Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb nu dus een probleem, sinds ik een file met een virus erin heb geopend doet deze laptop raar, ik heb geprobeerd een oude herstelpunt te laden, maar nog steeds doet hij vaag (allemaal rare errors hele tijd, registry klopt niet meer)

Nu heb met dat herstelpunt een herstelpunt geladen net na een reset naar fabrieksinstellingen, maar toen ik dat deed moest hij al die acer stuff installeren, maar telkens bij Acer eRecovery loopt hij vast, krijg dit echt niet erop geinstalleerd, lijkt wel of hij vast loopt, ook al laat ik de laptop uren aan.

Dus nu kan ik niet meer een backup maken doordat acer recovery er niet op staat ( wilde format c -> fabrieksinstelling dvd erin stoppen)

Nu vroeg ik me af hoe ik dit verder kan oplossen?
gewoon format c en dan windows vista ofzo?
of heb ik dan kans dat sommige drivers nodig zijn ofzo die bij dat acer software zit...

alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eerst effe kijken op de Acersite of daar alle drivers opstaan. Als die daar staan dan kun je gewoon je OS herinstalleren en dan de drivers zelf installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je kan inderdaad zoals Terw_Dan al schrijft gewoon een Vista dvd downloaden en die gebruiken om het OS weer opnieuw te installeren, waarbij de key van het OS altijd op de sticker aan de onderkant van je laptop staat. Let wel dan erop wat er standaard op geinstalleerd staat want alleen voor die versie OS is de key die er staat geldig, waarna je op de Acersite de drivers kan downloaden en bv op een usbstick zetten en dan installeren.

Let er wel op dat je de drivers via een andere pc download want zou je dat met de besmette laptop doen bestaat de kans dat je besmette drivers gaat installeren, en dus ook oppassen met backups en die eerst even goed laten scannen door een virusscanner.

[ Voor 22% gewijzigd door Roel1966 op 27-02-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
Ok nu heb ik nog een probleem..
Ik wilde dus mn boot cd gebruiken om format c te doen, maar hij pakt gewoon mn boot cd niet, hij gaat rechtstreeks door naar windows.
kan dit ook door het virus komen?

De boot disc werkt wel gewoon op al mn andere pcs en laptops..

CD is als eerste bootable device ingesteld ofcourse.. ik ga het denk ik proberen met een bootable usb kijken of dat wat uitmaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eddy001 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:29:
[...]
[...]
Nee, dat ligt aan het bios. Ik ken jouw bios niet, dus zoek even naar jouw type laptop + boot from cd ofzo. Je bent hier vast niet de eerste mee.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Eddy001 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:29:
Ok nu heb ik nog een probleem..
Ik wilde dus mn boot cd gebruiken om format c te doen, maar hij pakt gewoon mn boot cd niet, hij gaat rechtstreeks door naar windows.

De boot disc werkt wel gewoon op al mn andere pcs en laptops..

CD is als eerste bootable device ingesteld ofcourse.. ik ga het denk ik proberen met een bootable usb kijken of dat wat uitmaakt..
Normaal gesproken krijg je een keuzemenu te zien waarbij gevraagd word of je van dvd/cd wilt opstarten en misschien ben je vergeten een toets in te drukken waardoor de laptop niet van de cd opstart. Althans bij mijn Asus laptop krijg ik die melding te zien wanneer ik in het bios kies voor opstarten vanaf cd/dvdrom.

Een andere mogelijkheid zou nog zijn dat je de harddisk even uit je laptop haalt en met een verloopstukje van 2,5 naar 3,5 inch harddisks op een poort in je pc aan sluit. Vervolgens dan via je pc ( systeembeheer etc. ) alle partities van je harddisk verwijderen ( de laptop harddisk ).

Vervolgens dan de harddisk weer inbouwen in je laptop en dan moet je normaal gesproken het OS weer opnieuw kunnen installeren, mits wel dan die cdrom bootable gemaakt is want dat ie opstart in andere laptops/pc wil nog niet alles zeggen.

Enigste manier om dat uit te proberen is wanneer je bij de betreffende laptop/pc via het bios laat opstarten vanaf cdrom/dvd, en als ie dan niet opstart weet je dat de cdrom/dvd niet bootable is. Dit is wel vaker bij illegale kopieen die 1 op 1 gekopieerd zijn en je meestal ook de complete ingepakte ISO dan moet branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
pfff via de acer site / google kon ik niets vinden, via usenet meteen mijn type laptop + fabrieksinstelling disc,
Ga het zo proberen, kijken hoe het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:48
@eddy001 hoe groot was die disk dan, in het geval van enkele honderden kb's weet je al dat het fout gaat. Aangezien je op internet niks vind en op usenet ''opeens'' wel, word ik een beetje argwanend. Zie steeds vaker dat er neppe posts worden aangemeld

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
2,5 gb mdf file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Beter kan je kiezen voor een Vista OEM iso file en die dan branden op een dvd, en dan aan de hand van je licentienummer wat op de onderkant van je laptop staat deze te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
Ok ik ben nu zover dat Alles geformatteerd is, nu heb ik alleen nog een vista oem iso file nodig.. weet iemand waar ik er 1tje vandaan kan halen?
Kan dat niet legaal van windows zelf ofzo?

Ik heb Windows Vista Home Premium

(via usenet kan ik niets goeds vinden, 2 downloads waarvan 1 het niet deed, ander te oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
ok ik heb 5 verschillende vista dvds gedownload, ik ga hhet straks allemaal proberen.

