Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11-2023
Mijn abonnement loopt de komende maand af, dus ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon. Ik heb best veel eisen, dus het zal waarschijnlijk een high end-smartphone worden (bij voorkeur Android of WebOS):

GEEN iPhone! Ik weet dat dat meteen geroepen wordt, omdat de iPhone nu eenmaal de beste smartphone op de markt is. Ben ik het -tot op hoogte- mee eens. Daarom heb ik dan ook al de iPhone 4. Een tweede iPhone 4 is overkill. Bovendien begint Android nu eindelijk volwassen te worden, en zou ik graag persoonlijk uitvinden of het nu (in tegenstelling tot een jaar geleden) wel een volwaardige concurrent kan zijn voor iOS. Dus, stel AUB geen iPhone voor.

De mediafunctionaliteit moet de iPod-functie van de iPhone zo dicht mogelijk benaderen. Dit betekent:
- bookmarking voor audioboeken,
- playlists moeten synchroniseerbaar zijn,
- metadata moet aanpasbaar zijn en door de telefoon herkend worden
- audioboeken/podcasts moeten herkend worden en NIET meegenomen worden als ik de speler op shuffle zet.
- video's moeten gesorteerd kunnen worden op films, tv-series, podcasts en hoorcolleges

Verder wil ik:
- Een smartphone met capacitive touch screen en minstens een resolutie van 480x800
- Een scherm dat maximaal 4" groot is. Kleiner is prima, groter niet.
- Een form factor die niet veel groter is dan de iPhone 4. De iPhone is de dunste smartphone, dus hij wordt al dikker. Veel groter wil ik hem echter niet hebben.
- Een smartphone die qua snelheid en functionaliteit niet of nauwelijks onder doet voor de iPhone 4
- Zo min mogelijk bloatware -bij voorkeur geen!
- Een toestel dat relatief makkelijk te hacken is (dus NIET zoiets als de HTC Legend)
- Zoveel mogelijk multimediafunctionaliteit

Ik volg zelf al sinds jaren sites als engadget, techradar, cnet, gizmodo en trustedreviews om een beetje up to date te blijven op het gebied van mobiele telefoons, laptops en andere gadgets, dus ik heb natuurlijk al een beetje een idee van mogelijke toestellen, en vooral toestellen die ik niet wil. Bij de toestellen die mij wel wat lijken, heb ik geprobeerd voor mezelf de plus- en minpunten uit te lichten (die ik persoonlijk belangrijk vind), en hoop ik van jullie aanvullende informatie te krijgen.

Toestellen die ik NIET wil:

- Elke Blackberry
- Elk Sony-Ericksson toestel (ik vind ze lelijk, hoekig en de support voor updates is om te huilen)
- Elk toestel met een resistief touchscreen
- Elk WP7 (zitten mooie toestellen tussen, maar het OS doet mij niets)
- HTC Desire (toptoestel, maar verouderd en vervangen door de Desire S)
- HTC Desire HD (te groot en is GEEN HD)
- HTC Desire Z (te dik, te zwaar en te langzaam)
- Samsung Galaxy S (geen flits, slappe body en vervangen door de Galaxy SII)

Toestellen die mij interessant lijken:

- HTC Desire S: Ik ben zelf altijd erg te spreken geweest over zijn voorganger, de eerste Desire, en deze opvolger ziet er uit als een mooie verversing van wat ik persoonlijk de meest aantrekkelijke Android-telefoon vond.

Pluspunten:
- Mooie form factor
- Bijna de perfecte afmetingen met 115x59.8x11,6 mm
- Weegt hetzelfde als de iPhone 4
- Aluminium unibody
- Geleverd met Android 2.3 Gingerbread
- HTC is relatief snel met updates voor toptoestellen
- 3,7" SLC-scherm (geniet voorkeur over AMOLED)

Minpunten:
- Minder snel dan dualcore-toestellen als de Atrix en de Optimus 2X
- Kost hetzelfde als de Incredible S.
- Maar 1GB intern geheugen
- Geen HDMI-output?

