Office licenties in kaart brengen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 09:26
Ik ben bezig hier op het werk in kaart te brengen welke office licenties we hebben.

edaar kom ik aardig uit.
alleen nu is het lastige dat ik niet kan achterhalen op welke pc nu precies welke versie / licenties zijn geinstalleerd.

we hebben altijd wel het beleid gehad office licenties aan te schaffen, maar we hadden een aantal OEM, een aantal met volume license en een aantal Retail paketten.
om logistieke redenen heb ik echter hier en daar de volume license versie geinstalleerd ipv de aangeschafte versie ( die wel overeenkwam) en soms kwam de pc met een OEM licentie, maar niet altijd werd de sticker op de pc geplakt.

nu heb ik wat problemen bij het vaststellen wat nu precies waar op staat, en of dat nu wel klopt.

( als je een pc met oem licentie vervangt heb je nieuwe licentie nodig, bij een pc met een retail of VLK uiteraard niet.

kan ik op een of andere manier te weten komen wat er op een pc staat? of dat ik de keys kan ingeven, en dat er dan naar voren komt of het een VLK, retail of OEM versie betreft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Uhm, daar was een tooltje voor alleen weet ik niet meer welke dat is, hij scande de pc op software met licentie en welke type gaf hij ook aan.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26

ongekend41

Division Brabant

Mexel schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:17:
Uhm, daar was een tooltje voor alleen weet ik niet meer welke dat is, hij scande de pc op software met licentie en welke type gaf hij ook aan.
LicenseCrawler? Ik heb het ooit gebruikt geloof ik maar dat kan ook een ander programma zijn geweest. Het klink iig bekend.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOEBI
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 15:33
Ik gebruik daar dit tooltje voor: SIW (Software Information for Windows)

I hope I didn’t brain my damage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 08:06

who

Probeer magical jellybean eens.

Icm met een scriptje wat je zo in elkaar kunt draaien, kun je een auto run op iedere pc doen die opstart of inlogt en de gegevens op een share zet.

Persoonlijk heb ik goede resultaten met bovengenoemde software.

Als je dit niet wilt gebruiken kun je altijd eens kijken bij nirsoft (even Google raadplegen) Kijk even welke je nodig bent. Deze is meer geschikt voor een enkele pc of een klein aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik moett0ch zelf de meeste pc's eerst ff aanzetten, dus kan er ook wel een keertje bij langslopen om een progje of scriptje te starten, en ze weer uit te zetten.

ik had al siw gebruikt, om te kijken welke licenties erop zaten. daar wordt je dan maar beperkt wijzer van. als je gewoon kijkt welke software geinstalleerd is, staat er meer info bij en daar kan ik al een stuk meer mee.

ik zal dat jellybean en dat van nirsoft bekijken, of dat nog iets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14

Woohooo

Smilie, James Smilie

Met SIW kan je een script maken waardoor deze data automatisch geëxporteerd wordt naar bepaalde share. Scripje toevoegen aan de logon cmd op je server en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
hmm.. tja. ik gebruik het al "stiekum" op een domein, als standalone tool.
ik wilde het dus maar niet als "integraal" onderdeel gaan inzetten.

maar het is natuurlijk wel een goeie tip.

15 pc' langslopen en zelf de siw vanaf de share opstarten is nog wel te doen, als ik sommige die nu "buiten werking" zijn, toch al met de hand ff moet opstarten, en weer afsluiten.
Pagina: 1