Toon posts:

Automatisch de fanspeed van videokaart aanpassen aan warmte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

De titel zegt het eigenlijk al, ik wil het zo instellen dat mijn videokaart zijn fanspeed naar 40% zet zodra de temperatuur hoger word dan bepaalde graden. 50 ofzo. Alleen met AMD Overdrive (die je standaard bij de videokaartdriver krijgt) moet dit altijd handmatig.

Weten jullie misschien een handige tool?

Mijn videokaart word meestal iets van 80 graden als ik game, maar als ik mijn fanspeed handmatig op 40% zet niet meer dan 65 graden.

Heb een AMD HD 6970.

Alvast bedankt,

Timmy

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

MSI afterburner, kun je onder opties regelen doormiddel van een grafiekje en punten die je kan slepen

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-02 15:24
Vink gewoon automatic fan speed aan, dan doet die dat toch wel automatisch..
Waarom zet je hem niet gewoon standaard op 40? ;)

Maar zoals yzx zegt, MSI Afterburner is een zeer goed programma daarvoor, kan je ook nog eens gemakkelijk mee overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Ey thanks!!! MSI Afterburner is tof. Kun je mooi mee spelen. Nee standaard op 40 maakt te veel herrie en is op hogere temps zeer gevaarlijk om daar op te houden. Dankzij MSI Afterburner gaat ie ook harder draaien na 60 graden.

Thanks voor de reacties!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 01:06:
Ey thanks!!! MSI Afterburner is tof. Kun je mooi mee spelen. Nee standaard op 40 maakt te veel herrie en is op hogere temps zeer gevaarlijk om daar op te houden. Dankzij MSI Afterburner gaat ie ook harder draaien na 60 graden.

Thanks voor de reacties!
Bij de HD kaart die ik heb gaat de fan pas harder draaien na 70C en max op 120C

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:35:
[...]

Bij de HD kaart die ik heb gaat de fan pas harder draaien na 70C en max op 120C
Nu moet ik zeggen, ik had mijn XFX HD6870 altijd op 25% fan draaien, en na abuse ingame van dead space 2 op max settings & 1920 x 1080 HD op 32" kreeg ik mijn kaart niet boven 91°C, dat is het heetste dat ik hem gezien heb so far, zal gewoon een goede airflow hebben 8)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 17:17
Nu heb ik ook al een tijdje Afterburner, en ook een eigen profiel gemaakt.
Maar elke keer als ik mijn pc opstart gaat mijn fan op 50% blazen.
Dan moet ik elke keer weer handmatig User Define selecteren om het terug te brengen naar 25%.

Is dit bij meerderen bekend?

(Maar uh, jullie halen wel hoge temperaturen joh. Zal vast aan de resolutie liggen dan. Mijne komt niet boven de 50 graden uit als ik BF3 speel met alles op ultra)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
80 graden is toch prima.
Ik heb mijn 6950 tot de 50 graden op 20%, bij 70 graden 25% en bij 90 graden 50%, heerlijk stil in idle en toch koel genoeg tijdens load.
Pagina: 1