HTC Incredible S: Het andere HTC-toestel dat ik interessant vind. Vergelijkbaar met de Desire S, maar met een groter scherm

Pluspunten:
- Aluminum body
- Groter scherm
- Even dun als de Desire S
- 8MP camera met dual flash

Minpunten:
- Android 2.2 Froyo ipv het nieuwere Gingerbread
- Zelfde resolutie als de Desire S, dus lagere pixeldensiteit
- Zelfde batterij als de Desire S, dus gaat minder lang mee (groter scherm = meer verbruik)
- Maar 1GB intern geheugen
- Geen HDMI-output?

LG Optimus X2: Het eerste LG-toestel met Android dat ik interessant vind

Pluspunten:
- Dualcore processor
- 8GB intern geheugen
- 1500 mAh batterij
- Android 2.3 Gingerbread
- 4" scherm met 480x800
- Voorkant lijkt veel op de iPhone
- Dunner dan beide Desires
- 1080p video recording en output
- HDMI-output en bijgeleverde kabel (grote plus!)
- 8MP camera met flits

Minpunten:
- Veel bloatware
- Dualcore trekt de batterij waarschijnlijk sneller leeg
- Lagere pixeldensiteit dan de andere toestellen
- Veel langer dan de iPhone (maar niet veel breder/dikker, wat wel een plus is)
- Lelijke customized versie van Android
- Support van LG met updates weet ik niet veel van

[b]Motorola Atrix[/i]

Pluspunten:
- Dualcore processor
- Snelste hardware op de markt
- 4" beeldscherm met 960x540 pixels (hoogste resolutie scherm, met een pixeldensiteit van 275ppi)
- 1930 mAh batterij
- 16GB intern geheugen, uitbreidbaar tot 48GB
- Bijna dezelfde afmetingen als de iPhone 4, ondanks het grotere scherm
- HD-multimedia output
- Upgrade naar Android 2.4
- Gorilla glass
- Veel goede accessoires voor te koop

Minpunten:
- Motorola Blur!
- Geleverd met 2.2 Froyo
- Redelijk wat bloarware
- Accessoires zijn belachelijk duur
- Duurste telefoon van de modellen die ik in overweging neem

Google Nexus S

Pluspunten:
- Altijd nieuwste versie van Android
- Geen custom schil (grote plus!)
- Is erg licht
- 16GB intern geheugen

Minpunten:
- Zelfde slappe body als de Galaxy S, krast en vlekt snel
- Is van Samsung

[b]HP Pre3[/b/]: Nieuwste en beste WebOS-toestel. Persoonlijk vind ik WebOS een heel fijn OS om mee te werken en dit nieuwste toestel ziet er echt geweldig uit. Weet iemand of de Konami code bij dit toestel ook werkt?

Pluspunten:
- WebOS 2
- Betere standaard mediaplayer dan Android
- 8GB of 16GB intern geheugen
- 3,6" touch screen met 480x800 resolutie, dus na de Atrix en de iPhone de hoogste pixeldensiteit
- Draadloos laden via TouchStone
- Uitschuibaar hardware toetsenbord

Minpunten:
- Nog niet leverbaar
- Geen onscreen toetsenbord
- WebOS krijgt niet de support die Android krijgt van developers
- Geen Whatsapp :(
- Dik
- Kleine batterij
- Maar 512MB RAM

Voorlopig neigt mijn voorkeur naar de Desire S of de Motorola Atrix. Ik vind HTC Sense een mooiere, overzichtelijkere schil dan Motorola Blur. Daarnaast vind ik de Desire S een veel mooier toestel om te zien, en vond ik zijn voorganger al een heel degelijk toestel. Dat zal met de aluminium build van de Desire S alleen maar beter zijn. Hij is ook goedkoper. Allemaal pluspuntjes voor de Desire S dus.

