Toon posts:

80mm fan inbouwen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een 8mm in mijn case inbouw dan "zuigt" hij niet. Ik heb hem er even uitgehaald en bekeken hoe dit kan want mijn andere 8mm fan werkt wel!

Theorie:
Als ik de fan voor mijn gezicht of hand hou dan voel ik aan kant X (de kant met het plaatje) airflow.
Doe ik een hand een heel stuk voor kant y dan voel ik geen arflow.
Doe ik mijn hand dichterbij kant Y dan begint de lucht tussen mijn hand en de cooler te circuleren en komt aan kant x geen lucht meer.

Dit gebeurt er dus ook in mijn kast, hij krijgt de lucht dus niet zo snel door de gaatjes.

Is er ook een goede manier om zo'n cooler goed in te bouwen? (of hebben die sukkels die mijn kast gebouwd hebben de gaatjes te klein gemaakt.)

Verwijderd

8mm?? :D:?

Die gaatjes moet je uitboren als je goede resultaten wilt halen...

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, oops, 80mm.

Dus gaatjes uitboren? Kan de coolers ook een eindje van de kast afplaatsen?

Verwijderd

Dat kan je wel doen alleen dan haalt hij geen frisse lucht van buiten naar binnen. Dan ben je dus de warme lucht aan het rondcirculeren heeft dus niet veel nut...

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarepower.net/kast.jpg

------- !!!! Deze kast is niet van mij, heb ik uit een andere topic geleend. !!!! -------

Deze gast heeft er wat van die witte plastic dingen rechts onderin zitten. Die zijn geloof ik voor coolers. Uit een andere kast herken ik die. Daar moesten de coolers aan de meest linkse kant in het bakje geplaatst worden heeft dat dan geen nut?

Verwijderd

Heeft wel wat nut, maar er gaat nog steeds veel airflow verloren door dat bakje en die gaatjes, maar het is wel een oplossing...

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Een extra fan plaatsen en dan zo'n kabelzooi in je kast... Tijd om te rounden :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
gaatjes? die miezerige prutgaatjes komt echt geen lucht doorheen hoor! gewoon uitzagen die handel >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 16:06 schreef MisterDon het volgende:
Een extra fan plaatsen en dan zo'n kabelzooi in je kast... Tijd om te rounden :)
Het is gellukig niet zijn kast! :)

Nederlanders zijn niet zo slordig! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat plaatje heb even geleend uit een ander topic..

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

'kee, had ik ff niet in de gaten! Ik dacht al... een tweaker met zo'n troep, dat zie je meestal om de kast heen liggen, maar er in... >:)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 12:33
Heb ff topic titel veranderd.
8mm is wel heeeel erg klein ;).

Verwijderd

Phreak ik zie niks! :D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het wijzigen, ja sorry, 8cm = 80mm |;( .

Het is gelukt, mijn eerste case mod. De werkwijze:
Het gaat dus om de cooler links in de kast, onder de voeding.
De onderdelen uit de kast gehaal voordat ik begon natuurlijk, ijzervijlsel is niet zo goed voor je mobo.
Heb een nieuwe 7,5 mm boor gekocht, heb de gaten uitgeboord totdat er geen gaten meer waren maar een groot gat. Heb de bramen weggeknipt met een tang en de het andere overtollige ijzer weggedremeld, geschuuurd etc.
Ik heb een oude voeding gesloopt en daar het "rooster" met de vier bevstigings gaten eruit gezaagd en dat nu voor mijn koelertje gedaan ipv die mieserige gaatjes. Met de schroeven uit die voeding heb ik het geheel nu in mijn kastje hangen. Mijn Processor is vier graden koeler. :)

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 22:00 schreef Guanoape het volgende:

Heb een nieuwe 7,5 mm boor gekocht, heb de gaten uitgeboord totdat er geen gaten meer waren maar een groot gat
Tjah is maar wat je makkelijk vindt

Verwijderd

Doe wat ik heb gedaan:
Pak een dremel en zaag je kast aan gort 8-) ( ik heb dezlfde kast als op die pic ) . Zaag die gaasjes eruit dan doe je daar je ventilatoren in die Mycom kast. Passen er dan mooi 3 in .

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu twee werkende 80mm fans in mijn kast zitten, de temperatuur in mijn kast is gezakt maar er komt nog steeds alleen maar warme lucht uit. Mijn Dondervogel zit nog steeds boven de 50 graden. Kan ik hier een orb of een artic-weetikveel op zetten om dit naar beneden te halen? Of moet de kast temperatuur eerst nog meer naar beneden?

Verwijderd

Topicstarter
Word het systeem ook stabieler/sneller naarnate het koeler word?
Die gast die zijn proccessor op -40 graden celsius wil laten draaien, word het daar stabieler van?

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 14:48 schreef Guanoape het volgende:
Word het systeem ook stabieler/sneller naarnate het koeler word?
Die gast die zijn proccessor op -40 graden celsius wil laten draaien, word het daar stabieler van?
Koeler is ten eerste beter voor de levensduur van de proc en hij wordt misschien heel ietjes sneller doorat er minder warmte is en dus ook minder weerstand, maar dat zul je niet merken denk ik....

Oh zo'n orb geval is niet niet echt de beste koeler!
Pagina: 1