uTorrent for Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:14
Omdat ik het nergens terug kon vinden dit topic maar even geopend.

Toen ik uTorrent onder Windows gebruikte kon ik na het aanklikken van de torrent de bestanden selecteren die ik wel en niet wilde downloaden. Dit was met name handig als ik muziek aan het downloaden was omdat ik de nummers die ik al had weg kon laten. Nu gebruik ik uTorrent voor mac maar ik kan deze optie maar niet vinden. Iemand enig idee of ik dit kan instellen bij preferences of dat er hier een andere oplossing voor is.

ik weet niet of ik wel een topic over torrents mag openen maar omdat het niet over de torrents zelf gaat maar meer over het programma ga ik er van uit dat het wel mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239759

Ik gebruik uTorrent inmiddels niet meer (Transmission :D), maar volgens mij moet je dan gewoon de .torrent toevoegen, gelijk stopzetten. De torrent selecteren, onderaan "Files" kiezen, en dan kan je daar kiezen welke bestanden je wilt downloaden of niet (of de prioriteit instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Anoniem: 239759 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:54:
Ik gebruik uTorrent inmiddels niet meer (Transmission :D), maar volgens mij moet je dan gewoon de .torrent toevoegen, gelijk stopzetten. De torrent selecteren, onderaan "Files" kiezen, en dan kan je daar kiezen welke bestanden je wilt downloaden of niet (of de prioriteit instellen).
mhh oké. Beetje omslachtig vind ik. Vond het erg makkelijk dat je gewoon vinkjes kon zetten bij het openen van de torrent voordat deze begon te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20

MsG

Forumzwerver

Maar dat kan toch bijv. met transmission, althans op Ubuntu wel. Of wil je per sé µTorrent gebruiken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Je kunt ook gewoon aangeven dat hij dat schermpje laat zien voordat je begint met downloaden. Dan kun je de bestanden kiezen die je wilt hebben. (in Transmission).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brm-G schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:58:
[...]

mhh oké. Beetje omslachtig vind ik. Vond het erg makkelijk dat je gewoon vinkjes kon zetten bij het openen van de torrent voordat deze begon te downloaden.
Dat hebben ze nog niet geïmplementeerd op de Mac versie, maar volgens mij zijn ze er wel mee bezig. Als ik jou was zou ik kijken naar Transmission voor de Mac, imo veel fijner dan de uTorrent versie voor Mac.

http://www.transmissionbt.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 10:52
Juist Matazj, dat heb je helemaal goed. Bij Priorty komt tevens skip te staan als je "don't download" hebt geselecteerd. uTorrent voor OSX is geen volwaardige broertje van de Windows versie. Al vind ik hem fijner dan Transmission.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Good Fella schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:01:
Je kunt ook gewoon aangeven dat hij dat schermpje laat zien voordat je begint met downloaden. Dan kun je de bestanden kiezen die je wilt hebben. (in Transmission).
Ja, in Transmission ja. Helaas gaat dit topic over uTorrent, waar dit (nog) niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Anoniem: 239759 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:02:
[...]

Ja, in Transmission ja. Helaas gaat dit topic over uTorrent, waar dit (nog) niet kan.
Ik quote uit de OP:
of dat er hier een andere oplossing voor is.
Dus voordat je gelijk begint te zeuren kunnen we ook gewoon een oplossing zoeken voor de TS. Als hij dit dus danig belangrijk vind kan hij overstappen naar Transmission. Als hij liever bij uTorrent blijft moet hij dat vooral doen, maar dan is dat zijn keuzen en niet de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik ga Transmission eens proberen!

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
uTorrent gebruiken op een Mac is het zelfde als iTunes gebruiken voor Windows. Het is mogelijk, maar het is crap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46
Twylight schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:55:
uTorrent gebruiken op een Mac is het zelfde als iTunes gebruiken voor Windows. Het is mogelijk, maar het is crap :P
Dikke onzin. uTorrent voor Mac is nog niet aanbeland bij de features van de Windows-versie (v1 vs v2), maar is wel degelijk een zeer goede, stabiele en snelle torrent-client.

Persoonlijk vind ik hem ook fijner dan Transmission, maar dat kan komen doordat ik gewend ben aan de interface. Ik mis vooral veel overzicht in Transmission mbt tot ratio's e.d. en met grote hoeveelheden torrents is het overzicht helemaal weg.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 28-02-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Dan nog. iTunes voor Windows heeft precies de zelfde functies als iTunes voor Mac maar is nog steeds crap. Het is gewoon een programma gemaakt voor het ene platform wat ze nu proberen te laten werken voor het andere. Het werkt ook wel, maar gewoon niet zoals het zou werken als het speciaal voor dat platform gemaakt zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
uTorrent is gewoon native :? En werkt als een trein :?

Je doet net alsof het een crappy port is, maar dat is het niet. Heb je het uberhaupt wel eens gebruikt? :P

Het is op veel vlakker beter, stabieler en sneller dan Transmission namelijk. Je vergelijking met iTunes slaat natuurlijk ook als een tang op een varken. Niet ieder programma dat op meerdere platformen verschijnt is automatisch crap...

