wireless access point, wlan-b, groot bereik gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Cryptomic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07-2025
Ik ben opzoek naar een acces point waarbij het bereik heel groot is. Aangezien je hier vooral ervaringen van producten nodig heb, leek het me slim om het hier te vragen.

Een totaal prijs van 120 euro wil ik uitkomen, waarbij er nog 2 wlan netwerkkaarten bij moeten

Zelf heb ik al even lopen rond kijken en vond ik de Draytek VigorAP 700 met een groot bereik.
Hebben jullie ervaringen of weten jullie andere accespoints aan te raden met een groot bereik?

Verder moet het minimaal wlan type g zijn

• marti-n
  • Laatst online: 10:05
waarom 802.11b ? en waarom niet G of N ?
die draytek is een wifi-N AP zie ik.

hoe groot is groot bereik ?

mocht je de boel willen vergroten kun je er eventueel dd-wrt op zetten, en betere antennes erop schroeven.

• Cryptomic
  • Laatst online: 14-07-2025
dd-wrt, dat werkt inderdaad wel makkelijk.

Ik denk dat ik maar grote antennes erop ga zetten. G is voldoende, N is alleen maar welkom.
Het kan wel opslot, heb nog een handig artikel gevonden

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 20:42
mischien een wrt-54gl met een antenne ?
http://www.wifishop.nl/products/antennes/

• cork87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik ben opzoek naar een acces point waarbij het bereik heel groot is.

Nou ja ik zou zeggen cisco aironet maar die ga je niet goedkoop vinden ben ik bang. Maar je hebt wel een groot bereik en sterk signaal. Maar goed je kan beter 1 keer een goede investering doen dan wat kopen waarvan de performance net niet aan je verwachtingen doet en je later als nog wat duurders moet halen. Maar goed het is maar een advies. Ook zal je met die cisco's niet snel last van beton hebben oid.
En wat is in jou visie een groot berijk?

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 20:42
bij het bedrijf waar ik werkte hadden we een verbinding tussen heereveen en groningen (40/50km), deze was stabiel. maar wel licentieband + richtantennes.

Hoe groot bereik wil je hebben ? en wat is het doel ? wil je rond om je accesspoint of juist in 1 richting ?
of van point naar point.

[ Voor 31% gewijzigd door hidden op 02-03-2011 08:53 ]

Pagina: 1