USB adapters modden voor iPod: wat zijn de risico's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
Om mijn iPod Touch op te laden gebruik ik USB adapters die ik ooit al eens had gemod voor gebruik met mijn Palm Treo Pro (zowel lichtnet als sigaretten aansteker). Die mod bestaat uit het verbinden van de 2e en 3e USB pin met elkaar (zie deze link). Standaard adapters werkten niet voor de Treo Pro, vandaar de mod.

Nu ben ik er (net als vele anderen) achter gekomen dat een gewone usb adapter ook niet werkt voor een iPod Touch. Mijn gemodde adapters (en de originele Palm Treo Pro adapter) doen het echter wel icm de iPod. Die mod is alleen wel anders dan een mod die ook al eens op tweakers is gepost.

Mijn vraag is nu: kan ik mijn iPod Touch beschadigen door mijn adapters te gebruiken? Voor de Treo Pro heeft dit geen problemen opgeleverd en tijdens de drie maanden oid dat ik die iPod heb, is me ook niets vreemds opgevallen. Of is de op tweakers geposte mod toch veiliger (en waarom)? Hoop dat iemand een antwoord weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik denk dat Minty Boost: The mysteries of Apple device charging al je vragen beantwoord :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na denk eens aan brand door kortsluiting of overbelasting in de lader zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJan
Nou, niet helemaal eigenlijk :-).

Wat ik eruit concludeer is dat het voltage dat je op D+ en D- zet de snelheid beinvloedt waarmee je de iPod oplaadt. Nu interesseert dat mij niet zo heel veel, dat wil zeggen: ik ben tevreden over de snelheid waarmee mijn gemodde stekker ´m oplaadt.

Mijn belangrijkste vraag is: kan het kwaad dat ik D+ en D- aan elkaar verbindt? Loop ik kans dat dit de iPod (langzaam maar zeker) beschadigt? Ik ben zelf technisch onvoldoende onderlegd om dit te onderbouwen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJan
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:16:
Na denk eens aan brand door kortsluiting of overbelasting in de lader zelf
Ja, dat is natuurlijk precies waar ik aan denk, maar is dat risico er ook?

Edit: nou, brand misschien niet helemaal, maar wel beschadiging

[ Voor 11% gewijzigd door RutgerJan op 01-03-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJan
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJan
Nog niemand? Weet iemand een andere plek of manier om dit uit te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Die "minty boost" gebruik ik ook. Ik heb zelf ook wel eens een adapter van een of andere mp4 gebruikt voor de ipod(de middelste 2 pinnetjes aan elkaar) en die gebruik ik nu al jaren. Nog nooit iets misgegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJan
hoyvoy schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:01:
Die "minty boost" gebruik ik ook. Ik heb zelf ook wel eens een adapter van een of andere mp4 gebruikt voor de ipod(de middelste 2 pinnetjes aan elkaar) en die gebruik ik nu al jaren. Nog nooit iets misgegaan...
Tnx voor je reactie, gaat het bij jou ook om een iPod Touch?
Pagina: 1