Mylex DAC960 en W2K

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 21:55
Deze SCSI RAID kaart heb ik werkend onder W2K. Alleen de performance is zeer slecht.
In een softwarematige raid 0 set leverden twee SCSI 9,1 UW schijven een index van 20000
Ik verwachte met deze hardwarematige oplossing minimaal een gelijke score te krijgen. Ik kom iets boven de 10000 uit.
Iemand ervaringen met deze kaart en W2K??

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 21:32
Welke DAC960 heb je?
W2k ondersteund namelijk niet alle controllers uit de DAC960 serie even goed. Vooral de oudere modellen schijnt niet helemaal lekker te gaan.
www.mylex.com

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• wezep
Ik heb de DAC960PD (3 kanalen).
HEt klopt mijn controller wordt niet ondersteund, dat wist ik al. Maar de drivers herkennen hem wel en de schijven kan ik ook prima benaderen, alleen de performance is slecht. Zou dat alleen komen doordat de drivers niet speciaal voor deze kaart zijn gemaakt??
Morgen eens evn WINNT 4.0 erop zetten en kijken wat dan de performance is.

• cornelisprul
Ik heb daarover het een en ander op de site gelezen, kan het alleen nu zo snel niet reproduceren. Maar grofweg stond er dat de w2k ondersteuning voor dat en dat type was, dat de rest er waarschijnlijk wel mee zou kunnen werken, maar dat er niks gegarandeerd werd, zekr geen performance.

Het uitproberen van nt lijkt me idd de juiste stap. Gebruik dan wel even de drivers die je bij hun kunt downloaden, neit de standaard nt drivers

suc6 ermee in ieder geval

• cornelisprul
Oh ja, vergeet niet de accelerated drivers mee te installeren

PS alle drivers vind je in wkit200

• wezep
Cornelisprul,

Heb jij zelf zo'n kaart gehad??

Zo ja wat waren jou ervaringen ermee?

• cornelisprul
Idd, die heb ik nog steeds trouwens

Mijn ervaringen ermee, hij doet het prima in het servertje wat ik aan het bouwen ben. Het is natuurlijk wel een oud beestje dus een gigantisch snelheidswonder hoef je niet te verwachten.Ik heb m dan zelf ook puur om de raid 5 gekocht.

Ik heb nooit echt een pure performance test onder window$ NT gedaan, dus daar ik kan je absoluut niet vertellen wat een 'normale score' is. Trouwens dat is toch al heel snel appels met peren vergelijken omdat we niet dezelfde schijven hebben.

Mischien rare vraag, maar heb je wel de DAC960pd-Ultra versie anders blijf je natuurlijk op een maximum van 20mb/s per kanaal hangen

• wezep
Nee, helaas geen Ultra.
Deze kaarten worden op het werk vervangen, vandaar dat ik er 1 heb.
Ik dacht dat de Ultra niet zoveel zou uitmaken, aangezien de schijven die ik heb niet bijzonder snel zijn.
Door op twee kanalen twee schijven te plaatsen en kruiselings twee raid 0 sets aan te maken, haal ik het meeste uit de kaart, denk ik.
Misschien heb je een betere oplossing??

• cornelisprul
Ik heb zelf geen ervaring met het kruislings aanmaken van een array. Aangezien ik zelf maar 3 schijven en 1 kabel heb, heb ik me daar nog niet in verdiept.(dus als je nog wat weet).

Ik weet wel dat ik met mijn 3 schijven bij grote bestanden toch aardig tegen die 20mb/s aan zit. Dus wat dat betrefd zou het idd uit kunnen maken

Het lijkt me dan ook een reele oplossing. Dit in combinatie met de juiste drivers zou toch een behoorlijke performance neer moeten kunnen zetten.

Hoe me even op de hoogte, als je wilt

• wezep
Gisteren mijn schijven op een normale UW-SCSI kaart gehangen. De scores van Sisoft schoten omhoog.
9,1 UW schijf met DAC960 7500 met UW-kaart 14000
Ook de scores van HD tach waren veel beter.
Ik denk dat ik die Mylex er mij uit gooi en gewoon een software matige raid set aanmaak.

• cornelisprul
dat verschil komt in verhouding wel aardig overeen met het verschil tussen w en uw scsi (1:2). Dan zou je kunnen verwachten dat een gekruisde opzet zo'n beetje dezelfde score moet kunnen halen.

Denk dat ik het toch eens ga proberen.

• wezep
Maar die 9,1 Gb schijf komt niet veel verder dan 20 Mb/s (volgens HD TACH en EZ SCSI).
Volgens mij is ULTRA wide ooit geintroduceerd om meer bandbreedte te hebben over de hele bus en om meer hele snelle schijven te helpen.
Voor een 'simpele' UW schijf moet wide SCSI toch genoeg zijn???
Pagina: 1