OK, ik heb hier een 100-tal Compaq Deskpro EP's staan. Deze zijn voor het grootste gedeelte voorzien van Compaq NIC's en draaien perfect. Ik haal zelfs een overdracht van bijna 100 Mbit
per seconde (100 Mbit netwerk, 1GB backbone, volledig switched).
Een aantal van deze PC's zijn uitgerust met een 3COM 3c905b-tx kaart. Deze PC's zijn zonder uitzondering verschrikkelijk traag qua netwerkverkeer. Ik haal net 1MBit
per seconde met die dingen. (terwijl het toch echt 10/100 kaarten zijn, en ze ook staan ingesteld op 100Mbit)
De PC's zijn allemaal van hetzelfde type, alle biossen zijn hetzelfde ingesteld, ze hangen allemaal aan dezelfde switches, en zijn (afgezien van de netwerkdrivers) op exact dezelfde manier ingericht (Windows NT4, SP5)
Wat moet ik doen om die 3Com kaarten sneller te krijgen?
Een aantal van deze PC's zijn uitgerust met een 3COM 3c905b-tx kaart. Deze PC's zijn zonder uitzondering verschrikkelijk traag qua netwerkverkeer. Ik haal net 1MBit
De PC's zijn allemaal van hetzelfde type, alle biossen zijn hetzelfde ingesteld, ze hangen allemaal aan dezelfde switches, en zijn (afgezien van de netwerkdrivers) op exact dezelfde manier ingericht (Windows NT4, SP5)
Wat moet ik doen om die 3Com kaarten sneller te krijgen?