Kan win 7 niet meer opstarten na installatie OS X Lion

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik gisteren een nieuwe partitie had aangemaakt om OS X Lion uit te testen, is het vandaag onmogelijk windows 7 (via bootcamp) op te starten. De partitie waar windows 7 op geïnstalleerd staat is nog wel zichtbaar in Schijfhulpprogramma. Heeft er hier nog iemand te kampen gehad met dit probleem? Ben wanhopig opzoek naar een oplossing omdat er op die partitie nog belangrijke data staat.
Voor de volledigheid: MacBook Pro 15" 2008 late - Mac OS X 10.6.6

Afbeeldingslocatie: http://lrnzzz.be/IMGS/Schermafbeelding%202011-02-27%20om%2012.48.57.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 10:59
heb ik iets gemist of? hoe kom je in gods naam aan os x lion? die is toch nog niet uit of licht dat aan mij? zeker een rc editie? ja ik ga offtopic ik weet! maar ik ben ff nieuwschierig. :P

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Bas_Pierik schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:08:
heb ik iets gemist of? hoe kom je in gods naam aan os x lion? die is toch nog niet uit of licht dat aan mij? zeker een rc editie? ja ik ga offtopic ik weet! maar ik ben ff nieuwschierig. :P

greetz
Ja er is een beta uit voor developers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bas_Pierik schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:08:

greetz
Er is idd een bèta voor developers, daar gaat het hier dus over! Misschien heeft er iemand dit probleem ook al meegemaakt met andere OS X versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wellicht helpt het om mrbfix uit te voeren vanaf een Windows 7-installatiedisc?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat je tuxerantfs geladen hebt. Zie je de schijf in Finder? Kun je eventueel zo je files over zetten moest het niet meer lukken om op je windows partitie te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tobiasvs schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:59:
Wellicht helpt het om mrbfix uit te voeren vanaf een Windows 7-installatiedisc?
Wat doet dit commando juist? Wat zou dan de fout zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:08:
Ik zie dat je tuxerantfs geladen hebt. Zie je de schijf in Finder? Kun je eventueel zo je files over zetten moest het niet meer lukken om op je windows partitie te geraken.
Neen, het lukt me niet om de windows partitie in finder te zien, ik kan deze namelijk ook niet activeren. Het was idd mijn bedoeling om via tuxerantfs mijn bestanden over te zetten en een clean install te doen, maar dit is helaas niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:16
uit de dev notes bij Lion preview:

Mac OS X Lion Developer Preview requires Boot Camp 3.2 or later if Boot Camp is utilized.

Is dit misschien het probleem?

(bron: http://news.worldofapple....-preview-notes-available/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StarC schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:18:
uit de dev notes bij Lion preview:

Mac OS X Lion Developer Preview requires Boot Camp 3.2 or later if Boot Camp is utilized.

Is dit misschien het probleem?

(bron: http://news.worldofapple....-preview-notes-available/)
Zou kunnen, bedankt! Maar dat lost het probleem niet op, want die windows 7 had ik gedaan via bootcamp met snowleopard, dus ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:51:
[...]

Neen, het lukt me niet om de windows partitie in finder te zien, ik kan deze namelijk ook niet activeren. Het was idd mijn bedoeling om via tuxerantfs mijn bestanden over te zetten en een clean install te doen, maar dit is helaas niet gelukt...
Heb je macfuse geinstalleerd? Heb je ook nodig dacht ik. Ik heb een tijdje geleden ook het probleem gehad dat m'n macfuse/tuxerantfs m'n bootcamp partitie niet meer zag, daarna de 2 eens verwijdert en opnieuw geinstalleerd en het ging weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik neem aan dat je hebt geprobeerd te booten met Option ingedrukt. Je kan proberen rEFIt te installeren, dit verandert de bootloader en heeft een functie om de MBR table met de GPT te syncen.

Het kan ook zijn dat je MBR niet meer werkt omdat je nu 3 partities hebt waarvan de Windows partitie de laatste is. Een MBR kan maar 4 primary partitions hebben. Er is ook een onzichtbare EFI partitie, en volgens mij maakt Lion ook een 'Recovery' partitie aan. Dan valt je Windows partitie buiten de MBR die het zelf nodig heeft om te booten.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Volgens mijn ACSP training is het niet mogelijk 3 partities icm bootcamp te gebruiken. Je zou kunnen proberen lion weer te verwijderen en de disks terug te bregen naar originele staat. Bootcamp werkt ook niet als er al meer dan 1 partitie op de schijf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
En juist hierom heb ik OSX 10.7 Lion Beta op een externe HD geïnstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21

HellBeast

Oh My GoT!

Nik schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:36:
Volgens mijn ACSP training is het niet mogelijk 3 partities icm bootcamp te gebruiken. Je zou kunnen proberen lion weer te verwijderen en de disks terug te bregen naar originele staat. Bootcamp werkt ook niet als er al meer dan 1 partitie op de schijf staat.
Zoiets heb ik ook gelezen. Maximaal 2 partities om van te booten! Als je met het opstarten de option toets gebruikt en je ziet je Windows partitie niet, dan weet je naar mijn idee genoeg. Als je probleem anders is, bijvoorbeeld dat je wel de partitie kunt selecteren, maar dat je een knipperende cursor linksbovenaan je scherm hebt en hij verder niet op wil starten, dan is het een compleet ander probleem.

Beauty is in the eye of the beerholder

Pagina: 1