Windows 7 SP1 Updatebewerking mislukt opnieuw

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Beste

Ik denk dat jullie mij allemaal nog kennen van mijn vorige topic die gisteren gesloten is.
Daar vertelde men mij dat er niets anders meer op zat dan een clean install van Windows 7 uit te voeren en dan de SP1 opnieuw te installeren.

Ik ben er nu de hele dag mee bezig geweest. En nu na de installatie van SP1 moest ik nog de pc herstarten. Dan kreeg ik Windows starten te zien. Daarna komt er: Updatebewerking # van toepassen 252673 (...)

Dat lijkt allemaal goed, tot hij plots, net zoals in mijn vorige topic, stil blijft staan op 106221 (nummer verschilt altijd). Met tussen haakjes er naast: (\Registry\Machine\So...)
Waarom hij daar dus vast blijft hangen is mij een vraag en waarom hij het zelfs doet na een complete reinstall van Windows 7 is echt heel vreemd.

Ik hoop dat jullie mij dus verder kunnen helpen en niet meteen gaan zeggen van: "Installeer Windows 7 opnieuw zonder de SP1 installatie". Want ik heb 1 geen zin om opnieuw alles te installeren en 2 omdat dit gebeurd bij een clean install moet het dus ergens een fout zijn die gewoon opgelost zou moeten kunnen worden.

Alvast bedankt!

EDIT: Dit is de eerste site waar ik wat vindt met iemand die exact hetzelfde probleem als mij heeft. Een oplossing staat er wel niet bij. http://www.pc-helpforum.b...pack-1-update-niet-32092/

[ Voor 8% gewijzigd door Qlii256 op 27-02-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zou proberen zoveel mogelijk losse updates eerst te downloaden en te installeren. Ik heb dit eerder met Vista gehad, waar een grote SP niet goed wilde installeren en vast liep op een enkele update waar al een aantal tussen updates van waren geweest (weet niet meer welke).

Geleidelijk upgraden werkte toen wel, als is het een shitload werk met alle restarts er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ditmaal was het idd op een clean windows. Maar de vorge (gisteren) had alle updates geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit geen oplossing? Dan hoef je SP1 niet apart te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik denk niet dat dat meteen zal helpen. Want dan moet ik die eerst nog downloaden, branden en weer opnieuw installeren. En dat is niet wat ik wil. Ik wil niet weer opnieuw alles gaan installeren. Er moet hier toch gewoon een oplossing voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59
Is het een legit windows ? ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ja hij is compleet valid. En zou dat er iets mee te maken hebben? Lijkt me sterk, want het is bij het updaten van een registry key ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
FIX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb het helemaal zelf kunnen fixen!
Het is wel moeilijk maar ik zal zo meteen een oplossing hier posten!
Toch bedankt iedereen voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
De oplossing is niet zo heel moeilijk. Het is alleen moeilijk om er op te komen. Wat de oplossing doet is een registry-key die moet worden bijgewerkt uit de update-file verwijderen waardoor de update perfect zal lopen. Echter op het einde net wanneer je Windows weer gewoon zal starten zal je merken dat de update niet gelukt is vanwege die ene registry-key die niet geüpdate was. Geen probleem, want je kan dan weer gewoon werken met Windows. Ik raad iedereen aan om nog even te wachten met SP1 voor Windows 7 en hopen dat Microsoft snel met een fix komt.

Wat je moet doen:
Start je pc en klik herhaaldelijk op de F8 toets. Nu krijg je een scherm waar je kan kiezen uit verschillende opties. Kies hier voor 'Computer herstellen'. Windows zal nu alle benodigde bestanden laden, dus gelieve even te wachten.
Nu moet je een keuze maken voor de taal en het toetsenbord, selecteer naar keuze wat het beste past voor jouw. Klik op 'Volgende' en dan zie je links onderaan in dat venster staan: 'Computer herstellen'.
als je daarop klikt moet je een partitie selecteren met het besturingssysteem die je wilt herstellen. Klik op volgende en dan zie je weer links onderaan staan: 'Geavanceerd herstellen'.
Als je daar op klikt heb je de keuze om verschillende hersteloperaties uit te voeren. Open de Command Prompt. Typ nu: notepad en druk op enter. Notepad zal nu geopend worden. Klik op Open en navigeer naar: C:\Windows\winsxs\. Selecteer nu bij type-bestand: Alle bestanden. Zoek nu in deze map naar poqexec.txt.
Als je dit bestand opent moet je nu zoeken naar fouten, bij mij stond er een fout (1cbd6943e6555a0: 74c, c000009a, 19f9d, 0, SetKeyValue ;\Registry\Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SideBySide\Winners\amd64_netr28x.inf-languagepack_31bf3856ad364e35_sr-..-cs_d0b71b4d12db3599\6.1, 6.1.7600.16385, , AQ==)
De fout bij jouw kan verschillen, maar het ziet er ongeveer hetzelfde uit.
Wat je nu doet, kopieer vanaf: \Registry tot en met het einde cs_d0b71b4d12db3599.
Klik nu opnieuw op Open en navigeer naar hetzelfde pad. Nu open je pending.xml.
Klik op CTRL+F (zoeken) en plak hetgeen je net gekopieerd had. Klik op Zoeken. Nu moet je goed opletten dat wat je vindt helemaal hetzelfde is met wat je in het zoekvak geplakt hebt. Als je het in dat bestand vindt ga je iets naar links totdat je een < tegenkomt. Plaats er een ! achter (<!). Hierdoor wordt dat een comment en zal Windows deze update bewerking niet uitvoeren. Sla het bestand op en herstart de pc.
SP1 zal nu geconfigureert worden en op het einde automatisch verwijderd worden. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:18

Ravefiend

Carpe diem!

Deze update failure "Error C000009A applying update operation ..." is al erg populair aan het worden zoals je ook zal merken op het Microsoft forum. Ikzelf alsook vele anderen hebben hetzelfde probleem (gehad):

http://social.technet.mic...12-4cbe-898f-ad8ff9344308

Er wordt geadviseerd om zowel alle languages packs (excl. Engels) en mogelijks je antivirus software te deinstalleren vooraleer je SP1 installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ok, bedankt! Ik zal zeker eens proberen om mijn taalpakketen te deïnstalleren.
Pagina: 1