Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw mobo en processor: herinstallatie windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Hallo,

aangezien ik net mn vraag in het verkeerde deel stelde, dan hier nog een keertje.

Mijn ouders hebben een:
- ADM X2 4000+ processor, dual core dus.
- 3 gb RAM
- 120 gb HDD
- NVIDI 5800GT
- Win 7 Ultimate (niet legaal)

Het Os is schoon, vaak virusscannen, en ad-aware etc gedraaid. Ze willen graag een snellere pc, dus ik dacht eraan om de processor te vervangen. Het mobo is een AM2 mobo is, waar dus niet megaveel processoren voor de vinden zijn. Dus ik denk dat het slim is om een nieuw mobo te kopen voor de toekomst.

Als ik een nieuw mobo en processor koop, blijft windows dan werken, of moet ik hem herinstalleren of opnieuw activeren?

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
Als je een nieuw mobo neemt, kun je ook beter windows opnieuw installeren. Grote kans dat het anders niet goed werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door X_lawl_X op 27-02-2011 15:59 ]

• luuksnijmegen
hmm dat dacht ik al, maar is sowieso wel een keer goed ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Swichten van chipset is soms wel te doen, maar niet echt aan te raden. Zeker als je switcht van storagecontroller kun je al snel gezeik krijgen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In jouw geval is het aan te raden even een backup te maken van alles wat er is, of gewoon windows easy transfer gebruiken, en dan herinstalleren op nieuwe hardware.

Er zijn talloze opties en mogelijkheden, maar behalve als je exact weet wat je doet is het meestal een tijdverslindende probleemopleverende actie. (Want je kan bijv. het probleem hebben dat als je van storage controller en chipset controller switcht je daar wel aan denkt, maar dat er bijv. een andere i/o hub op zit of andere geheugencontroller, of iets anders verandert wordt wat niet in de huidige hal zit. Die hal kan je dan ook weer wisselen, maar als je dat niet goed dat komt je weer op niks uit.)

• luuksnijmegen
Ik kopier wel de documenten op een externe, en pleur de schijf leeg. Helemaal schoon en geen problemen verder, denk dat dat de beste en snelste optie is dan!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

luuksnijmegen schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:02:
hmm dat dacht ik al, maar is sowieso wel een keer goed ;)
Eigenwijs ;)

Wat is er mis met dion_b in "Nieuw mobo en processor" ?

daar stond toch ook al waar je op moet letten? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.