Maar goed, gebruik jij gewoon wat je wilt gebruiken, maar ga niet software lopen bashen op basis van je eigen ongefundeerde vooroordelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Bosmonster op 28-02-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sinds afgelopen week heb ik ook een MBA en ondervond hetzelfde probleem. Uit wat forums inderdaad dezelfde oplossing kunnen halen die Matajz voorstelt.

Uiteindelijk toch maar een W7 partitie aangemaakt met bootcamp.

offtopic:

Jarenlang Itunes gebruikt op een Windows computer / laptop en nog NOOIT problemen ondervonden.

[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 28-02-2011 15:41 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:39:
uTorrent is gewoon native :? En werkt als een trein :?

Je doet net alsof het een crappy port is, maar dat is het niet. Heb je het uberhaupt wel eens gebruikt? :P

Het is op veel vlakker beter, stabieler en sneller dan Transmission namelijk. Je vergelijking met iTunes slaat natuurlijk ook als een tang op een varken. Niet ieder programma dat op meerdere platformen verschijnt is automatisch crap...

Maar goed, gebruik jij gewoon wat je wilt gebruiken, maar ga niet software lopen bashen op basis van je eigen ongefundeerde vooroordelen.
Volgens mij doe jij precies het zelfde? Jouw mening is dat het wel een goed programma is DUS is dat zo? :?

Volgens mij is jouw vooroordeel dat ik het niet gebruikt heb nogal ongefundeerd? Ik denk dat je niet zo'n grote mond moet hebben, en meningen van andere mensen moet neerzetten als ongefundeerd en onwaar. Want dit is wat jij doet.

Jouw mening dat het op veel vlakken beter is dan transmission zet je namelijk ook neer als een feit.

Ik heb het zeker wel gebruikt dus.
Destianto schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:40:
Sinds afgelopen week heb ik ook een MBA en ondervond hetzelfde probleem. Uit wat forums inderdaad dezelfde oplossing kunnen halen die Matajz voorstelt.

offtopic:

Jarenlang Itunes gebruikt op een Windows computer / laptop en nog NOOIT problemen ondervonden.
Wacht maar tot je wat meer bekend bent met OS X en iTunes voor Mac, dan merk je het verschil :*

[ Voor 19% gewijzigd door jmxd op 28-02-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Twylight schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:04:
[...]
Wacht maar tot je wat meer bekend bent met OS X en iTunes voor Mac, dan merk je het verschil :*
Misschien kan je een toelichting geven? Je geeft me het gevoel dat je het antwoord al weet. Vooralsnog merk ik tot nu toe geen enkel verschil. Wat zijn naar jou mening de verschillen of je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Omdat er een aantal aantoonbare onderdelen beter zijn in uTorrent dan in Transmission (zoals overzicht). Ik zeg niet dat Transmission crap is omdat dat zogenaamd altijd is met dat soort programma's. Andere dingen zijn beter in Transmission.

Ik geef alleen mijn persoonlijke voorkeur aan, omdat ik die onderdelen, overzicht bij grote hoeveelheden torrents en sharing, belangrijk vind.

Wat jij zegt is dat uTorrent crap is, omdat het niet gemaakt is voor de Mac en dat is gewoon onzin. Als dat het beste is waar je qua argumenten mee kunt komen, dan houdt de discussie al snel op ;)

En wat iTunes betreft, al wel offtopic, dat vind ik op OS X net zo'n draak als op Windows :P

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 28-02-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Destianto schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:40:

offtopic:

Uit dit maak ik op dat je W7 hebt aangemaakt met Bootcamp zodat je bestanden kan uitzetten in uTorrent? Zeg me astjeblieft dat dat niet de enige reden is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nee natuurlijk niet Matajz, er zijn nog wel diverse redenen waarom ik toch W7 erbij wilde hebben. o.a Full screen Photoshop CS5, dat is toch moeilijk wennen als je het eenmaal gewend bent. Ook kon ik geen SSD Benchmark programmas vinden om de SSD eens even te testen. en nog wat andere non compatible software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Destianto schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:20:
Nee natuurlijk niet Matajz, er zijn nog wel diverse redenen waarom ik toch W7 erbij wilde hebben. o.a Full screen Photoshop CS5, dat is toch moeilijk wennen als je het eenmaal gewend bent. Ook kon ik geen SSD Benchmark programmas vinden om de SSD eens even te testen. en nog wat andere non compatible software ;)
Heb je 'F' al geprobeerd in Photoshop CS5? Volgens mij schakelt ie dan door verschillende fullscreen modi heen.

