Hallo,
Momenteel heeft een kennis van mij een vreemd probleem Hij kan zijn e-mail niet ophalen via de KPN Adsl verbinding, wel via elke andere internet verbinding. Hij gebruikt de email server van zijn bedrijf in het buitenland.
Wat ik heb geprobeerd:
Telnet naar smtp (25) en pop (110) krijgt een zwart scherm.
zowel ip van adsl als die van de mailserver staan niet op een blacklist.
volgens e-mail provider moet poort 25 en 110 open gezet worden.
Volgens KPN word er op een zakelijke verbinding geen poorten geblokkeerd.
het thomson modem blokkeert geen uitgaande poorten.
Het enige wat anders is met andere isp's is dat zakelijk internet een ongeldig PTR record heeft namenlijk static.kpn.net ik kan me voor stellen dat een mail server hier op controleert ter preventie van spam.
Ik heb KPN verzocht om het PTR record aan te passen. daar wachten we nu even op.
heeft iemand nog een ander idee waarom het niet werkt ?
Momenteel heeft een kennis van mij een vreemd probleem Hij kan zijn e-mail niet ophalen via de KPN Adsl verbinding, wel via elke andere internet verbinding. Hij gebruikt de email server van zijn bedrijf in het buitenland.
Wat ik heb geprobeerd:
Telnet naar smtp (25) en pop (110) krijgt een zwart scherm.
zowel ip van adsl als die van de mailserver staan niet op een blacklist.
volgens e-mail provider moet poort 25 en 110 open gezet worden.
Volgens KPN word er op een zakelijke verbinding geen poorten geblokkeerd.
het thomson modem blokkeert geen uitgaande poorten.
Het enige wat anders is met andere isp's is dat zakelijk internet een ongeldig PTR record heeft namenlijk static.kpn.net ik kan me voor stellen dat een mail server hier op controleert ter preventie van spam.
Ik heb KPN verzocht om het PTR record aan te passen. daar wachten we nu even op.
heeft iemand nog een ander idee waarom het niet werkt ?