[ABO] Laten vrevallen / omschrijven?

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
Ik heb een iPhone 3G (los, tweedehands gekocht) en een 2-jarig Sim-only abonnement van t-mobile wat op September 2010 is ingegaan. Ik was van plan een iPhone "5" te kopen wanneer deze uitkwam deze zomer.

Nu heeft deze vakantie mijn pa met mijn iPhone gegooid waardoor ik geen 3G-ontvangst meer heb.
Hij betaalt dus mee aan een nieuwe telefoon.

Mijn vraag is: Zou ik dit abonnement kunnen laten 'omschrijven' naar een ander abonnement waar ik een telefoon bij krijg, zelfs al loopt mijn abonnement niet binnen 3 maanden af?
Als je het realistisch bekijkt zal T-mobile meer verdienen aan mij als ik een duurder abonnement met telefoon neem, maar staan ze dit ook toe?

Een tweede vraag dan maar meteen, zelfs al past die misschien niet helemaal in dit subforum, maar ook niet in elk ander subforum. Dus hierbij, welke telefoon zouden jullie me dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je verhaal is een beetje wazig, maar je vraagt je eigenlijk af of je je Sim Only abbo'tje kan laten verlengen naar een regulier abonnement+toestel? Vaak is hiervoor wel wat te regelen, hou er alleen wel rekening mee dat ze (een deel van) de resterende looptijd van je Sim Only waarschijnlijk bij willen tellen bij de looptijd van je nieuwe abonnement.

Maar als je toch al een Iphone 5 los wilde kopen, waarom wil je dan nu ineens een ander abonnement met toestel afsluiten? Ik zou een nu een simpel tijdelijk telefoontje halen (of een iPhone 3G(S) via Marktplaats?) en het daarmee uithouden tot de iPhone 5 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

iPhone 5? De iPhone 4 is er nog maar net... wacht nog maar een paar jaar ;)

Verder is het een kwestie van contact opnemen met je provider. De ene is coulanter als de ander, en sommige zijn het wanneer het hen uitkomt.

Wat voor telefoon je moet nemen kan niemand je vertellen. Ten eerste heeft niemand een glazen bol en/of van die psychische krachten, ten tweede vertel je niet wat je graag wil kunnen met je telefoon, dus zelfs een nuttig advies/richting kan niet worden gegeven.
Op dit moment sta je nog ergens tussen een Alcatel van 2 tientjes en een smartphone van 1000 euro. More info required, dus....

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Dick schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:14:
Je verhaal is een beetje wazig, maar je vraagt je eigenlijk af of je je Sim Only abbo'tje kan laten verlengen naar een regulier abonnement+toestel? Vaak is hiervoor wel wat te regelen, hou er alleen wel rekening mee dat ze (een deel van) de resterende looptijd van je Sim Only waarschijnlijk bij willen tellen bij de looptijd van je nieuwe abonnement.
Mijn excuses als het wazig is.
Dit klinkt in ieder geval positief, dat het eventueel mogelijk zou zijn, echter:
Dick schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:14:
Maar als je toch al een Iphone 5 los wilde kopen, waarom wil je dan nu ineens een ander abonnement met toestel afsluiten? Ik zou een nu een simpel tijdelijk telefoontje halen (of een iPhone 3G(S) via Marktplaats?) en het daarmee uithouden tot de iPhone 5 uit is.
Ik wou hem los kopen omdat ik dacht dat het niet mogelijk was mijn sim-only stop te zetten, maar dan is het dus momenteel ook nog een optie om mijn huidige abonnement om te zetten in een iPhone-abonnement met iPhone 5.

Een simpel telefoontje gaat hem niet worden, dan kan ik net zo goed mijn huidige telefoon houden die dan geen mobiel internet meer heeft, voor de rest functioneert hij namelijk nog prima.
McKaamos schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:16:
iPhone 5? De iPhone 4 is er nog maar net... wacht nog maar een paar jaar ;)
iPhone 4 is ongeveer 8 maanden uit nu, Apple released om het jaar een nieuwe iPhone, you do the maths. Alhoewel hij nu wel iets uitgesteld zou worden vanwege onderdelen (volgens macworld), maar dat is nog even afwachten.
Verder is het een kwestie van contact opnemen met je provider. De ene is coulanter als de ander, en sommige zijn het wanneer het hen uitkomt.
Dat zal ik zeker even doen ja.
Wat voor telefoon je moet nemen kan niemand je vertellen. Ten eerste heeft niemand een glazen bol en/of van die psychische krachten, ten tweede vertel je niet wat je graag wil kunnen met je telefoon, dus zelfs een nuttig advies/richting kan niet worden gegeven.
Op dit moment sta je nog ergens tussen een Alcatel van 2 tientjes en een smartphone van 1000 euro. More info required, dus....
Ik nam aan dat aangezien ik het heb over een iPhone "5" het vrij duidelijk was dat ik in het hogere segment zit te zoeken. Mijn iPhone 3G was perfect totdat ik een keer een iPhone 4 in handen kreeg, sindsdien vond ik hem toch wel erg traag, het scherm niet goed genoeg en miste ik multitasking. Na ook nog een SGS vast te hebben gehad spreekt een iets groter scherm me ook wel aan. Dus wat ik zoek:
- Snel
- Multitasking
- Groot, goed scherm

