Toon posts:

Windows 7 Service pack update

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren zette ik mijn computer uit en was het bezig met updaten van windows. Opzich een goede zaak natuurlijk. Vandaag zet ik de computer aan kwam na de updates verwerkt te hebben in WIndows. Nu moest ik mijn pc een keertje opnieuw opstarten en tot mijn grote verbazing kom ik nu niet meer in Windows. DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Je zou zeggen dat er misschien wat mis zou kunnen zijn met mijn hdd maar een paar min geleden deed die het nog wel. Wanneer ik in mijn bios kijk zie ik alleen de dvd drives en niet al mijn hdd's. Dus het lijkt me sterk dat alle schijven kapot zijn. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad na updaten van windows, ik geloof dat erook een service pack 1 bij zat maar ik kan me vergissen.

Systeem:
Moederbord: Gigabyte GA-X58A-UD5
Proccessor: intel i7930
primaire schijf: Intel ssd

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Opstarten met Windows DVD erin en dan kiezen voor repair oid zou moeten helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 27-02-2011 13:30 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als je de schijven in de bios al niet ziet zou ik eerst daar gaan zoeken

Is er bekabeling los geraak? Hoe staan de bios instellingen voor drive detectie? Hangen de schijven aan een raid controller wellicht? Heb je naast de updates nog andere dingen geupdate zoals het bios?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je geeft zelf je antwoord...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Mijn *willekeurig apparaat* deed het net wel, dus nu ook nog.. |:(

Daarnaast zeg je dat er enkele HD's niet meer worden herkent door de BIOS, dat heeft niks met Windows te maken. Lijkt er inderdaad op dat er een hardeschijf (blijkbaar je boot schijf) defect is, dan wel de kabel heeft kuren, moederbord is gaar, noem het maar op.

Zoals je het beschrijft is het een hardware fout, maar een windows startup repair kan wonderen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 27-02-2011 13:34 ]

Verwijderd

Het kapot gaan van hardware heeft slechts een nanoseconde nodig. Dat iets 10 minuten geleden nog werkte en nu niet, zegt dus weinig. Nu ga ik er niet van uit dat je HD kapot is, er zijn nog zat andere factoren. Zoals Ramon zegt, probeer eerst een repair uit, al zal dat alleen werken als de schijf gezien wordt. Daarnaast kan je een andere stroomkabel proberen, zelfde geldt voor de datakabel. Ook kan je de schijf eens in een andere PC hangen. Afijn, er is nog zoveel wat je uit kan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik google zijn er veel meer problemen rond deze tijd na een windows update die ook dit krijgen dus ik geloof er niet in dat mijn schijf kapot is. Lijkt me vrij sterk. En helemaal als je nu alleen maar de DVD drives in de bios ziet.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:39:
ik geloof er niet in dat mijn schijf kapot is. Lijkt me vrij sterk. En helemaal als je nu alleen maar de DVD drives in de bios ziet.
Dus?
Microsoft heeft de bios van je moederbord aangepast :?
Ook al is er wat mis met het besturingssysteem dan nog zou je dan je hd in je bios moeten zien, dit heeft niets met een windows update te maken namelijk.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Als ik google zijn er veel meer problemen rond deze tijd na een windows update die ook dit krijgen dus ik geloof er niet in dat mijn schijf kapot is. Lijkt me vrij sterk. En helemaal als je nu alleen maar de DVD drives in de bios ziet.
Dan zul je helaas moeten blijven dwalen in die waan en zit je volgende maand nog met een niet werkende PC.
Of je gaat op onderzoek uit en lost het op zonder moeilijk te doen over wat volgens jou wel of niet kan.
Je krijgt hier allemaal tips en manieren om het probleem te vinden en mogelijk op te lossen, maar je doet er niks mee omdat je iets niet wil geloven.

In dat geval zul je het zelf uit moeten zoeken ;)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Haal de stroom kabel los van je pc voeding en laat die er ook even een paar minuten uit. Sluit daarna de stoom weer aan en zet je pc aan.

Verwijderd

Topicstarter
Sayko schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:59:
Haal de stroom kabel los van je pc voeding en laat die er ook even een paar minuten uit. Sluit daarna de stoom weer aan en zet je pc aan.
Ik heb mijn computer losgekoppeld en op mijn bureau gezet en nu werkt het wel. Hmmm raar.
Waar zou dat aan kunnen liggen?

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 11:28
Je kunt ook nog proberen om in je bios sata op ide te zetten, misschien ziet het bios je schijven dan wel.

Verwijderd

Ja hoor... daar issie weer!! Het eigenwijsje!
Als je nou alles beter weet, kom hier dan niet om hulp vragen. Mocht je het nou niet beter weten, doe dan eens wat met de tips die je krijgt. Dit is typisch zo'n gevalletje die noch de tijd, noch de moeite, noch de energie waard is en daar stop ik nu dus ook mee. Weet wel betere manieren om mijn tijd te verdoen.

Verwijderd

Topicstarter
boers706 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:03:
Je kunt ook nog proberen om in je bios sata op ide te zetten, misschien ziet het bios je schijven dan wel.
in de bios staan ze idd op ide

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:05:
[...]

Ja hoor... daar issie weer!! Het eigenwijsje!
Als je nou alles beter weet, kom hier dan niet om hulp vragen. Mocht je het nou niet beter weten, doe dan eens wat met de tips die je krijgt. Dit is typisch zo'n gevalletje die noch de tijd, noch de moeite, noch de energie waard is en daar stop ik nu dus ook mee. Weet wel betere manieren om mijn tijd te verdoen.
Prima in constateer alleen maar dat er wel meer problemen mee waren en dan word er gelijk zon ophef over gedaan door jou. Ik neem de opmerkingen echt wel serieus. Het is inmiddels al opgelost door een de spanning eraf te halen(wat ook een opmerking was). Na verplaatsen werkt het wel.

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk.....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KeDeShCh, je hebt misschien inhoudelijk wel gelijk, maar de manier waarop je hier reageert verdient geen schoonheidsprijs. Hou het vriendelijker en onderbouw jouw mening.

iceman85, dat wil zeggen dat jou niets verweten kan worden. Het is op GoT de bedoeling dat je eerst zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent, en dat als je er zelf niet uitkomt je de moeite neemt om duidleijk aan te geven waar en hoe je gezocht hebt, wat je vond (links!), wat je zelf aan de hand daarvan gedaan hebt en wat dan onduidelijk blijft.

Ik besef dat je hier nieuw bent, maar bovenstaande staat allemaal in Het algemeen beleid #quickstart, waar je je nota bene mee accoord verklaard hebt. Graag voortaan niet wegklikken maar lezen...

Sowieso hoort er bij dat zoekwerk dat je even kijkt in het subforum waar je wilt posten. Kijk eens wat hier sticky bovenaan de topiclijst hangt: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Zowat de eerste tip die voorbij komt is wat Sayko aanraadde en jouw probleem oploste :o

Graag voortaan even de moeite nemen te lezen wat er al over iets geschreven is en dat ook uitproberen, ipv allerlei aannames te doen. Daar komt bij dat je het steeds hebt over dingen die je bij het googlen gevonden hebt, maar je laat na ons links te geven naar de bron. Vind je het dan gek dat we het niet al te hoog aanschrijven?

Gewoon zelf doen wat je kunt, en als dat niet lukt geen aannames doen maar duidelijke info geven. Dat levert de prettigste sfeer op en zorgt ervoor dat anderen jou zo efficient mogelijk kunnen helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.