Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 09:56
Ik heb een oude pc in mijn haf922 gebouwt maar nu zit ik met het probleem dat de switches niet willen werken
het moederbord is Albatron PX865PE Pro foto's volgen zie

edit zie hier de foto:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/5l28tt.jpg
Van links naar rechts HDD-LED-RST-SW

[ Voor 27% gewijzigd door owner01 op 27-02-2011 21:13 . Reden: foto toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:24
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:05
Ben erg benieuwd naar de foto's snap er zo weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan heb je de switches (ik neem aan dat je de power- en resetswitch bedoelt) niet goed aangesloten. Kijk even in de handleiding van het moederbord hoe ze aangesloten dienen te worden.

Meet de pennen even door met een multimeter als je niet zeker weet of ze nog werken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
Ja het gaat om power enzo maar heb de power switch al in elke poort gestopt dus wel een beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Werkte het moederbord wel in de andere kast? Heb je afstandsbusjes gebruikt bij het monteren? Je geeft een beetje enorm weinig informatie zodat dit topic niets meer kan worden dan een raadspelletje en daar heb ik televisie al voor.

Vertel nu eens rustig, met hoofdletters en leestekens, wat je precies hebt gedaan en waarmee je aan het werk bent.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
Oke mijn vaders oude computer werd niet gebruikt en ik had die kast gewonnen maar mijn vader geloofde niet dat ik een pc kon inbouwen dus moest ik het eerst met die half werkende doen. Het moederbord werkte wel maar hij gaf geen beeld (fans daaiden wel). Nu heb ik dus even alles schoon gemaakt en in de andere kast gebouwd maar toen ik die stekkertjes erin prikte wou hij niet werken ik heb de afstandbusjes gebruikt maar was wel een beetje apart want er zaten al een soort beveiligings busjes op het moederbord waardoor ik maar 4 afstandbusjes nodig had. Maar ik prikte er de stekkertjes dus in er stond op HDD-LED-RST-SW dus het hdd ledje in de eerste power led in de 2e (ik had ook iets anders maar als ik hem daar in stopte wou hij niet werken) Reset switch dus in de derde en powerswitch in de vierde. Maar hij wou dus niet aangaan dacht mischien licht het wel aan de kast zelf dus had even gekeken wat er gebeurde als ik de powerswitch van de oude kast in de SW gestopt maar dit maakte geen verschil. Het stand by ledje op het moederbord brand wel dus hij heeft wel degelijk stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Op je foto mis ik de afstandbusjes.
Geen afstandbusjes is kortsluiting en een niet startend moederbord.

edit: hierboven stel je dat je ze wel hebt gebruikt. Maar op je foto lijkt het moederbord recht de tray te liggen.
Plaats eens een duidelijkere foto... want hier kunnen we echt te weinig mee.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 27-02-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
Er zit daar achter het moederbord een pinnetje waardoor hij zoiezo al van de kast staat en op 4 heb ik de afstandbusjes gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Oke, prima :)
Wil je hulp.. kom dan eens met een duidelijke foto.
We kunnen hier niet zien of jij de powerswitch wel goed hebt aangesloten, en de handleiding (waar in staat hoe het moet) is niet te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
Ja oke het probleem is dat het nu te donker is zal morgen als het wat lichter is een goede foto maken en de handleiding is niet te downloaden nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Lol, ik kan het niet helemaal goed zien, maar volgens mij heb jij je aansluitingen verticaal in je bord geprikt in plaats van horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:44
Een tip: gebruik de macro stand op je camera. Dat is meestal een tulpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Dit is niet hetzelfde type, maar deze indeling heeft waarschijnlijk veel overeenkomsten:
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Albatron/PX925XE/images/headers.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Toettoetdaan op 27-02-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Leuke foto om te laten zien hoe het moet :)
Dezelfde kleur is een stekkertje. Dus zorg ervoor dat dat klopt.

hdd led = stekkertje voor hd led (rood)
rst sw = stekkertje voor reset knop (blauw)
oranje is power switch

In dit specifieke geval dus!!

owner01, kijk dus goed hoet het op jouw bordje eruit ziet.

