Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Tweakers,

Ik reageer al een tijdje hier op het forum, en nu dan eens een topic van mijn hand.

Ik heb in mijn pc een crossfire opstelling van 2 x Asus EAH5850 (beide reference model) Sinds gister hoor ik van zacht geratel tot (af en toe) slijpende geluiden uit mijn systeemkast komen. Het blijkt 1 van de 2 videokaarten te zijn... Na wat gegoogle denk ik zelf dat het lager aan het sterven is. Voor de specs van mijn pc zie mijn sig.

Wat ik zelf ondernomen heb:

Videokaart met een kwast gereinigd.
Nieuwe drivers (ik had 10.4 en heb nu 11.2)
Videokaart in ander systeem geprobeerd (probleem blijft)

Ik heb desbetreffende kaart op 24-2-2010 bij CDromland aangeschaft.
Ik zou zelf er een aftermarket koeler op kunnen zetten, ik ben zelf echter van mening dat een kaart (of koeler) toch langer dan 1 jaartje moet uithouden. Kan iemand mij advies geven over wat ik het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eigenlijk een vrij simpel antwoord namelijk als er nog garantie op je kaart zit dan nooit zelf de koeler gaan vervangen want dan vervalt je garantie. Zit er dus nog garantie op wat bij de meeste videokaarten toch wel 2 of 3 jaar is dan moet je de kaart RMA sturen. Is dit niet meer het geval dan zou je eens kunnen kijken of er vervangende aftermarketkoelers voor dat type kaart te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
idd, gwoon garantie claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:19:
Eigenlijk een vrij simpel antwoord namelijk als er nog garantie op je kaart zit dan nooit zelf de koeler gaan vervangen want dan vervalt je garantie. Zit er dus nog garantie op wat bij de meeste videokaarten toch wel 2 of 3 jaar is dan moet je de kaart RMA sturen. Is dit niet meer het geval dan zou je eens kunnen kijken of er vervangende aftermarketkoelers voor dat type kaart te krijgen zijn.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb de koeler er expres niet afgehaald voor een eventuele claim idd. Aan een RMA zat ik zelf ook te denken maar wist niet of het gerechtvaardigd is in mijn situatie.
Wat zijn jullie ervaringen met een RMA? Gezien mijn situatie. Je stuurt hem op, wacht een tijdje en ontvangt een nieuwe ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 16:29
Mijn RMA ervaring is: Contact opnemen met de leverancier van het desbetreffende product ( in mijn geval toen een laptop, contact opgenomen met Acer)
Je krijg van de leverancier een label voor een pakketdienst. (in mijn geval een UPS Label) ,en wordt verzocht het product in een doos, of de originele doos te doen, goed verpakt!
Dan contact opnemen met de pakketdienst (UPS gebeld) om te vragen of ze het product kunnen ophalen, en zeggen dat je een label hebt gekregen.
De postpakkettendienst (in mijn geval dus UPS) komt het product ophalen.
En dan krijg je vanzelf bericht van de leverancier :)

Verder heb ik zelf geen andere RMA ervaring, dus ik ben niet zeker of het ook zo gaat met jou videokaart, maar ik zou dus gewoon even bellen naar CDRomland, en het verhaal even uitleggen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Vinny1994 op 27-02-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:05:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Ik heb de koeler er expres niet afgehaald voor een eventuele claim idd. Aan een RMA zat ik zelf ook te denken maar wist niet of het gerechtvaardigd is in mijn situatie.

[...]

Wat zijn jullie ervaringen met een RMA? Gezien mijn situatie. Je stuurt hem op, wacht een tijdje en ontvangt een nieuwe ofzo?
Je hebt mazzel dat je hem bij CD-ROM-LAND hebt gekocht, want die zijn meestal wel snel met hun RMA en hebben een redelijke goede shop beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Base_NL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:52
rows schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:57:
[...]

Je hebt mazzel dat je hem bij CD-ROM-LAND hebt gekocht, want die zijn meestal wel snel met hun RMA en hebben een redelijke goede shop beoordeling.
Mazzel? Gewoon de juiste keuze gemaakt denk ik! :)

Idd gewoon even contact opnemen met de shop! Meestal hebben ze een RMA instructie en als je die volgt komt het vast wel in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend contact gehad met CDromland en de omruil procedure is van start gegaan, iedereen bedankt voor het reageren! Ik zal ter zijne tijd in dit topic vermelden hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: morgen 5 maart krijg ik een nieuwe Asus 5850 DirectCU binnen :D Iedereen bedankt voor het reageren!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 17:12 ]

Pagina: 1