In het voordeel van de Motorola Atrix zijn er de hardware specs. Veel geheugen, snelle dualcore processor, betere camera, grotere batterij, HD-output en een groot scherm met toch een hogere pixeldensiteit (heel belangrijk voor mij) in een body die niet heel veel groter is dan de iPhone 4. Eigenlijk is het uiterlijk (van zowel het toestel als de schil over Android) het enige dat mij tegenstaat aan deze telefoon. Oh, en de hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt de boel goed uitgewerkt voor jezelf :) Daardoor is het nu ook wat lastig om er nog wat op te zeggen, dus.. heb je nog specifieke zaken waar je over twijfelt? Ik vraag me overigens wel af waarom de Galaxy S II niet in je lijstje staat, ondanks de plastic body, die ik overigens niet slap zou willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Vind persoonlijk de huidige Galaxy S na ruim een half jaar in gebruik te zijn geweest niet echt slap aanvoelen, alleen de batterijcover is van slap plastic, maar zit eenmaal gemonteerd vrij stevig vast. Het scherm is op 1 krasje na nog helemaal perfect, wordt gewoon in broekzak gebruikt, wel zoveel mogelijk zonder scherpe voorwerpen maar zonder cover oid.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
De Galaxy SII was ik inderdaad vergeten in het lijstje te zetten. Mooie hardware en het feit dat hij zo dun is werkt ook in zijn voordeel. Maar ik vind het 4,2" scherm met 800x480 resolutie denk ik toch een struikelblok. Ik ben het retina display van mijn iPhone 4 gewend dus ik wil een scherm met een zo hoog mogelijke pixeldensiteit hebben :)

Wat het scherm betreft vind ik scherpte en kleurechtheid belangrijker dan saturatie.

Specifieke zaken waarover ik twijfel? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik heb zelf een aantal Android-toestellen gehad, maar dat is al zeker een half jaar geleden. Ik vind zelf HTC Sense een groot pluspunt vergeleken met de andere schillen, maar ik heb in een recensie gelezen dat je bij bijvoorbeeld de LG Optimux X2 applicaties kan groeperen, wat bij de eerste Desire niet kan.

Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar aanvullende input, waardoor ik een beetje een idee krijg van hoe de telefoons in dagelijks gebruik zijn. De iPhone 4 is mijn maatstaf, en ik ben meer een multimedia gebruiker dan een echte smartphone gebruiker. Ik vind spellen, muziek en video belangrijker dan agenda, email en connectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Even op een rijtje.

De volgende OS'en zijn er:
  • WP7
  • Symbian
  • Android
  • WebOS
  • Meamo/Meego
  • Blackbarry OS
  • iOS
Je keurt af:
  • WP7
  • Blackbarry OS
  • iOS
Blijft over:
  • Symbian
  • Android
  • Meego/Maemo
  • WebOS
Hier zou ik, als ik kijk naar naar jou eisen, de volgende uitkiezen
  • Android
  • Meego/Maemo
  • Symbian
Ik zou eens naar een N900 gaan kijken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Ik denk dat het vrij duidelijk is dat Symbian geen optie is; zelfs Nokia heeft het eindelijk laten vallen. Meego is een beetje hetzelfde.

De N900 is een prima toestel als je een tweaker bent en veel moeite wil doen om het beste uit je smartphone te halen. Ik ben niet zo'n gebruiker. Verder vind ik de multimedia-functionaliteit tegenvallen, heeft de N900 en resistief scherm en is hij te dik en te zwaar.

Geen optie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Je hebt al heel wat onderzoek gedaan, de meeste toestellen heb je al gehad. De toestellen die mogelijk waren, keur je af. Dan vrees ik dat je de beslissing echt zélf moet maken.

Dat kunnen wij niet voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Ik snap dat ik de uiteindelijke keuze zelf moet maken, maar ik hoop toch nog wat aanvullende informatie te kunnen krijgen, vooral met betrekking tot wat ik met mijn telefoon wil doen. De kans is groot dat het een Android-toestel wordt, dus het aanbod van apps zal gelijk zijn.

De mediafunctionaliteit is echter niet hetzelfde, en voor mij wel belangrijk. De twee toestellen waar ik het meest naar neig, zijn de Desire S en de Atrix. De Atrix vanwege zijn scherm (4" en 275ppi in een smartphone die bijna net zo compact is als de iPhone is een knappe prestatie!) en de mogelijkheid video's op mijn tv te kijken. De Desire vanwege zijn design, HTC Sense en eerdere ervaringen met HTC.

