Hallo
Ik ben bezig met een onderzoek naar reisinformatie in het openbaar vervoer.
Nu is reisinformatie een breed begrip en is het daarom ook moeilijk meetbaar.
Een manier om het meetbaar te maken is door het nabootsen van een 3D omgeving.
In deen 3D omgeving van een treinstation wil ik dan meten hoe lang mensen bezig zijn met het zoeken van reisinformatie en hoe ze zich daar bij voelen. Het is de bedoeling dat jij als virtuele reiziger in een soort van first-person view door het station heen loopt.
De hoofdvraag is dan ook:
Hoe creeer ik een zo realistisch mogelijke stationsomgeving in 3D?
Weet iemand welke software ik hier het beste voor kan gebruiken? Is een 3D pakket het handigst of moet ik gaan kijken naar een engine van een 3D-shooter spel? De modkit van Half-Life 2 gebruiken en zelf een soort van level bouwen mischien?
Iemand enige suggesties wat het handigste is om te doen. Ik zelf zeer weinig ervaring met modelleren.
Alvast bedankt.
Ik ben bezig met een onderzoek naar reisinformatie in het openbaar vervoer.
Nu is reisinformatie een breed begrip en is het daarom ook moeilijk meetbaar.
Een manier om het meetbaar te maken is door het nabootsen van een 3D omgeving.
In deen 3D omgeving van een treinstation wil ik dan meten hoe lang mensen bezig zijn met het zoeken van reisinformatie en hoe ze zich daar bij voelen. Het is de bedoeling dat jij als virtuele reiziger in een soort van first-person view door het station heen loopt.
De hoofdvraag is dan ook:
Hoe creeer ik een zo realistisch mogelijke stationsomgeving in 3D?
Weet iemand welke software ik hier het beste voor kan gebruiken? Is een 3D pakket het handigst of moet ik gaan kijken naar een engine van een 3D-shooter spel? De modkit van Half-Life 2 gebruiken en zelf een soort van level bouwen mischien?
Iemand enige suggesties wat het handigste is om te doen. Ik zelf zeer weinig ervaring met modelleren.
Alvast bedankt.