AMD processer terugzetten naar factory settings? Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• jeff0122
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02-2021
Hallo,

Ik wil graag weten hoe ik mijn AMD Athlon II X3 435 terug kan zetten naar factory settings, want nu loopt mijn pc steeds vast bij het spelen van games. Mijn videokaart is een ati radeon 5770 en is gewoon standaard dus daar kan het niet aan liggen dat die vastloopt.

Alvast bedankt,

Jeff0122

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Waarom denk je dat 'ie niet op factory settings staat nu dan? Omdat je het zelf verandert hebt? Zo ja, dan zou je het zelf toch ook wel moeten weten hoe je het weer terugdraait (anders had je er niet eens aan moeten beginnen).

The devil is in the details.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
Ik neem aan dat je bedoelt het terugzetten van je bios naar factory settings? Een processor kun je namelijk niet "verzetten" het is immers een dood stuk metaal (ongeveer). In het bios staat gewoon een optie terug naar fabrieksinstellingen. Ik neem aan dat je nu dan overklokt hebt?

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

'load failsafe settings' in je bios zal voldoen.

• jeff0122
Iemand had het voor mij gedaan, dus al doe ik 'load failsafe settings' dan word alleen de processor teruggezet, of verlies ik dan ook bestanden etc?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Of wanneer dat niet lukt dan even op je moederboard zoeken naar een jumpertje waar CMOS reset bij staat, en dan dit jumpertje even verzetten van bv pin 1 en 2 naar 2 en 3. Let wel erop dat je dit doet met de pc uit en daarna de pc even aanzetten waarna ie niks zal doen en vervolgens weer uitzetten en jumpertje terug zetten.

Niet dus een biosreset doen door de backupbatterij eruit te halen en weer erin te zetten wat ik helaas maar al te vaak lees hier op Tweakers. Nogmaals dan erbij geschreven dat een backupcel/batterijtje niet goed tegen de zuren wat op je vingers zit kan en daardoor de levensduur van dat batterijtje heel erg teruggaat.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

jeff0122 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:14:
Iemand had het voor mij gedaan, dus al doe ik 'load failsafe settings' dan word alleen de processor teruggezet, of verlies ik dan ook bestanden etc?
Nee, dan zet 'ie alleen je BIOS-settings van je CPU OC terug naar stock.

Verwijderd

De processor wordt NIET teruggezet. De bios gaat terug naar fabrieksinstellingen, dit is je al eerder duidelijk gemaakt. Nee, je verliest geen bestanden hierdoor.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, natuurlijk niet. Je reset enkel de instellingen van je bios. Maar daarmee gooi je alles naar de defaultsettings, dus controlleer wel even hoe je storagecontroller is ingesteld, als je die nu op AHCI of RAID hebt lopen en de default is IDE, dan zul je niet kunnen booten.

• jeff0122
Oke ik ga het proberen hartstikke bedankt allemaal!!

• jeff0122
Ik heb even gekeken maar ik zie de volgende opties wat ik kan kiezen (Heb niet echt super veel verstand van pc's dus excuses :-)

- Load optimized cpu oc setting
- Load BIOS defaults
- Load perfomance setup ahci mode
- Load performance setup RAID mode

Welke moet ik kiezen?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 18:46

DataGhost

iPL dev

Ik denk dat je helemaal niks moet kiezen en eerst eens moet gaan uitleggen waarom je precies denkt dat het aan je processor ligt (draait die niet op 'factory settings' dan?) en waar die PC vandaan komt. Zomaar wat in het wilde weg gaan prutsen kan het alleen maar erger maken.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 27-02-2011 19:36 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
jeff0122 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:33:
Ik heb even gekeken maar ik zie de volgende opties wat ik kan kiezen (Heb niet echt super veel verstand van pc's dus excuses :-)

- Load BIOS defaults

Welke moet ik kiezen?
Die keuzes lijken mij vrij duidelijk of niet? Kom op zeg een beetje zelf nadenken / opzoeken kan ook geen kwaad.

Je moet optie 2 hebben "Load BIOS defaults"

• jeff0122
De pc is zelf samengesteld en is door iemand ander in elkaar gezet, de proccessor is overgeclockt en verder is alles gewoon 'standaard'. Heb 4 gb dd3 geheugen en een ati 5770 videokaart, maar nu heb ik dat als ik een spel speel de pc vastloopt.

• jeff0122
ik222 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:37:
[...]

Die keuzes lijken mij vrij duidelijk of niet? Kom op zeg een beetje zelf nadenken / opzoeken kan ook geen kwaad.

Je moet optie 2 hebben "Load BIOS defaults"
Haha oke bedankt, maar ik wilde het even zeker weten.

• thafang
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 16:21
jeff0122 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:33:

- Load BIOS defaults

Welke moet ik kiezen?
"Load BIOS defaults" zal standaard BIOS instellingen terug zetten en je processor dus volgens zijn standaard settings laten werken.

Fortune favours the bold

• jeff0122
Het is gelukt, bedankt allemaal voor jullie snelle reacties. Top!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01 15:12

Joostk

Barkrukprofeet

Je kan in het vervolg ook eens de handleiding van je moederbord erbij halen en daar staat alles haarfijn in uitgelegd. Welke optie wat doet en wat je moet doen om je BIOS terug te zetten naar de default settings of wat je ook maar wilt.
Pagina: 1