Als HTC de Atrix had gemaakt en er sense op had gezet, was de keuze een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:13
De perfecte smartphone bestaat niet. En daar ben jij wel naar opzoek. Je hebt genoeg research gedaan om een telefoon uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een dual-core Android telefoon....
En aangezien die nog niet leverbaar zijn, moet je een keuze maken tussen nu een single-core halen of wachten en over een paar maand een dual-core.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Mocht je echt niet kunnen kiezen, kun je altijd nog zaken als accessoires (carkit) en doorverkoop waarde laten meewegen in je keuze.

Wel erg fijne topicstart. Ben zelf ook druk opzoek naar een nieuwe smartphone, en je post maakt een mooie vergelijking. Wilde eigenlijk voor de Desire HD gaan, maar twijfel nu toch ook over de Desire S.

Ik meen overigens dat er nog wel een HTC toestel die zich aan de Atrix moet meten zal verschijnen. Zul je wel nog een paar maanden geduld moeten hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 28-02-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
frickY schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:42:
Mocht je echt niet kunnen kiezen, kun je altijd nog zaken als accessoires (carkit) en doorverkoop waarde laten meewegen in je keuze.
Ik heb geen auto, maar accessoires laat ik inderdaad wel meewegen. Belangrijkste accessoire tot nu toe is voor mij de mogelijkheid van de Atrix om via HDMI met de tv te verbinden. Verder zal ik er een bestskinsever op gaan plakken. Die is er voor de Desire S nog niet, maar zal er vast wel komen (voor de andere grote HTC toestellen is die er wel al).
Wel erg fijne topicstart. Ben zelf ook druk opzoek naar een nieuwe smartphone, en je post maakt een mooie vergelijking. Wilde eigenlijk voor de Desire HD gaan, maar twijfel nu toch ook over de Desire S.
Ik vind de Desire HD wel een mooi toestel, maar voor mij is hij te groot en valt de resolutie tegen.
Ik meen overigens dat er nog wel een HTC toestel die zich aan de Atrix moet meten zal verschijnen. Zul je wel nog een paar maanden geduld moeten hebben.
Echt geduld heb ik niet :) De Desire S en de Atrix zijn de frontrunners in mijn ogen. Heeft iemand een idee wanneer de Atrix uit gaat komen? Als dat snel is, wacht ik even de prijs af.

Voor de Desire zou ik 108 euro moeten bijbetalen. De Atrix zal ongetwijfeld duurder worden, maar als ik met hetzelfde abonnement minder dan 240 euro hoef bij te betalen, denk ik dat ik toch voor die ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 19:54
Je hebt het over komende maand, volgens mij zijn beide toestellen dan nog niet leverbaar in NL.
Ik zit in de zelfde situatie en nijg dan ook naar de Incredible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
splackavellie85 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:12:
Voor de Desire zou ik 108 euro moeten bijbetalen. De Atrix zal ongetwijfeld duurder worden, maar als ik met hetzelfde abonnement minder dan 240 euro hoef bij te betalen, denk ik dat ik toch voor die ga.
De Atrix zal in eerste instantie niet bij telco's verkocht worden denk ik zo, dus dat wordt in 1x 700 euro neerleggen voor een los toestel dat je zeer waarschijnlijk ook nog is moet importeren / via grijze import verkrijgen.

Ik heb hier geen directe bronnen voor, maar Motorola's afwezigheid in de EU spreekt wel voor zich denk ik zo.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
CLB schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:19:
[...]

De Atrix zal in eerste instantie niet bij telco's verkocht worden denk ik zo, dus dat wordt in 1x 700 euro neerleggen voor een los toestel dat je zeer waarschijnlijk ook nog is moet importeren / via grijze import verkrijgen.

