Graag wil ik een linux server bouwen maar ik moet hem eerst downloaden. OP een of ander manier lijkt het wel dat je alleen workstation mag downloaden. Kan iemand mij vertellen waar ik linux server kan downloaden en dit mag suse of redhat zijn. Op de officiele sites kwam ik er niet echt uit. Who can help me out??????
kijk eens bij www.linuxiso.org
Veni, vidi et cervesiam
www.linuxiso.org
Daar haal je de iso('s) vanaf, brand je en dan boot je vanaf cd.... en dan lees je de manual maar eens.... elke distro is iets anders, maar de 2 die jij opnoemde zijn redelijk duidelijk.
Daar haal je de iso('s) vanaf, brand je en dan boot je vanaf cd.... en dan lees je de manual maar eens.... elke distro is iets anders, maar de 2 die jij opnoemde zijn redelijk duidelijk.
Verwijderd
OK. Windows heeft bv Win2000 PRO en Win2000 Server. Linux heeft dit niet. je kunt gewwon een linux-distro downloaden (ben je beginneling, neem Mandrake 7.2 of Redhat 6.2) en installeer 'm. Je kunt bij de installatie kiezen waar je je pc voor wilt gebruiken, dus bijvoorbeeld server. Maar zelfs dat heft niet, je kunt ook de default install kiezen (of minimal of zoiets) en zelf de server programmas installeren. Wat voor server wil je eigenlijk draaien? FTP, WWW, router of zo?
Verwijderd
als je nou zorgt dat je je eerst even informeert voordat je onzinnige vragen gaat stellen krijg je misschien wat normalere reacties van me. Come on zeg, je wilt een linux-server opzetten terwijl je niet eens weet wat linux is (nee en dan bedoel ik niet de definitie want die weet ik ook niet etc maar goed). Zoek eens op de sites van de distributies, gebruik de search etc
Verwijderd
Linux kan je configureren als workstation en als server.
Het is alleen de keuze welke distro je neemt.
Je kan ook kiezen voor een BSD.
Linux is zeer uitgebreid en niet 123 te begrijpen. Als je de search gebruikt vind je vaak en oplossing hier of een link naar een site.
En als iemand een newbie is en een voor de ervaren mensen een stomme vraag stel reageer dan relax en geef wat links en sluit het toppic dan.
RELAX
Het is alleen de keuze welke distro je neemt.
Je kan ook kiezen voor een BSD.
Linux is zeer uitgebreid en niet 123 te begrijpen. Als je de search gebruikt vind je vaak en oplossing hier of een link naar een site.
En als iemand een newbie is en een voor de ervaren mensen een stomme vraag stel reageer dan relax en geef wat links en sluit het toppic dan.
RELAX
ja..rot reageren hoeft niet, je kan zeggen dat het een domme vraag is, dat hij bijvoorbeeld een boek moet lenen uit de bieb..maar een beetje schelden..na, das nooit goe
maareh, haal dus een boek uit de bibliotheek, of koop er een!
maareh, haal dus een boek uit de bibliotheek, of koop er een!
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
de vraag die blackwin stelt, doet vermoeden dat hij inderdaad echt geen ENKEL idee over linux heeft. Dat hoeft niet slecht te zijn, dat had ik vroeger ook niet (ik vind zelf dat ik er nu NOG nix van weet
), maar ik hoop dat blackwin weet waar hij aan begint, en hoop dat hij hulp kan krijgen, anders komt-ie nog niet door de installatieprocedure heen. Dan zit je fijn met een linux iso, en dan komen allereerst de vragen over wat je met een .iso moet doen....daarna hoe je bootflops moet maken...ik hoop dat je je dan een beetje orienteert voordat je vragen gaat stellen. Hoe dan ook, Blackwin, welkom in de wondere en gratis wereld van Linux 
In die wereld wordt je wel geacht wat zelfredzaamheid en onderzoek te doen...
In die wereld wordt je wel geacht wat zelfredzaamheid en onderzoek te doen...
ach...in een volgend leven lach je er om!
Ik zou zeggen, ga naar de winkel haal SuSE Linux 7.1 Nederlands (kan ook engelstalig installeren hoor). Voor 99,- heb je dan maarliefst 4 boeken! (Niet zomaar kleine boekjes). Daarin staat echt heel erg duidelijk uitgelegd hoe alles werkt.
Als je daar mee begint kan het gewoon niet misgaan (toch?).
Suc6
Als je daar mee begint kan het gewoon niet misgaan (toch?).
Suc6
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Ik ben van debian via corel en mandrake weer bij debian aangekomen. Ooit begonnen met een setje debian cd's en een boekje. Aan dat boekje heb ik echt veel gehad. Je kan hem halen op http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/index.html en uitprinten of wat dan ook.
Zeker in het begin is papieren documentatie het makkelijkst. Op internet zoeken als je compu net met de installatie bezig is is best lastig
succes
Zeker in het begin is papieren documentatie het makkelijkst. Op internet zoeken als je compu net met de installatie bezig is is best lastig
succes
Pagina: 1