Moederbord form factor Shuttle pc's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
Hallow :)

Hier op stage gaan we binnenkort volledig over op virtueel. Alles wordt vervangen door thin-clients. Dat zijn zo'n 150 a 200 Shuttle pc's.

Nu gaan al die Shuttle's weg, waar naar toe is mij niet duidelijk, maar ik wil proberen er eentje mee te krijgen. Om eens te zien of ik er een compact LAN bakje van kan maken. Nu ben ik dus even benieuwd, welke form factor hebben die dingen? Kan het namelijk op internet zo snel niet vinden.

Aangezien de oudere Shuttle's nog bestaan uit 512 of 1GB DDR RAM, onboard Intel kaartje en een Athlon XP 2800+. Niet echt game waardig zeg maar.

Het gaat hier om de:

SS30G2
SN41G2 v3

Er zijn er ook nog een paar nieuwere, dat zijn al socket 775 machines, met 4gb ddr2, in totaal een stuk of 10 in de hele organisatie, maar die willen ze nog niet kwijt. Voor het geval er problemen met het virtuele gebeuren zijn, dat de netwerkbeheerders via deze machines toch nog het netwerk op kunnen.

Dus, weet iemand, welke form factor deze dingen hebben?

Daarbij lijkt mij de SS30G2 de beste keus, mochten er geen/moeilijk vervangbare moederborden te krijgen zijn, aangezien deze ook DDR2 en PCI-e 16x hebben. De SN41G2 V3 is de machine met de Athlon XP, maak ik ook gebruik van, die heb ik laatst nog moeten upgraden van onboard Intel kaartje naar een Geforce Ti 4400 omdat ie anders geen 2 beeldschermen wilde aansturen :+

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 28-02-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Shuttle gebruikt zijn eigen form factor als ik me niet vergis?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Kwam ik dus ook net achter na wat verder zoeken :+

Via ebay oid zou ik aan moederborden kunnen komen uit nieuwere Shuttle's ?

En anders toch maar eens proberen of ik niet een van die nieuwere kan krijgen, we zitten hier immers met 5 netwerkbeheerders man (6 inclusief mij), en ongeveer 10 van die zwarte nieuwe Shuttle's

[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 28-02-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:39

Killjoy

Klingon lawn products

FastFred schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:40:
Kwam ik dus ook net achter na wat verder zoeken :+

Via ebay oid zou ik aan moederborden kunnen komen uit nieuwere Shuttle's ?

En anders toch maar eens proberen of ik niet een van die nieuwere kan krijgen, we zitten hier immers met 5 netwerkbeheerders man (6 inclusief mij), en ongeveer 10 van die zwarte nieuwe Shuttle's
Let wel op dat Shuttle het moederbord en het chassis op elkaar afstemd. Fysiek past het mogelijk wel, maar lay-out technisch weer niet. Zo had de SN41G serie bijvoorbeeld PCI en AGP aan de linkerkant en in latere series met PCIE zaten de sloten aan de rechterkant.

De plaats van de voeding(saansluiting) wil ook wel varieren.

[ Voor 5% gewijzigd door Killjoy op 28-02-2011 12:47 . Reden: Paar dingen verduidelijkt. ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@ Killjoy: dat is bij de Shuttle's die we hier hebben niet zo. Voeding rechts, uitbreidingssloten links. Ook de nieuwere Shuttle's die hier staan hebben dit niet.

Maar toch tof dat je dat even meld, want dat was mij niet bekend :)

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 28-02-2011 13:54 ]