Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB boot XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop een usb stick gemaakt met een bootable XP erop. Een tijdje terug heb ik deze stick gebruikt om op mijn vaste pc WinXP te installeren => Geen problemen.
Nu wilde ik vandaag even mijn laptop formatteren en XP opnieuw installeren. Dus even een back-up gemaakt van m'n bestanden, usb stick erin, rebooten en ik verwachtte dat ik nu wel in de XPinstall zou komen... Maar helaas. Ik krijg de volgende foutmelding:
Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
NTLDR: Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)

Ik heb al gegoogled, en het heeft iets te maken met de inhoud van mijn boot.ini. Die ziet er als volgt uit:
[Boot Loader]
Timeout=10
Default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="2. GUI Mode Setup Windows XP, Continue Setup + Start XP" /FASTDETECT

C:\SETUPLDR.bs="1. TXT Mode Setup Windows XP, Never unplug USB-Drive Until After Logon"

Ik begrijp niet precies wat er in staat, maar wat ik niet snap is waarom het bij de install op mijn vaste pc allemaal wel lukte... Ik wil dus (net als bij de install op mijn vaste pc) eerst mijn harde schijf formatteren (bestaat nu uit 3 paritities met XP op C), dan weer 3 partities aanmaken en dan WinXP weer installeren op C.

Iemand die er meer over weet en mij kan helpen?

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:20
Heb je als eens de tweede optie (C:\SETUPLDR) opgestart, want de default was het verderzetten van de setup op je eerste computer? Dus tijdens die tien seconden dat je kan kiezen, voor de onderste regel kiezen.

[ Voor 28% gewijzigd door ajouin op 28-02-2011 00:58 ]