Sinds kort heb ik deze pc gebouwd en was benieuwd of jullie denken dat ik nog iets kan verbeteren mbt airflow. De videokaart is een XFX 6950 welke idle 45 graden is. De CPU is idle (16a17 graden in Speedfan, en 30 graden in RealTemp, welke geeft nou de juiste waardes aan?) De HD's zijn 32C volgens SpeedFan. Er is nog niets overgeclockt maar hier wil ik wel aan gaan beginnen wanneer mijn systeem stabiel loopt...
Hoe kan het trouwens dat als ik een fan aansluit op de CPU_fan 1 aansluiting op het mobo deze gewoon op 1550rpm draait(1600 volgens specs) en wanneer ik deze aansluit op een andere fan of chassis aansluiting dat deze op 900 rpm draait?
CPU koeling: Corsair H50 met 2x Scythe Gentle Typhoon 120mm
Exhaust onder/achter Scythe S-Flex 80mm
Voor/onder: Nexus originele fan van de kast 120mm
GPU koeling: in de behuizing van de gpu zit een kleine fan, die als intake dient.
Huidige situatie:

Optie zodat de airflow beter wordt?:

Hier (groen op het tweede plaatje) wat ik veranderen wil:
- 80mm Scythe S-Flex aan de voorzijde bovenin plaatsen zodat er koele lucht via het moederbord naar de achterste Scythe gentle Typhoons gaat.
- Plaat maken zodat het bovenste compartimentje naast de voeding afgesloten wordt. Ik voel nu dat er hier lucht loopt rond te tollen als ik mijn hand er houdt)
Eventueel kan ook aan de bovenzijde naast de voeding een 120mm geplaatst worden. Dit lijkt mij echter de gehele luchtstroom om zeep te helpen. Tevens kan op de bodem een fan geplaatst worden zodat die direct de gpu inblaast, maar ook dit lijkt mij de luchtstroom te verknoeien. Wordt er ook wel eens de behuizing van de videokaart vewijdert? Of kan ik dat beter niet doen?
Hardware:
Intel I-5 2500K
XFX Radeon HD 6950 2048 MB
Asus P8P67
Corsair Vengeance 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz,
OCZ 700W ModXStream Pro Power Supply EU
Nexus Technology Clodius Zwart
LG GH22NS50
HP 22-in-1 Media Card Reader
WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rp
Windows 7 64-bit
Hoe kan het trouwens dat als ik een fan aansluit op de CPU_fan 1 aansluiting op het mobo deze gewoon op 1550rpm draait(1600 volgens specs) en wanneer ik deze aansluit op een andere fan of chassis aansluiting dat deze op 900 rpm draait?
CPU koeling: Corsair H50 met 2x Scythe Gentle Typhoon 120mm
Exhaust onder/achter Scythe S-Flex 80mm
Voor/onder: Nexus originele fan van de kast 120mm
GPU koeling: in de behuizing van de gpu zit een kleine fan, die als intake dient.
Huidige situatie:

Optie zodat de airflow beter wordt?:

Hier (groen op het tweede plaatje) wat ik veranderen wil:
- 80mm Scythe S-Flex aan de voorzijde bovenin plaatsen zodat er koele lucht via het moederbord naar de achterste Scythe gentle Typhoons gaat.
- Plaat maken zodat het bovenste compartimentje naast de voeding afgesloten wordt. Ik voel nu dat er hier lucht loopt rond te tollen als ik mijn hand er houdt)
Eventueel kan ook aan de bovenzijde naast de voeding een 120mm geplaatst worden. Dit lijkt mij echter de gehele luchtstroom om zeep te helpen. Tevens kan op de bodem een fan geplaatst worden zodat die direct de gpu inblaast, maar ook dit lijkt mij de luchtstroom te verknoeien. Wordt er ook wel eens de behuizing van de videokaart vewijdert? Of kan ik dat beter niet doen?
Hardware:
Intel I-5 2500K
XFX Radeon HD 6950 2048 MB
Asus P8P67
Corsair Vengeance 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz,
OCZ 700W ModXStream Pro Power Supply EU
Nexus Technology Clodius Zwart
LG GH22NS50
HP 22-in-1 Media Card Reader
WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rp
Windows 7 64-bit
[ Voor 6% gewijzigd door josss9 op 27-02-2011 20:39 ]