen in de gaming-community gebruikt om video's op te nemen van gameplay op consoles. Beeldkwaliteit is super, bekijk op youtube maar eens video's van Machinima op 720p... als 720p beschikbaar is voor de video's, dan is deze 9 van de 10 keer met een hauppage opgenomen. De PVR werkt overigens met component... geen HDMI helaas, dit o.a. vanwege de beveiligingen zoals HDCP op HDMI ;)'

Probeer maar eens een capturecard te vinden met hdmi... zijn blijkbaar heel zeldzaam ;)

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 28-02-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
En dat is component, als je een videocapturecard met component kunt vinden, kun je wel opnemen vanaf de PS3.
Probeer maar eens een capturecard te vinden met hdmi... zIjn blijkbaar heel zeldzaam ;)
Yups, door HDCP. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-02-2011 13:31 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Bestaat zoiets? Als ik op google zoek naar 'videokaart hdmi in' dan krijg ik meer te zien over videokaarten met HDMI dan specifiek een in poort.
Je kunt ook de forum search gebruiken, vraag is namelijk al vaker voorgekomen.

Ovrigens naast bovengenoemde kaart is deze misschien ook interessant ivm de ingebouwde hardware h264 encoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie_d
Ok, dat is heel snel een duidelijk antwoord :) Super!

Het capturen is niet mijn prioriteit.
Ik weet niet hoe het gaat met bijvoorbeeld de Hauppauge, maar wat ik uiteindelijk wil is het volgende:
Fullscreen beelden van de PS3 zien via de pc.

'Waarom niet gewoon aan een beeldscherm aansluiten?'
Omdat ik dat videosignaal dus moet warpen met een programma'tje die dat live kan doen :)

Maar kan ik dan de feed dus fullscreen bekijken? (Live)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mattie_d schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:52:
Ok, dat is heel snel een duidelijk antwoord :) Super!

Ik weet niet hoe het gaat met bijvoorbeeld de Hauppauge, maar wat ik uiteindelijk wil is het volgende:

'Waarom niet gewoon aan een beeldscherm aansluiten?'
Omdat ik dat videosignaal dus moet warpen met een programma'tje die dat live kan doen :)

Maar kan ik dan de feed dus fullscreen bekijken? (Live)
Daar heb je dus een capture device voor nodig.
De software die je ermee in combinatie gebruikt verwezenlijkt het uiteindelijke doel (b.v. recordings maken of live bewerken en doorsturen)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:29

ResuCigam

BOFH

Mattie_d schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:52:

Dat noemen we capturing (of je het nou opslaat of niet) dus het is wel jouw prioriteit :)

Edit: spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door ResuCigam op 28-02-2011 13:59 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie_d
Ik weet dat dat capturen is (en wat capturen is).
Maar als de bijgeleverde software het niet full-screen kan laten zien, heb ik er al niks meer aan voor mijn project ;)

Het is dus wel duidelijk, ik moet gewoon die Hauppauge hebben (of de Blackmagic Design Intensity) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mattie_d schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:09:
Ik weet dat dat capturen is (en wat capturen is).
Maar als de bijgeleverde software het niet full-screen kan laten zien, heb ik er al niks meer aan voor mijn project ;)

Het is dus wel duidelijk, ik moet gewoon die Hauppauge hebben (of de Blackmagic Design Intensity) :)
Bijgeleverde software doet er niet toe. Zolang je maar een capture device hebt en de drivers installeert.
Op dat punt is het ding gewoon beschikbaar voor alle software die iets met de video doet die het capture device opvangt. Een snapshot maken met photoshop, digitale security videorecorder, je kan het zelfs in MSN/Skype/etc gebruiken als je webcam feed.

Alle video en afbeelding input via alle mogelijke capture devices (webcams, scanners, capturekaarten, handycams, digitale fotocamera's, etc) is in Windows volledig unified gemaakt. Dat heet "Windows Image Aquisition" en die maakt alle beschikbare video/still-image input beschikbaar voor alle software die dat nodig heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 28-02-2011 14:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
Volgens mij stuurde de PS3 altijd HDCP mee. Dus niet alleen als je een film bekijkt waar het nog te begrijpen is om kopieren tegen te gaan maar dus ook als je alleen maar een spelletje speelt.
Ik zou dus wel eerst even eens goed checken of je capture device dit fatsoenlijk aankan. Heb er een paar jaar geleden wel eens naar gekeken maar toen konden de capture devices van BlackMagic alleen video stromen aan zonder HDCP. Als je het tenminste via HDMI wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
yrosma schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:36:
Volgens mij stuurde de PS3 altijd HDCP mee. Dus niet alleen als je een film bekijkt waar het nog te begrijpen is om kopieren tegen te gaan maar dus ook als je alleen maar een spelletje speelt.
Ik zou dus wel eerst even eens goed checken of je capture device dit fatsoenlijk aankan. Heb er een paar jaar geleden wel eens naar gekeken maar toen konden de capture devices van BlackMagic alleen video stromen aan zonder HDCP. Als je het tenminste via HDMI wilt doen.
Even terug lezen... ;) HDMI is geen optie vanwege HDCP, je vind daarom ook nergens capture-devices met HDMI. HDCP is verder ook alleen beveiliging voor HDMI, dus wil je HD capturen, dan moet je dit wel via component doen. Van die Hauppauge HD PVR weet ik iig dat je PS3 beelden op minimaal 720p kwaliteit kan vastleggen aangezien dat het apparaat is wat door bijna alle grote gamedirectors van Machinima op youtube wordt gebruikt, sterker nog die krijgen ze volgens mij zelfs van Machinima als ze premier director zijn.

@TS, zoals de anderen ook al aangeven, wat jij wil begint bij een goed capture-device.. daarmee kan je gewoon live-beelden tonen die je captured en door de software laten verwerken die je ervoor wilt gaan gebruiken. Dat is eigenlijk ook het enige wat zo'n apparaat doet, het opnemen van de opgevangen signalen is allemaal software, heeft verder vrij weinig met het capture-device zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
MicGlou schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:59:
[...]

Even terug lezen... ;) HDMI is geen optie vanwege HDCP, je vind daarom ook nergens capture-devices met HDMI. HDCP is verder ook alleen beveiliging voor HDMI, dus wil je HD capturen, dan moet je dit wel via component doen. Van die Hauppauge HD PVR weet ik iig dat je PS3 beelden op minimaal 720p kwaliteit kan vastleggen aangezien dat het apparaat is wat door bijna alle grote gamedirectors van Machinima op youtube wordt gebruikt, sterker nog die krijgen ze volgens mij zelfs van Machinima als ze premier director zijn.
Volgens mij heb je wel HDMI capture devices, http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/techspecs/.
Je hebt er alleen niet zoveel aan als het signaal beveiligd wordt verzonden wat meestal wel volgens mij het geval is. De 360 zond in het begin voor spellen het signaal niet beveiligd door, weet niet of dat het nog steeds het geval is. Maar wil je iets dat altijd werkt is compenent de beste oplossing lijkt me.
Pagina: 1