[ Voor 147% gewijzigd door job op 27-02-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
job schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:59:
Leuke foto om te laten zien hoe het moet :)
Dezelfde kleur is een stekkertje. Dus zorg ervoor dat dat klopt.

hdd led = stekkertje voor hd led (rood)
rst sw = stekkertje voor reset knop (blauw)
oranje is power switch
Op deze foto zie je in der daad dat oranje de power switch is en groen de ACPI led.
(soms zit er nog een 3pin connector in de buurt voor de power-led afhankelijk van je moederbord)
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Albatron/K8SLI/images/headers.jpg
Beide foto's zijn niet van jouw type moederbord, de eerste is van een PX9xx die dus één type nieuwe is dan jouw bord en de ander is van een K8 moederbord, maar gezien deze moederborden vlak achter elkaar gebouwd zijn en Albatron meestal de zelfde header indeling gebruikt kun je er van uit gaan dat het hetzelfde zit als op deze foto's

EDIT: om het maar helemaal compleet te maken, je hebt nu:
HDD-LED-RST-SW

Dit moet worden:
LED-SW (de bovenste 4 pinnen)
HDD-RST (de onderste 5 pinnen waarbij de rechter 5e pin niet gebruikt wordt)

Hierbij moet je de gekleurde kabels aan de linkerkant van de connector/header hebben zitten, behalve bij de RST(reset) kabel, daar moet de gekleurde kabel aan de rechterkant zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Toettoetdaan op 27-02-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Toettoetdaan schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:09:
[...]
EDIT: om het maar helemaal compleet te maken, je hebt nu:
HDD-LED-RST-SW

Dit moet worden:
LED-SW (de bovenste 4 pinnen)
HDD-RST (de onderste 5 pinnen waarbij de rechter 5e pin niet gebruikt wordt)
hdd-led-rst-sw is gewoon de onderste regel. Het wordt alleen verkeerd gelezen.
hdd-led = de aansluiting voor de hd led
rst-sw = de aansluiting voor de reset switch
Beiden de onderste regel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

In de handleiding van je moederbord staat gewoon precies hoe je de System Panel Connector moet aansluiten en waar alle pinnetjes voor staan.
Maar een power switch kan er niet verkeerd om op zitten aangezien je even kortsluiting moet maken tussen beide contact punten van je power switch.
Dus waarschijnlijk zit je moederbord met kortsluiting te maken en doet ie et daarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
Nou het was me dus gelukt om hem te starten en dacht dus van jes maar wat denk je 2 seconden later dikke rook en kabeltje doorgebrand van AC'97 weet niet waar het ding voor is en maakt mij ook niks uit maar hij kwam dus op de voeding waardoor ik kortsluiting kreeg enzovoorts halve kabeltje verschroeit overigens had ik de kabeltjes geplaats l l l l en niet = = best wel dom weet
foto:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/169jcxc.jpg

Overigens wil ik jullie al bedanken voor jullie hulp ondanks mijn plaatje :p

[ Voor 14% gewijzigd door owner01 op 28-02-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

owner01 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:18:
Oke mijn vaders oude computer werd niet gebruikt en ik had die kast gewonnen maar mijn vader geloofde niet dat ik een pc kon inbouwen dus moest ik het eerst met die half werkende doen.
Hij had dus gelijk :P

Succes verder met het inbouwen ;)

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:58

DukeBox

loves wheat smoothies

LOL, gelukkig dat iemand schrijft wat (bijna) iedereen denkt :)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

In zijn defense, hij heeft wel stroom door kabels gekregen, helaas niet met het gewenste resultaat!