Edit:
Of als je ook de 'achtergrond' van Photoshop zelf bedoelt die je op Mac standaard niet hebt. Window -> Application Frame aanvinken,

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 239759 op 28-02-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Matazj, Super jongen! dat ziet er weer bekend uit, ik verkeer nog in the learning curve wat bereft OSX. thanks weer wat bijgeleerd. Toevallig ook een optie Full Screen voor Safari? Heb hiervoor al wat gegoogled maar volgens mij is de optie er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Destianto schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:31:
Matazj, Super jongen! dat ziet er weer bekend uit, ik verkeer nog in the learning curve wat bereft OSX. thanks weer wat bijgeleerd. Toevallig ook een optie Full Screen voor Safari? Heb hiervoor al wat gegoogled maar volgens mij is de optie er niet.
http://www.machangout.com/

Glims downloaden, uitpakken, mounten, installeren. Dan Safari opnieuw opstarten. Nu kan je bij Safari -> Preferences -> Glims -> Full Screen kiezen wat je allemaal wilt hebben als je Full Screen mode in gaat. Als je dat hebt gekozen kan je full screen browsen door naar het menu te gaan (Safari -> Full Screen) of door CTRL + CMD + F te drukken.

Ik gebruik zelf Google Chrome 11.0.672.2 dev channel voor de makkelijke Full Screen mode (SHIFT + CMD + F) en de 3-vinger swipe voor een expose van al je open tabs (en omdat imo Chrome een stuk sneller is).

Edit:
Er zijn trouwens volgens mij geen specifiek op SSD gerichte benchmark tooltjes voor Mac, maar één waar ik veel lof over hoor is QuickBench
http://www.speedtools.com/QuickBench.html

Xbench is gratis maar schijnt wat slechtere resultaten te geven met SSD's.
http://www.xbench.com/

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 239759 op 28-02-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Full screen zit nu nog niet native in OS X maar in 10.7 (Lion) zit dat wel, evenals vele andere programma's in fullscreen.

Lion komt deze zomer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 10:42

Nickbn

Betrokken

Hoi allemaal, het is misschien een hele tijd geleden dat er enige activiteit in dit topic was, maar ik zit met een probleem over deze app.

Mn vriendin heeft een macbook air en daar zelf utorrent op gezet. Ze heeft m naar eigen zeggen een keer gebruikt en daarna verwijderd, althans in de prullenbak gegooid. Nu ben ik zelf niet zo bekend met mac's maar hij staat idd niet meer in de app map. Nu is het probleem dat het .dmg bestandje in de prullenbak blijft en zich niet laat verwijderen als ik de mand wil laten legen. hij geeft aan : "kan niet verwijderen omdat het onderdeel utorrent_mac_23545.dmg in gebruik is" .

Bij "forceer stop" kan ik echter niet zien dat utorrent in gebruik is, het laat echter wel een soort vreemde integratie achter met de finder, angezien in elke finder map nu een pijltje o de achtergrond staat met hinderlijke utorrent tekst. Ik heb even op internet gekeken en ben aan de slag geweest met apptrap. Mocht helaas allemaal niet echt baten. Heeft iemand hier een mooie oplossing voor anders dan formatteren? ;)

EDIT - Oplossing gevonden

Utorrent werd blijkbaar als extern apparaat herkent, ongeveer hetzelfde als een usb stickie. Na het " uitwerpen" hiervan kon ik het bestand gewoon verwijderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nickbn op 30-08-2011 20:30 . Reden: oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

Nickbn schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:27:
Hoi allemaal, het is misschien een hele tijd geleden dat er enige activiteit in dit topic was, maar ik zit met een probleem over deze app.

Mn vriendin heeft een macbook air en daar zelf utorrent op gezet. Ze heeft m naar eigen zeggen een keer gebruikt en daarna verwijderd, althans in de prullenbak gegooid. Nu ben ik zelf niet zo bekend met mac's maar hij staat idd niet meer in de app map. Nu is het probleem dat het .dmg bestandje in de prullenbak blijft en zich niet laat verwijderen als ik de mand wil laten legen. hij geeft aan : "kan niet verwijderen omdat het onderdeel utorrent_mac_23545.dmg in gebruik is" .

Bij "forceer stop" kan ik echter niet zien dat utorrent in gebruik is, het laat echter wel een soort vreemde integratie achter met de finder, angezien in elke finder map nu een pijltje o de achtergrond staat met hinderlijke utorrent tekst. Ik heb even op internet gekeken en ben aan de slag geweest met apptrap. Mocht helaas allemaal niet echt baten. Heeft iemand hier een mooie oplossing voor anders dan formatteren? ;)

EDIT - Oplossing gevonden

Utorrent werd blijkbaar als extern apparaat herkent, ongeveer hetzelfde als een usb stickie. Na het " uitwerpen" hiervan kon ik het bestand gewoon verwijderen.
toon volledige bericht
Je kan ook gewoon de computer herstarten dan was het gelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Een dmg wordt altijd gemount als disk. Dit is zo bij alle installers. Na het installeren moet je die "uitwerpen" en dan kun je de dmg pas weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 10:42

Nickbn

Betrokken

Thanks voor de tip! Wist dit nog niet, alles is nieuw, anders en wat vreemd als je jarenlang aan de windows zit. Maar bedankt voor de opheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 19:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Voor een nieuw probleem mag je een nieuw topic openen, en hoef je niet per se een 6 maanden oud topic dat niet gerelateerd is te kicken ;) Wel kudos voor het gebruiken van de search trouwens :P

Launching containers into space

Pagina: 1