[ Voor 70% gewijzigd door Eddy001 op 01-03-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
Welke is het beste voor mn laptop, 32 bits of 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Als je 64-bit drivers kunt krijgen voor al je hardware en je software (vooral Anti-Virus en firewall) is compatible, zou ik daarvoor gaan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_7520.html
Hier de lijst.. vraag me alleen af wat allemaal essential is?
wil geen troep installeren

ik ben atm 64 bit vista aant installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Voor je licentiekey maakt het niet uit of je 32 of 64 bits pakt maar afhankelijk van het geheugen wat je in de laptop hebt zitten kan je die keuze maken. Wanneer je boven de 3 GB intern geheugen erin hebt is 64bit aan te raden en anders kan je ook gewoon 32 bit pakken waarin niet echt significant verschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:32

SkyStreaker

Move on up!

Of je had natuurlijk gewoon de rescue partitie gebruikt door F9 bij het post-scherm te gebruiken =/

Ga echter ook even, voordat je de hele janboel installeert even het volgende doen:

OS Install middels DVD, Windows herstellen, windows installatie selecteren. Druk op volgende.

Open opdracht prompt: type - bootrec /fixmbr <enter> bootrec /fixboot <enter> Op deze manier weet je pertinent zeker dat het virus ook van de boot van je HD weg is.

(ik weet hoe je je voelt, gisteren ook een hardnekkig koppijnvirus gekregen)

[ Voor 68% gewijzigd door SkyStreaker op 01-03-2011 16:36 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 16:01
SkyStreaker schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:30:
Of je had natuurlijk gewoon de rescue partitie gebruikt door F9 bij het post-scherm te gebruiken =/
Met Acer is dat alt+F10 btw :X

[ Voor 21% gewijzigd door Capa op 01-03-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Capa schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:48:
[...]

Met Acer is dat alt+F10 btw :X
Dat zeg ik, was ff in de confuzzled-zone XD

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
Ja dat ver alt f10 zag ik pas toen ik het al opnieuw had geinstalleerd.

ik zal het proberen.

Het is overigens gelukt, killdisc gedaan op alle partities en opnieuw geformateerd daarna windows erop , drivers van acer site.

Mn laptop is nu weer helemaal top en sneller dan eerst ;)

Alleen nog wat driver conflicts die ik moet fixen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik vraag me af welke drivers ik allemaal moet isntalleren..

Heb de chipset nvidia drivers geinstalleerd + atheros ethernet
geluid en netwerk doet het nu..

maar krijg geen enkele game aan de praat.. dus er zit iets mis, nieuwste directx en physx zit er ook op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wat gebeurt er precies? Leg uit: niet aan de praat. Haal bijv. de driver voor je grafische kaart van de fabrikant.

Als je een game dus opstart, waar vraagt hij om of wat zegt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
Verschillende redenen, sommigen willen niet volledig installeren omdat er bestanden missen, anderen geven missing file errors als ik ze opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heb je de games wel (opnieuw) geïnstalleerd, of probeer je ze uit een backup op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
Ja reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En je disk I/O is nog wel lekker? Kom op, Eddy, denk ff mee. Wat zou het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
Ik heb het al gefixed, ik heb zon driver installer pro gedownload (ofzoiets, weet exacte naam niet meer)

Die checkte welke drivers er niet geinstalleerd zin en welke out of date waren, daardoor wist ik wat ik moest downloaden.

Alles werkt nu weer perfect :D

bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Eddy001 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:10:
Ik heb het al gefixed, ik heb zon driver installer pro gedownload (ofzoiets, weet exacte naam niet meer)

Die checkte welke drivers er niet geinstalleerd zin en welke out of date waren, daardoor wist ik wat ik moest downloaden.

Alles werkt nu weer perfect :D

bedankt iedereen
Kijk wel uit met die zogenaamde driver detectives want er zit ook erg veel troep tussen en kunnen vol met virussen zitten. Beter kan je de drivers handmatig zoeken en bv eens Aida van Lavalys installeren waarmee je kan zien wat voor onderdelen in je laptop zitten. Aan de hand daarvan ga je naar de sites van de fabrikanten en kijk je daar voor de laatste nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Eigenlijk meesterlijk briljant als ie nu een virus opgelopen zou hebben... Zo is hij namelijk ook zijn topic begonnen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:50
Room42 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:23:
Eigenlijk meesterlijk briljant als ie nu een virus opgelopen zou hebben... Zo is hij namelijk ook zijn topic begonnen _O-
STOUT >:) Maar idd, lijkt mij alsof je beetje naïef downloadt. Ikzelf kijk altijd in aparaatbeheer => vendor/device-code om drivers te downen... Nu soit, ik hoop dat je in de toekomst toch wat voorzichtiger bent :)

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Kerberos84 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:30:
[...]

STOUT >:) Maar idd, lijkt mij alsof je beetje naïef downloadt. Ikzelf kijk altijd in aparaatbeheer => vendor/device-code om drivers te downen... Nu soit, ik hoop dat je in de toekomst toch wat voorzichtiger bent :)
Grappig is soms dat je op die manier op de meest bizarre sites komt, voornamelijk Aziatisch en dan heb je 1 of ander obscuur gelekt drivertje die als een tierelier werkt XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
SkyStreaker schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:36:
[...]

Grappig is soms dat je op die manier op de meest bizarre sites komt, voornamelijk Aziatisch en dan heb je 1 of ander obscuur gelekt drivertje die als een tierelier werkt XD
Ja, zo'n driverte is vaak het probleem niet maar die 'handige' driver tools moet je niet vertrouwen. Dat kan namelijk meestal niet ;)

Pagina: 1