Dus misschien de Samsung Galaxy S2 als hij uitkomt? Dat is in mei toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
T-Mobile laat Jou niet je abo vervroegd verlengen. Je zou kunnen informeren naar de "lost and stoken" optie, MAAR... dan gaat je nieuwe abo pas in na je lopende abo.
Concreet: je krijgt direct een nieuwe telefoon, gebruikt deze met je lopende abo en als die om is, gaat je nieuwe abo lopen.
Je zit dan dus TOT september 2014 aan je abo vast. Deze optie kan je ook maar 1 keer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Gadgeteer schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:54:
T-Mobile laat Jou niet je abo vervroegd verlengen. Je zou kunnen informeren naar de "lost and stoken" optie, MAAR... dan gaat je nieuwe abo pas in na je lopende abo.
Concreet: je krijgt direct een nieuwe telefoon, gebruikt deze met je lopende abo en als die om is, gaat je nieuwe abo lopen.
Je zit dan dus TOT september 2014 aan je abo vast. Deze optie kan je ook maar 1 keer gebruiken.
Of als dat nieuwe abonnement 1-jarig is tot september 2013, maar dat heb ik liever niet nee...

Dan denk ik dat ik maar een losse telefoon moet kopen en het daarmee tot september 2012 volhouden. Dus dan resteert de vraag: Welke smartphone voldoet aan mijn bovengenoemde eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ging de iPhone toch los kopen als die uit kwam? Hou dan gewoon lekker die sim-only en blijf gewoon je 3GS gebruiken tot de nieuwe iPhone uit is.

Of je kan natuurlijk voor een Android gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Enigzins offtopic, maar heb je geen reisverzekering of een inboedelverzekering die de schade aan je iPhone dekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
PeterEs schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:44:
Enigzins offtopic, maar heb je geen reisverzekering of een inboedelverzekering die de schade aan je iPhone dekt?
Er is mee gegooid, ik geloof dat een inboedelverzekering daarvoor niet bedoeld is. Of je moet een ander verhaal opsteken tegen de verzekeraar (ook wel frauderen genoemd).

Ga naar de kijkshop en koop een betaalbaar toestelletje om je abo uit te zitten (als het goedkoop moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Of je belt gewoon even naar T-Mobile en je legt hun het probleem voor. Uiteindelijk lopen zij namelijk geen of nauwelijks inkomsten mis aan jou als klant, aangezien je toch jezelf commit voor een tijd T-Mobile.

Vrijblijvend informeren kan geen kwaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gadgeteer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:29:
[...]

Er is mee gegooid, ik geloof dat een inboedelverzekering daarvoor niet bedoeld is. Of je moet een ander verhaal opsteken tegen de verzekeraar (ook wel frauderen genoemd).

Ga naar de kijkshop en koop een betaalbaar toestelletje om je abo uit te zitten (als het goedkoop moet)
Een ander persoon heeft er mee gegooid. In dat geval is er veel meer kans op dekking door de verzekering.
Een inboedel verzekering is er juist voor bedoeld om schade door het toedoen van een ander aan jouw woning en/of bezittingen te vergoeden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Ik heb even geinformeerd met mijn ouders maar deze schade wordt niet gedekt door onze verzekering.

Dus het wordt tijd voor een andere telefoon. Als ik Gadgeteer's verhaal lees lijkt het me geen goed idee om een contract tot 2014 af te sluiten, dus ik ga een losse telefoon (op kosten van mijn pa, heb ik net overlegd) halen. Dat wordt dus waarschijnlijk de Galaxy S II, mocht die op tijd uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hiervoor kun je contact opnemen met je provider. GoT is geen vervanging voor de helpdesk, dus dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.