Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 22:03
Ik heb een computer van een vriend van mij staan en die gaat niet meer aan. Eerst ging hij zomaar aan en maar liet geen beeld zien en nu gaat hij helemaal niet meer aan.

Ik dacht meteen aan de voeding en daarom heb ik mijn eigen (150w) voedinkje gebruikt en even op het moederbord (asus k8v se deluxe) aangesloten en hiermee geprobeerd. Deze ging direct draaien en was niet meer uit te krijgen dus ik heb de stekker eruit getrokken.

Welnu; als ik nu de 150w terug doe in mijn eigen computer heeft deze dezelfde symptomen gekregen en reageert nergens meer op... Ik heb de psu's beide aan geprobeerd te zetten door de atx connector door te verbinden en beide gaan dan wel draaien...

Je zou dus vermoeden dat het het moederbord is. maar hoe kan het dan dat mijn moederbord ook ineens kapot is?

Heeft iemand suggesties waar en hoe ik verder kan zoeken naar het probleem? Niks werkt nu meer....

EDIT: Voeding hoor ik nu draaien maar gaat niet aan na indrukken knop maar vanzelf... gaat ook niet meer uit na indrukken knop. Geen beeld. geen piepjes

DANK!

[ Voor 7% gewijzigd door arjanbweg op 27-02-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Heb je niet wat meer informatie/specificaties van de twee voedingen en pc's.

Kan dus van alles zijn.
Kortsluiting op het moederbord, waar de voeding niet tegen beveiligd is bijvoorbeeld.
Dit heb je al snel met een niet klasse A voeding.

Graag wat meer informatie.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
de 150w is een bestec ATX-1523F (heel oud denk ik)
de andere is een ATX12V350WP4

mb Asus k8v se deluxe
videokaart Radeon 9800 pro 128m
geheugen 2x corsair vs256mb400
pcu amd athlon 64 ADA2800AEP4AP

dit is de probleem pc. de andere heeft altijd gedraaid maar is na de voedingswissel er ook mee gestopt... dus die voeding is naar mijn idee niet goed meer

het gekke is dat nu alles wel draait maar niets te zien is op het scherm... psu dan toch niet stuk? maar waarom dan nu ook me andere computer om zeep? toch psu?

wat wil je nog meer weten?

[ Voor 42% gewijzigd door arjanbweg op 27-02-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou eerst eens een beetje merk voeding kopen. Hetgeen waar jij nu mee draait, daar zou ik zelfs mijn oude P2 mobo niet aan toevertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:58:
Zou eerst eens een beetje merk voeding kopen. Hetgeen waar jij nu mee draait, daar zou ik zelfs mijn oude P2 mobo niet aan toevertrouwen.
Ik ben het helemaal met je eens MAAR het draaide eerst wel en nu ineens niet meer nadat ik gewisseld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
Even op je eigen pc een reset van je BIOS doen, wil wel eens helpen.

Kijk ook even naar de condensators op je moederbord, dat deze niet lekken (ze staan dan bol en het fenomeen heet dan bolle elco's).
Mocht dit zo zijn, dan heb je soms eerst geen beeld en pas na een half uur wel.
Heel veel meegemaakt op m'n werk.

Ook een goede voeding kopen zoals KeDeShCh al aangeeft.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjanbweg schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:02:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens MAAR het draaide eerst wel en nu ineens niet meer nadat ik gewisseld heb.
Dat kan dus gebeuren met die cheap-ass voedingen. Als je pc je wat waard is, investeer je ook in een goede voeding, helaas is dat heel vaak een ondergeschoven kindje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
jasiccama schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:11:
Even op je eigen pc een reset van je BIOS doen, wil wel eens helpen.

Kijk ook even naar de condensators op je moederbord, dat deze niet lekken (ze staan dan bol en het fenomeen heet dan bolle elco's).
Mocht dit zo zijn, dan heb je soms eerst geen beeld en pas na een half uur wel.
Heel veel meegemaakt op m'n werk.

Ook een goede voeding kopen zoals KeDeShCh al aangeeft.
Bios reset heb ik al geprobeerd. met jumper en door de batterij te verwijderen. Beide geen resultaat.

voeding zal ik eens gaan kopen want wil toch een nieuwe pc gaan bouwen dus die moet er toch komen.

Bolle elco's zijn echt zichtbaar bol? Ze zien er allemaal netjes uit hier, gewoon strak en vlak.

Kun je een psu testen of is hij gewoon goed als hij aan gaat ofzo? alles gaat namelijk draaien, fans enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hooguit je voltage's nameten met een multimeter, al geeft dat ook geen accuraat resultaat. Dat een voeding aangaat, zegt verder weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
Bolle elco's vallen wel op ja, staan echt bol, bovenkant dan.

Je kunt een voeding wel doormeten, maar je moet dan wel weten wat je doet.
Misschien dat iemand dat kan uitleggen hier?

Als je toch al van plan was een nieuwe voeding te kopen, dan kun je dat beter doen.
Anders kijk je even bij V&A, zit genoeg leuks tussen :)
Je kunt dan ook uitsluiten of het nou de voeding is die defect is of het Mobo.

