Mac op NT-Netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Topicstarter
Ik weet dat het kan, maar hoe? We hebben hier een iMac staan en willen daar graag bestanden mee uit kunnen wisselen over het netwerk (we krijgen wel eens ceedees enzo op mac-formaat) we zijn nu zover dat we met de Imac via TCP/IP kunnen internetten; maar filesharing en rondkijken op het netwerk zit er niet in...

Iemand suggesties?

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 22:05

CBA

een vat, een vat, een vat !

Wat wil je kunnen doen ?

met mac files op de nt bak halen of met de nt files op de mac halen ?

Als je met de mac files op de nt bak wilt halen moet je de macservices starten en dan een share maken voor de mac gebruikers en een username en passwoord maken die er mag op inloggen.

Als je met de nt bak files wilt halen op de mac dan installeer je best op de mac apple share ip server, hiermee kan je een eigen webserver, mail server enzoverder draaien, maar ook een share maken waarmee je met de windows bak op kan. Deze share is dan net zo als een andere windows share waar je op kan inloggen.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Topicstarter
Thanx, ga het proberen; moet even smoezen met onze admin; maar met deze info kan ik tenminste wat :) Het gaat er inprincipe om dat we files van de Mac kunnen trekken. Dus ik ga voor optie B :P

Nogmaals; Thanx!

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!