Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb eergisteren een upgrate set van Alternate gekocht voor me multimedia pc.

http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_AM3/ALTERNATE/Upgrade_Kit_MSI_880GM-E41-X4_640-4GB/489898/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD

Heb gisteren alles ingebouwt, maar mijn pc wilde gewoon niet opstarten.
- Heb gelijk alles losgehaald behalve de de stroomtoevoer naar mijn Moederbord en CPU ---> Geen reactie
- Vervolgens mijn oude Asus 1374 moederbord aangesloten op de bovenstaande manier ---> Lampje ging branden, er is dus stroom.

Wat kan het probleem zijn? :(
Ondersteund mijn moederbord de voeding niet of ligt het aan het moederbord zelf?

Heb voor de info: Antec EA-430 voeding. Dat zou (volgens het boekje van MSI) genoeg moeten zijn voor mijn MSI bord!?

Met vriendelijk groet,

Dax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey old man!
Probeer het eens buiten de kast, als die dan wel werkt, zit er ergens kortsluiting. Mocht het dan nog niet werken, probeer eens een andere voeding. Dat iets nieuw is, wil nog niet zeggen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hahhaha, ben van de oude tijd ja... :P

Al geprobeerd. Op stuk karton gelegt maar nope. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoelde het eigenlijk zoals in Star Trek Deep Space 9. Misschien zegt het je wat.

Mmmmm, heb je nog een andere voeding liggen of kan je er ergens 1 lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope en nope. niet op dit moment...

Maar vroeg me af of het KAN zijn dat mijn voeding het bord niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Allereerst even een opmerking wat betreft de startpost namelijk het is eigenlijk op Tweakers niet toegestaan links te gebruiken voor de systeemspecificaties, en het de bedoeling is dat je die direct schrijft in de starterpost zodat niet de tweakers eerst nog eens links moeten door spitten.

Dan wat betreft het niet opstarten van je systeem zou het zeker aan je voeding kunnen liggen en de enigste manier om dit uit te testen kan je eigenlijk al zelf je eigen antwoord op vinden. Het is dan ook de bedoeling op tweakers dat je ook eerst zelf gaat uitzoeken, proberen, testen enzovoorts en dit dan vermeld in de startpost wat je al ondernomen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voeding voldoet zeker qua capaciteit, ik zou alles nog even goed nalopen. stekkers niet vochtig geworden, of bestoft van binnen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Roel1966:
Sorry voor de links, first time @ tweaker.

Ga morgen andere voeding halen! :)

@Fred raket:
Bedankt voor je antwoord.
Ik weet genoeg nu en ga verder met mijn avontuur om deze machine aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ben je zeker dat alles wel OK zit met je power button ?
Ik heb zelf al meegemaakt dat mijn PC niet startte... omdat ik power en reset had omgewisseld :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:07:
Ben je zeker dat alles wel OK zit met je power button ?
Ik heb zelf al meegemaakt dat mijn PC niet startte... omdat ik power en reset had omgewisseld :+
Dat maakt niet uit, het zijn beide contactjes die kortsluiting maken als je ze indrukt, ze doen precies hetzelfde en hebben dus ook hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:15

epic_gram

undercover moderator

ik denk dat je hier wel wat aan hebt: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Maar wss is je moederbord DOA, als een andere mobo wel werkt met je voeding.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Sorry voor het reageren in zo'n oud tropic. Maar ik had hetzelfde probleem met dit bord! als ik de 4pins stekker voor de CPU aansluit startte het hele zwikje niet op, het bord schakelde zichzelf uit na een potje furmark en orthos. Heb het bord teruggestuurd en heb inmiddels een nieuwe gekregen :) toch vreemd dat ie dat doet ik had er een phenom 2 955 op zitten.
Pagina: 1