Ik heb hier geen directe bronnen voor, maar Motorola's afwezigheid in de EU spreekt wel voor zich denk ik zo.
Hmm, dat zou balen zijn. Dan wordt het toch een van de andere toestellen kiezen, en mezelf waarschijnlijk later laten verleiden de Atrix alsnog los te kopen.. Gaat me weer veel geld kosten dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Ik kan je haast garanderen dat de optimus 2 x binnen een maand te verkrijgen zal zijn. Bij T-mobile staat hij al op de site met als levertijd 'ongeveer een week'. Nou weet ik niet hoe soepeltjes zij met deze tekst omgaan. Maar online via de site bestellen (zit je bij T-mobile?) zou je over de streep kunnen trekken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
splackavellie85 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:25:
[...]

Hmm, dat zou balen zijn. Dan wordt het toch een van de andere toestellen kiezen, en mezelf waarschijnlijk later laten verleiden de Atrix alsnog los te kopen.. Gaat me weer veel geld kosten dus :P
Denk je niet dat als je eenmaal, bijvoorbeeld, de Optimus 2X bezit, dat je daar genoeg aan hebt? De specs ontlopen elkaar niet zoveel. Goed, de resolutie is hoger, en je hebt het Webtop-gebeuren, maar of dat nou een upgrade noodzakelijk maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muziek syncen en alles voor Android is super gemakkelijk via DOUBLE TWIST
Wirelessly sync your iTunes playlists, photos and videos with your Android phone using your home Wi-Fi network.
http://www.doubletwist.com/

Hij heeft ook een afzonderlijke player app op Android

http://www.doubletwist.co...oubleTwist.androidPlayer/

Mahja daarnaast heb je echt talloze player apps met functies die jij wilt.

Maar ik snap ff niet hoe jij de Sony Ericsson Arc lelijk kan noemen:

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
RoD schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:44:
[...]

Denk je niet dat als je eenmaal, bijvoorbeeld, de Optimus 2X bezit, dat je daar genoeg aan hebt? De specs ontlopen elkaar niet zoveel. Goed, de resolutie is hoger, en je hebt het Webtop-gebeuren, maar of dat nou een upgrade noodzakelijk maakt...
Ik begon behoorlijk enthousiast te worden over de Optimus 2X, maar de geluidskwaliteit wordt behoorlijk afgekraakt in recensies. Dat is toch wel belangrijk voor mij.

Daarnaast vind ik de Optimus best groot. De Atrix is kleiner, maar heeft toch een even groot scherm en een hogere resolutie. De batterij is ook ruim 30% groter, en de Atrix heeft minder bloatware (al is dat laatste wel te fixen door te rooten en er een custom rom op te zetten).

Misschien toch maar voor de HTC Incredible S gaan.. De rest is nog niet beschikbaar.

Weet iemand wanneer de Galaxy SII uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:46:
Muziek syncen en alles voor Android is super gemakkelijk via DOUBLE TWIST

[...]

http://www.doubletwist.com/

Hij heeft ook een afzonderlijke player app op Android

http://www.doubletwist.co...oubleTwist.androidPlayer/

Mahja daarnaast heb je echt talloze player apps met functies die jij wilt.

Maar ik snap ff niet hoe jij de Sony Ericsson Arc lelijk kan noemen:

[video]
Die Arc is minder lelijk dan een X10, maar heeft in grote lijnen hetzelfde design (asymmetrische lijnen, wordt dikker naar de uiteinden toe, waardoor hij dikker en hoekiger oogt dan hij werkelijk is), wat mij gewoon niet aan staat.

Kwestie van smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
Wat ook belangrijk is wat betreft dual of single core, is de vraag hoe lang jij met je telefoon vooruit wil?

