Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Ik zit me de laatste tijd aardig op te vreten omdat de draadloze netwerkverbinding van mijn pc via een Sitecom WL 115 zo instabiel als de neten is.

Heb al tig dingen geprobeerd maar om de zoveel tijd valt het netwerk gewoon een paar seconden weg, daarna komt het signaal meestal wel weer terug maar in sommige gevallen kan ik helemaal geen verbinding meer maken met mijn netwerk en dan moet ik of mijn pc een herstart geven of mijn router een restart geven.

Daarnaast haal ik gewoon bij lange na niet de maximale 20mbit, meestal zit dit zo rond de 6 a 8 mbit en als het echt bagger is rond de 3. Dus dat is ook nog eens een zeer irritante factor :@
Ik heb wel een Wireless N Home router maar kan dus niet op N omdat die oude WL 115 dat niet ondersteund.

Nu zie ik de laatste tijd aardig wat Wireless USB sticks passeren met 802.11 N voor relatief weinig geld ( 20 ~ 30 eurie ) en zit ik eraan te denken om dan die gok maar te wagen.

Zijn er nog grote nadelen van wireless USB sticks ten opzichte van wireless PCI kaarten? En zijn er nog andere punten waar ik rekining mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
ligt er maar net aan, pci kaarten hebben een losse antenne, die soms met een draadje op tafel geplaatst kan worden, dit geeft altijd een beter bereik dan een usb stick, al zijn er wel usb sticks met een antenne, maar die zie je steeds minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je hebt ook stickjes die met een voetje met kabeltje geleverd worden zodat je het stickje kunt positioneren voor optimale ontvangst.

Maar het beste advies is om als het redelijkerwijs maar enigszins mogelijk is een bedrade verbinding aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In het Overige Hardware beleid staat anders duidelijk dat vragen over netwerken in... Netwerken thuishoren :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Wat betreft het advies van bekabeling trekken: Geloof me, dat is het eerste wat ik na een verhuizing als eerste doe! Het is hier nogal lastig om even snel een kabel te trekken want die komt aan de compleet andere kant van mijn appartement binnen. Ik heb dus verhuisplannen en wil er ook niet al te veel moeite voor doen :)

Gewoon een kleine uitgave om zeker te weten dat het stabiel is en ook de juiste snelheden haalt als waar ik maandelijks voor betaal ;)

Edit: sorry voor het plaatsen in verkeerde forum :(

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 27-02-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:02

Pos

Zoals je zelf al aangeeft is het een kleine uitgave. Weinig risico tot miskoop mijns inziens. Mocht het absoluut niet willen lukken, zoals bijvoorbeeld hele slechte transfer rates of een zeer slecht/wegvallend signaal, kun je het stickie vast wel aan je familie/vriend/kennis verkopen of geven :) of eventueel retourneren bij de betreffende winkel.

Ik heb mijn hele netwerk hier bestaan uit usb sticks aangezien we gebruikmaken van de wireless modem van de buren (in overleg uiteraard).

Ik zit op zolder en de modem van de buren staat beneden in de buurt van de achterdeur. Ik heb verder een usb verlengkabel van 5 meter ertussen om het ding wat meer ruimte om te manoeuvreren geven en zo het beste signaal op te vangen. Ik heb constant de volle 54mbps ter beschikking (helaas geen N modem), en trek bij downloads constant de verbinding vol. En dat met een oude asus WL-160W adapter uit 2006 met draft-N.

tl;dr: Gewoon proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nog even een kleine update...

Ik heb inmiddels mijn netwerk weer stabiel gekregen. De antenne van de Sitecom PCI kaart zat niet helemaal goed vastgedraaid, signaal is nu weer stabiel op mijn pc en ligt tussen de 90 en 100 procent.

Maar... ik haal met mijn pc nog steeds niet de maximale snelheid. Bij een test op Speedtest.net blijft de download steken:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1209782294.png

De upload is echter wel prima. Maar wanneer ik dit test met mijn Asus EEE pc 1000HE dan is de download snelheid hoger en zit ik rond de 21~22 wat dus ook de max is. Deze netbook heeft een 802.11N adapter erin zitten en ik vermoed dat dit de oorzaak is van de betere transfer rates. Ik heb ook nog een oude Inspiron laptop staan en die haalt ook maar 12mbit down en met mijn iPhone is het ook max 13mb down.

Dus: de appararten die ik zonet noemde hebben allemaal een oudere 802.11B/G ondersteuning en die trekken niet de volle snelheid, terwijl de max volgens mij toch echt 54Mbit zou moeten zijn?

Ik wil dus ook de max snelheid op mijn pc halen, en ik heb de volgende adapters op het oog:
pricewatch: D-Link DWA-131 Wireless N USB adapter Nano
pricewatch: Sitecom WL353
pricewatch: Conceptronic C150RUSM

Aangezien deze allemaal 802.11N ondersteunen verwacht ik gewoon de volle snelheid te halen, of zijn er nog andere zaken die een rol kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
-=Schopje=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

offtopic:
Schopreacties worden hier niet gewaardeerd, ondanks de jouwe wel correct is volgens de regels

Je Router, waar staat deze (Hoe ver van de apparatuur vandaan & hoeveel muren staan ertussen).
Kan deze wel Wireless-N aan? Zo ja -> Staat hij hier wel op ingesteld?
Op welke frequentieband zit je? 2.4Ghz, of 5Ghz?

Het lijkt erop dat je Router momenteel op een Wireless-G netwerk staat. En even als voorbeeldje hier bij mij: Laptop welke op zo'n 5m afstand staat met 1 muur ertussen. Haalt zo'n 13 a 14Mb/s. Wat vrij vergelijkbaar is met jouw huidige situatie.
CodeCaster schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:13:
@D4NG3R: de speedtest meet in Mbit, hij zou in theorie de volle 20 Mbit moeten kunnen halen.
Wat is je punt? Daar heb ik het ook over..

[ Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 20-03-2011 17:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat 'ie op 54 Mbit 'intraint' betekent niet dat 'ie ook die volledige snelheid kan benutten. Er kunnen allerlei oorzaken zijn voor het niet behalen van de maximale snelheid. Denk aan de backbone van de router (verbind eens alleen met de pc en zet de overige apparaten uit), drukte op het kanaal (doe eens een scan met inSSIDer), storingen, slecht bereik (zet de pc eens naast de router).

@D4NG3R: de speedtest meet in Mbit, hij zou in theorie de volle 20 Mbit moeten kunnen halen.

@marquis: hij haalt op N (theoretisch 150 Mbit) wèl de 20 Mbit.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 20-03-2011 17:19 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Wat voor een snelheid geeft het bedraad? Wat je ook moet meenemen is de afstand van je ADSL tot aan de centrale. ADSL snelheid is daar wel van afhankelijk. Mijn idee, test het bedraad en kijk hoe hoog je dan uitkomt. T zou best lager dan je 20Mbit kunnen zijn.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Inmiddels een Sitecom 300N USB micro adapter gekocht. Lijkt heel wat stabieler te werken, maar ik haal nog steeds niet de verwachte snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1221487027.png

Terwijl ik met mijn Netbook wel 22 Mbps haal.
Verder is de snelheid van het netwerk nu 54~65 Mbps. En op mijn Netbook is dit 130 Mbps.

Het lijkt er dus op dat de USB adapter achterblijft bij mijn Netbook mbt snelheid.
Maar het signaal op de PC met de USB stick ligt wel rond de 95 a 100 %.

Als ik de Netbook ernaast zet is het signaal 58 tot 70 procent, maar hij is wel sneller?
Pagina: 1