Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn PC heb ik duizenden emails in Outlook staan en deze wil ik overzetten naar mijn Mac Email. Zou dit werken?
1. Al mijn email op mijn PC in Outlook kopieren naar mijn Hotmail account
2. Vervolgens op mijn Mac de Hotmail emails binnenhalen ...
3. ... en verplaatsen naar Mac email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Bij de Mac stores hebben ze een kabel van Belkin, de Switch-to-Mac cable. Kost geloof ik €34,95 kan je in één keer al je documenten, afbeeldingen, contacts, emails etc overzetten van je Windows PC naar Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Meest makkelijke optie is om je mail te exporteren naar Thunderbird of een mbox formaat. Deze kan je vervolgens weer importeren in Apple Mail.
Volgens mij is het niet mogelijk om Thunderbird te installeren en dan je outlook mail te importeren.
Handige software zijn de tools van ABC Amber convertors. Outlook convertor kan je mail exporteren in bijna elk werkbaar formaat. Deze heb ik in ieder geval gebruikt toen ik naar OSX overstapte.

http://www.thebeatlesforever.com/processtext/index.html

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zover. Ik gebruik liever geen extra programma. Ik lees nl. her en der dat er dan toch vaak emails niet goed worden omgezet. Mij leek het makkelijk om ze via Hotmail (of bijv. Gmail) door te sluizen naar Mac Mail. Kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 15:39
Wat ik gedaan heb is het volgende:
  1. Maak een tijdelijk emailadres van het IMAP-protocol aan bij je isp;
  2. Neem dit mailaccount op in je Outlook (op je Windows machine) én in Apple Mail (Mac);
  3. Verplaats (of kopieer) al je emails naar dit IMAP-mailaccount (binnen je Outlook);
  4. Vanwege de logica van IMAP, zul je zien dat de mails automatisch ook verschijnen op je Mac;
  5. Verplaats de emails naar de gewenste map (binnen Apple Mail).
  6. Werk in batches zodat je goed controle houdt. Als je klaar bent kun je het IMAP-account weggooien.
  7. Klaar=Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:58
O2M installeren.

[ Voor 57% gewijzigd door Rivanov op 27-02-2011 20:51 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30
Tegenwoordig is er Office 2011 met Outlook 2011.
Deze kan DIRECT een pst bestand importeren, werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Daros schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:33:
Tegenwoordig is er Office 2011 met Outlook 2011.
Deze kan DIRECT een pst bestand importeren, werkt erg goed!
Dat moet ik eens gaan uitproberen. Lijkt me erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De export naar Thunderbird en dan weer naar mac met Eudora werkt maar is niet geweldig en fool-proof net als de andere convert programma's. Zeker bij duizenden mails zou ik dit niet aanraden.

Wat altijd werkt is een Gmail account, die in outlook zetten, al je mail erin slepen. account in Apple Mail toevoegen en al je mail weer terug slepen. Klaar.
In Hotmail moet dit ook werken zolang je maar een imap-account gebruikt zit je safe.
Zoals JimiHendrix al aangeeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:48
Als de mail nog gewoon op de server staat dan hoort hij deze gewoon opnieuw binnen te halen toch?
Pagina: 1