Uit jouw verhaal durf ik haast op te maken dat je de telefoon niet langer dan 1 jaar zal gebruiken?
Als dit het geval is, weegt de dual core NOG niet zo heel zwaar (heb ik het idee....) en zou ik voor de Desire S gaan. Dit wordt waarschijnlijk ook mijn keuze (waarbij jij de voordelen erg goed hebt verwoordt)
De kans bestaat dat je over een half jaar achter loopt, immers staat de ontwikkeling van dualcore niet stil.
Maar het verschil zal mijns inziens niet enorm zijn.
Wanneer je over een jaar een nieuwe telefoon aanschaft zijn de dualcores doorontwikkeld (ik denk namelijk dat ze er nog veel meer uit kunnen halen dan nu), wat de telefoon alleen maar ten goede zal komen. Je zult op dat moment meer profijt hebben van een nieuwe dualcore-aanschaf dan nu het geval zal zijn.

ps. leverdatum Desire S staat nog op 4 april 2011, 3 weekjes wachten, of het formaat van de Incredible S moet jou bevallen natuurlijk :)

[ Voor 12% gewijzigd door ozothebozo op 14-03-2011 11:30 . Reden: leverdatum desire s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Sef24 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:29:
Hier zou ik, als ik kijk naar naar jou eisen, de volgende uitkiezen
  • Android
  • Meego/Maemo
  • Symbian
Ik zou eens naar een N900 gaan kijken :Y
Als je een iPhone gewend bent, dan ga je stuk als je Symbian of Meego/Maemo gebruikt.

SGS2: Alleskunner met een groot scherm (S-Amoled is echt wel goed hoor, check het maar eens uit) en een DualCore cpu waar je met nieuwe Android-versies voordeel bij gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

418O2 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:19:
[...]

Als je een iPhone gewend bent, dan ga je stuk als je Symbian of Meego/Maemo gebruikt.

SGS2: Alleskunner met een groot scherm (S-Amoled is echt wel goed hoor, check het maar eens uit) en een DualCore cpu waar je met nieuwe Android-versies voordeel bij gaat hebben.
Alleen loopt de LG Optimus Speed 2X vooralsnog sneller dan de SGS2. Films lopen op de LG ook soepeler dan op de SGS2. Dit heb ik getest met beide toestellen naast elkaar. Film kijken op de LG is ook een stuk rustiger aan je ogen. SAMOLED+ ziet er wel erg strak uit, maar de Superclear LCD van LG komt imho een stuk dichter in de buurt van het Retina display. De LG schijnt ook simpel te rooten te zijn, wat ook een van je vereisten is. De standaard muziekspeler zal je voor jouw wensen vast moeten vervangen door eentje uit de Market, daar zijn er plenty te vinden. Wat voor mij ook mee zou tellen (als ik een telefoon zou moeten kopen) zou de VIP-service van LG zijn.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Gewoon uit interesse, waarom is het een minpunt voor als dingen door Samsung gemaakt worden :?
Google Nexus S

Pluspunten:
- Altijd nieuwste versie van Android
- Geen custom schil (grote plus!)
- Is erg licht
- 16GB intern geheugen

Minpunten:
- Zelfde slappe body als de Galaxy S, krast en vlekt snel
- Is van Samsung
Overigens zou ik voor de Samsung Galaxy SII gaan

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 14-03-2011 11:44 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
FooLsKi schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:40:
[...]

Alleen loopt de LG Optimus Speed 2X vooralsnog sneller dan de SGS2. Films lopen op de LG ook soepeler dan op de SGS2. Dit heb ik getest met beide toestellen naast elkaar. Film kijken op de LG is ook een stuk rustiger aan je ogen. SAMOLED+ ziet er wel erg strak uit, maar de Superclear LCD van LG komt imho een stuk dichter in de buurt van het Retina display. De LG schijnt ook simpel te rooten te zijn, wat ook een van je vereisten is. De standaard muziekspeler zal je voor jouw wensen vast moeten vervangen door eentje uit de Market, daar zijn er plenty te vinden. Wat voor mij ook mee zou tellen (als ik een telefoon zou moeten kopen) zou de VIP-service van LG zijn.
de LG is een LG (maar dat is subjectief) en heeft een hap minder RAM. Daarbij is het maar afwachten hoe ze met updates omgaan. Samsung heeft al laten blijken dat sneller te gaan doen (Froyo voor de SGS duurde langs. Gingerbread komt wel snel).

Jij hebt een demo- Galaxy S II ofzo? Die is nog niet uit toch?

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 14-03-2011 11:55 ]

Pagina: 1