Ik zou zelf eerder aan een defecte powerbutton denken en iig alles goed isoleren. Maar goed zoals bekend lopen alle electrische apparaten op mysterieuze blauwe rook en als je dat uit je systeem ziet komen dan houdt het syteem op met werken, het kan nu eenmaal niet zonder mysterieuze blauwe rook werken...

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
oke weet dat het best wel dom is natuurlijk om de kabels verkeerd erop te doen maar jullie weten zeker niet hoe het moet met die kabel want kan er bijv. plakband opdoen maar als die nou vlam vat heb ik een nog veel groter probleem is het mogelijk om die ac 97 af te peuteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

Weet je zeker dat je door wil gaan? ik zou er namelijk iemand even bij vragen om de situatie in het echt te bekijken. Dit schiet niet op nl.

Daarnaast weet je niet hoeveel schade je inmiddels gedaan heb op dat bord ...

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
Nou ik wil eigenlijk wel doorgaan want het moederboard werkt nog gewoon alles deed het behalve dan dat het ging roken en had er dus de stekker uitgetrokken duh :P en opzich als de pc kapot gaat is dat nog lang niet zo erg oke aanfikken wel maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zit vast nog wel wat rook in je moederbord ;) Voor de overigen (die hier terecht komen via de search): draai de reset en powerknop om, ik heb al eens met een kapotte powerknop gezeten en de kans dat beide kapot zijn is bijzonder klein. Ook is het mogelijk voor een powerknop om constant in 'ON' te zitten waardoor de boel dus ook niet wilt werken. De aangeduide 'dot' (of vierkant tov. cirkel) is normaal de positieve pin voor leds en een andere vuist regel is dat de pinnen op de hoeken positief zijn. De meeste fabrikanten hanteren een standaard layout (mocht je het type of handleiding niet meer hebben/weten) en je kan ook gewoon 'proberen' door met een metalen voorwerp de combinaties af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
Hij werkt gewoon hoor alleen brandde het kabeltje door? en als jullie nou zeggen ik zou er mee stoppen dan stop ik er mee :p

[ Voor 38% gewijzigd door owner01 op 28-02-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
owner01 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:14:
Hij werkt gewoon hoor alleen brandde het kabeltje door? en als jullie nou zeggen ik zou er mee stoppen dan stop ik er mee :p
Achja, dat kan gebeuren, je moet er pas mee stoppen als je zelf begint te roken ;)

Belangrijker is dat je uitzoekt waardoor het gebeurt is.
Je schreef eerde dat het moederbord genoeg afstandsbusjes had, dus een kortsluiting met de kast is niet erg logisch, dus om dan maar even wat sneller te concluderen, als je moederbord AC97 ondersteund (wat vrij logisch is) dan heb je de connector waarschijnlijk verkeert geplaatst.

Op je foto lijken de zwarte kabels een beetje warm geworden, dit is de ground van de AC97 connector, en ze bevinden zich dan ook aan de rand van de connector, toevallig wil het zo zijn dat USB aan de rand enkele 5v aansluitingen heeft....

Misschien even controleren of je hem niet op een usb connector hebt aangesloten?
USB is op je moederbord meestal een rij van 5pinnen met daaronder een rij van 4 pinnen.
AC97 is meestal twee rijtjes van 5 met op de bovenste rij de 4e pin weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, ben blij dat je geen goede hardware gebruikt hebt anders zou het nu 100% dood zijn. Dat er stroom op komt te staan (fans draaien ed) wil echt niet zeggen dat het ding werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
ik ehb het met de oude switches etc. geprobeert en dat werkte niet overigens had ik de ac97 niet aangesloten want kon geen dergelijke aansluitign ervoor vinden
Kan ik gweoon de ac 97 en de geluids poort van io panel van de haf aftrekken ga deze niet gebruiken

[ Voor 24% gewijzigd door owner01 op 01-03-2011 21:59 ]

Pagina: 1