Goed draadloos toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hallo,

Voor mijn mediacenter (eigenlijk gewone PC aangesloten op flatscreen) ben ik op zoek naar een goed wireless toetsenbord + muis. Ik heb nu de Logitech cordless desktop deluxe 660, maar ik ben helemaal niet tevreden over het bereik.
Het toetsenbord doet het nog nét als ik in de zetel zit (+- 3-4 meter van de ontvanger bij het scherm), maar de muis geraakt nauwelijk voorbij de 2m. Knap vervelend.

Dus nu wil ik dat setje upgraden naar iets wat zeker werkt op 4-5 m. Keuze genoeg, maar wie heeft zo'n setje en kan getuigen dat die zeker werkt op 5m? Ik vertrouw de specs van de producent niet echt hierover.

En een 2de pluspunt zou zijn als het setje ook wat zuinig is met batterijen. De muis van mijn huidig setje gaat echt flink vlug plat (er is dan ook geen off-knop oid.).

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
FF kicken, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb zelf deze: pricewatch: Keysonic KSK-5200 RFM

Bevalt goed, alleen ook het bereik is afhankelijk van hoe je het bord houdt. Kwaliteit is wel goed. Ik heb er nu ook een mini tiny usb ding van brando bij, maar helaas is dat niet zo'n succes (zoals ook in een topic hier op GoT werd voorspeld....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:43
Misschien kun je hier eens naar ervaringen van andere tweakers zoeken?

Misschien heb je er wat aan, misschien ook niet, ik heb zelf een Logitech Performance MX muis in gebruik (dus geen desktop set) en als ik die op 3 a 4 meter houd, doet hij het ook nog zonder problemen..

Succes met je zoektocht verder!

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Heeft de PC bluetooth? Zo ja, dan is de Logitech Wireless MediaBoard Pro een echte aanrader... officieel ontwikkeld voor de PS3 maar hij schijnt voor de PC ook prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
het hangt natuurlijk af van wat je er allemaal me wilt maar als het puur HTPC is (90% films/tv kijken) dan zou ik eens naar de dinovo mini kijken.

Ik gebruik hem al 2 jaar met veel plezier voor mijn htpc in de woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Hoe zit dat met reactietijd via bluetooth?
De PC die ik nu gebruik als mediacenter kan ik ook op gamen...
Niet dat ik dat veel doe, maar is dat geen nadeel van bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Ik merk hier geen lag, ligt natuurlijk wel aan de juiste drivers en een redelijk recente kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik heb zelf deze:
pricewatch: Trust Wireless Slimline Media Deskset

Ondanks de negatieve reactie over het bereik, kom ik zelf toch wel minimaal aan een bereik van 5 meter.
Zit vaak op de bank naar de tv te kijken en wil dan xbmc kunnen besturen met toetsenbord. En de pc staat aan de andere kant van de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Zou mijn huidig setje niet te tweaken vallen voor een groter bereik? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:06
Mijn MX Revolution muis werkt over minstens 5 meter met de nodige (beton) muren ertussen.
Kan je alleen niet vertellen of dat bij het huidige model ook zo is..

Verder is het allemaal RF, dat heeft aluminiumfolie als voornaamste trucje, misschien kun je de antenne verlengen. Zoek google eens af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Apple Wireless Keyboard, eens gebruikt nooit meer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ik heb dit uiteindelijk opgelost door gewoon een USB verlengkabel van 5m te kopen en de receiver achter mijn zetel te plaatsen :) .
Pagina: 1