op beide linux bakken geen internet meer, op windows wel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit gebeurde me ineens, ik heb geen idee waarom behalve dat ik een van de aangesloten usb drives even van de stroom heb gehad.
Ik snap er niks van, ze hebben beide nog wel hun vaste ip adres. Ubunutu 10.4 is het.

Waar moet ik beginnen te zoeken?

Als ik 'ping 4.2.2.1 -c3' (gevonden met google) krijg ik '192.168.1.10 destination unreachable'.

sudo /etc/init.d/networking restart doet er langer over dan normaal. En helpt niet.

Crazy dat beide linux machines het tegelijk opgeven en de windows bak blijft werken.
Modem en router al gereset.

Thanks.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Zie je bij ifconfig -a wel je netwerkkaart erbij staan met de juiste gegevens?
Als je het niet ziet probeer eens een ifup ethX uit te voeren.

Draait je dhcp daemon (dhcpd)?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een van de 2 doet het weer, ik steek er een usb stick in voor backups alvast, komt ineens de melding omhoog eth0 connected. Server daar runt ook weer.
Bij de ander staat eth0 ook disconnected, handmatig geprobeerd hem aan te krijgen, ook de truuk met usb stick erin stoppen geprobeerd. Nog niet gelukt.

ifup eth0 op de 2e bak geeft 'eth0: einterface already configured'

Ik draai die dhcp demon niet volgens mij, alles heeft vast ip adres.

Edit: probleem bij de 2e ook gevonden, de netwerk kabel zat los, mooohaaah! :) Gebeurd toen ik aan die stekkerbak zat natuurlijk.
Kan dat veroorzaakt hebben dat de andere bak ook z'n eth0 connectie kwijt was??
Terwijl de xp bak gewoon blijft werken. :)

Edit2: Ik ben eruit, die andere bak zat de stekker ook wat van los en die maakte natuurlijk weer contact toen ik die usb stick ernaast erin deed. Mysteries opgelost. En ik maar googelen naar 'connect eth0', de oplossing is dus, 'eerst de kabel erin steken'. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Een losse kabel lijkt me een stuk waarschijnlijker dan een of ander USB-mysterie.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was ook de ethernet kabel die loszat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:50
volgende keer even achter de pc kruipen om te kijken of de lampjes er ook branden ;) of een blik op je switch werpen ;)

Carpe Diem

Pagina: 1