Ik denk, in jouw geval, dat het Mobo defect is, kan zo als ie al wat ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP : Koop voor 39,95 een Cooler Master Elite Power 400 Watt voeding bij Computerland. Deze voeding gebruik ik altijd als "testvoeding". Hij werkt op de meeste systemen, zeker in een basisopstelling.

http://www.computerland.n...=VOED&pg=&bc=&&mi=8800907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:15
Cooler master :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Cooler Master is een prima merk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
jasiccama schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:34:
Bolle elco's vallen wel op ja, staan echt bol, bovenkant dan.

Je kunt een voeding wel doormeten, maar je moet dan wel weten wat je doet.
Misschien dat iemand dat kan uitleggen hier?

Als je toch al van plan was een nieuwe voeding te kopen, dan kun je dat beter doen.
Anders kijk je even bij V&A, zit genoeg leuks tussen :)
Je kunt dan ook uitsluiten of het nou de voeding is die defect is of het Mobo.

Ik denk, in jouw geval, dat het Mobo defect is, kan zo als ie al wat ouder is.
Maar ik heb nu twee computers met hetzelfde probleem na het uitwisselen van de voedingen... Kan het zijn dat de voeding van de een het mobo van de ander nu heeft gesloopt of dat het mobo van de anders de voeding van de een heeft gesloopt? kortom, kan een mobo een voeding slopen en andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah... Cooler Master. Niet een topmerk, maar zeker geen hutsieflutsie merk. Jij hebt er zeker slechte ervaringen mee en nu moet jouw mening maar de mening zijn van iedereen?? Forget it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjanbweg schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:15:
[...]

Maar ik heb nu twee computers met hetzelfde probleem na het uitwisselen van de voedingen... Kan het zijn dat de voeding van de een het mobo van de ander nu heeft gesloopt of dat het mobo van de anders de voeding van de een heeft gesloopt? kortom, kan een mobo een voeding slopen en andersom?
Allebei kan. Als een voeding te hoge spanningen doorgeeft, gaat je mobo er aan. Een surge of kortsluiting van het mobo kan de voeding slopen. Als jij dus een foute voeding op 100 mobo's aansluit, dan kan je de rest wel raden, andersom idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:48:
[...]

Is het ook. Bouw hier de afgelopen 4 jaar pc's met deze voedingen. Tot op heden van vandaag is er geen 1 die gek is gaan doen en dat zegt wel wat. Natuurlijk zijn er betere merken, zonder meer, maar niet iedereen heeft het budget daarvoor en daar dien je ook rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
Iemand een idee waar ik nog socket 754 moederborden kan krijgen? Liefst nieuw...

Zie net gewoon op alternate...

Voeding is besteld. Eerst kijken of dat helpt maar ik denk mobo kapot. Hoop dat deze voeding de test overleefd. Bedankt allen!

[ Voor 53% gewijzigd door arjanbweg op 27-02-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Een voeding zinnig doormeten heeft alleen zin wanneer je dit onder volle belasting doet want een slechte/kapotte voeding zakt dan meestal in. In dit geval zou je geluk kunnen hebben en dat de voeding het simpelweg niet trekt en de moederboarden daardoor niet doorstarten. Nu is het ook sowieso wel een simpel rekensommetje dat een 150 watt voeding die bovenstaande systemen nooit kan trekken.

Ik zou dus eerst nog eens proberen met een andere voeding en persoonlijk raad ik dan eerder Corsair aan die qua prijs net een 10tje hoger liggen dan de Coolermaster voeding. Corsair is in die zin een A merk maar in principe zal die Coolermaster ook wel voldoen verder maar wat die socket 754 moederboarden betreft kan je beter eens op V&A kijken of iemand zoiets nog 2dehands liggen heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Roel1966 op 27-02-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanbweg
Staan er niet zo veel online. Maar ik zal eens kijken. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mipje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 11:05
ik heb niet alles gelezen, maar het kan zijn dat je mobo een statische ontlading heeft gekregen, of lading.

Ik weet niet precies wat je moet doen om dit te fixen, en of dit te fixen is.
Ik heb het vergelijkbare een keer gehad bij een kameraad van mij.

Na een dagje wachten en dan weer aanzetten deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Hahn schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:48:
[...]

Ik heb inderdaad nooit problemen gehad met de 2 die ik heb gehad. Toch ben ik voor de zekerheid (en zuinigheid) overgestapt op een Corsair AX750.
Ook in systemen die ik bouw voor andere mensen gebruik ik het liefst merken zoals Corsair, Enermax, Be Quiet, Antec, Silverstone, Seasonic, etc. Dit om eventuele problemen te voorkomen en natuurlijk ook voor power op de lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
arjanbweg schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:50:
Staan er niet zo veel online. Maar ik zal eens kijken. Dank
LCS heeft nog wel een paar nieuwe S754-borden liggen zo te zien:
http://www.lcs-automation...group_id=10000013&lang=NL

Prijzen tussen 39-69 euro
Pagina: 1