Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Een klant van ons is op zoek naar een TomTom waarmee je dus kunt navigeren maar ook kunt zien waar de bus op dit moment rijdt en een soort van rittenregistratie kunt bijhouden.Nu heeft TomTom wel zo'n apparaat, maar dat is een vrij dure oplossing voor slechts 1 bus. Nu zat ik zelf te denken aan een Android tablet met 3G en GPS zoals een Galaxy Tab. De vragen die ik heb zijn:

Kan een Galaxy tab (of ander tablet) dit?

Bestaat er een app die eenvoudig ritten kan registreren (ik kan zelf niets vinden in de Market) ?

Gisteren heb ik geëxperimenteerd met My Tracks, maar ik zoek er 1 waar je een log krijgt waar je rijdt en stilstaat (bij voorkeur met postcode of straatnaam voor de registratie), en ook hoe lang. Latitude lijkt me een eenvoudige oplossing om te zien waar het voertuig op dit moment is.

Ben benieuwd of er een Android oplossing is.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

janvanduschoten schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:26:
Een klant van ons is op zoek naar een TomTom waarmee je dus kunt navigeren maar ook kunt zien waar de bus op dit moment rijdt en een soort van rittenregistratie kunt bijhouden.Nu heeft TomTom wel zo'n apparaat, maar dat is een vrij dure oplossing voor slechts 1 bus. Nu zat ik zelf te denken aan een Android tablet met 3G en GPS zoals een Galaxy Tab. De vragen die ik heb zijn:

Kan een Galaxy tab (of ander tablet) dit?

Bestaat er een app die eenvoudig ritten kan registreren (ik kan zelf niets vinden in de Market) ?

Gisteren heb ik geëxperimenteerd met My Tracks, maar ik zoek er 1 waar je een log krijgt waar je rijdt en stilstaat (bij voorkeur met postcode of straatnaam voor de registratie), en ook hoe lang. Latitude lijkt me een eenvoudige oplossing om te zien waar het voertuig op dit moment is.

Ben benieuwd of er een Android oplossing is.
Met Google Latitude kun je ook de geschiedenis van ritten bijhouden:
Sla uw locatiegeschiedenis op, bekijk en beheer het met Google Maps, en bekijk een dashboard met interessante informatie zoals reizen of vaak bezochte locaties. Uw locatiegeschiedenis wordt met niemand gedeeld.
https://www.google.com/ac...google.com/latitude/apps#

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-02-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wij (op het werk) gebruiken systemen van navitrace en hebben er goeie ervaringen mee.
naast navigeren en track&trace kun je ook berichten sturen naar de chauffeur, altijd handig als er tijdens de rit wijzigingen zijn in bijv. afleveradres.

nee, geen android oplossing oid. maar wilde 't toch even delen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 28-02-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 15:49
CoPilot heeft een aantal professionele producten voor de transportsector. Misschien zit daar iets geschikt voor je bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Toch nog lastiger dan ik dacht. Ik zal hem eerst eens voorstellen om een Desire HD of Galaxy Tab te nemen, met Latitude kom je al een heel eind denk ik. Je hebt contact met de berijder, je kunt realtime zien waar hij is en Latitude logt elke minuut zijn positie. Google navigatie is gratis (in Nederland met data abo).

Ik zie zo snel geen betere en goedkopere oplossingen in vergelijk met een TomTom met die functies. Bij Copilot zie ik helaas geen produst dat dit doet, maar bedankt voor de tip, daar had ik nog niet gezocht. Navitrace zal ik als optie ook nog vermelden, ook bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:20
janvanduschoten schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:36:
Toch nog lastiger dan ik dacht. Ik zal hem eerst eens voorstellen om een Desire HD of Galaxy Tab te nemen, met Latitude kom je al een heel eind denk ik. Je hebt contact met de berijder, je kunt realtime zien waar hij is en Latitude logt elke minuut zijn positie. Google navigatie is gratis (in Nederland met data abo).

Ik zie zo snel geen betere en goedkopere oplossingen in vergelijk met een TomTom met die functies. Bij Copilot zie ik helaas geen produst dat dit doet, maar bedankt voor de tip, daar had ik nog niet gezocht. Navitrace zal ik als optie ook nog vermelden, ook bedankt.
Je adviseert de klant dus om het te zoeken in niet professionele oplossingen??
Blij dat je mij niet adviseert op professioneel vlak. Vooral het bijhouden van een professionele rittenregistratie zou ik nog niet aan mijn DHD overlaten, ik heb nog geen android software gezien die echt geschikt is voor wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:05
Waarvoor wil de klant zijn rittenregisteren? Als het voor de fiscus is heb je hopelijk ook inzichtelijk gemaakt wat het kost als die administratie niet op orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

Punt is natuurlijk dat het maar voor één bus is dus professionele oplossingen zijn (volgens mij) dan nauwelijks interessant.
Ik kan verder niets betekenen als het gaat om een oplossing. Ja...Latidude, inderdaad, maar dat had je al in de OP gezet ;-)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 162481 op 03-03-2011 13:38 . Reden: Antwoord ietsje meer uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Gadgeteer schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:05:
[...]
Je adviseert de klant dus om het te zoeken in niet professionele oplossingen??
Blij dat je mij niet adviseert op professioneel vlak. Vooral het bijhouden van een professionele rittenregistratie zou ik nog niet aan mijn DHD overlaten, ik heb nog geen android software gezien die echt geschikt is voor wat jij zoekt.
Mijn klant wil weten waar zijn bus rijdt om hem, mocht het nodig zijn, tussentijds nog extra adressen langs te gaan. Ik heb het ook niet over een professionele rittenregistratie, maar meer in de trant van "waar is hij vandaag allemaal geweest en welke adressen moeten er nog worden bediend". Ook willen ze de chauffeur in de bus eenvoudig opdrachten kunnen sturen.

Gezien mijn enthousiasme voor Android heb ik de klant 2 opties gegeven, een professioneel systeem zoals TomTom Works en het eenvoudigere en goedkopere Android Tablet of zelfs alleen een HTC Desire HD icm een eventuele losse TomTom Live.

Wil je een sluitend systeem waarbij je aan wettelijke kilometerregistratie kunt en wilt houden, dan zou ik voor de TomTom Works gaan. Wil je alleen weten waar de bus is, hem eenvoudig kunnen bellen of mailen en is de kilometerregistratie niet zo belangrijk, dan zou ik voor een Android device gaan.

Pagina: 1