Beste tweakers,
(opgelost -> clean install gedaan na alle suggesties gehad te hebben, werkte wel maar het beestje is al 7 jaar oud en dus ook wat traag)
zit hier met een pc langs me waarmee :
(windows xp home)
de pc kan wel pingen (diverse sites geprobeerd allemaal positief resultaat),
maar browsen kan ik niet, alle sites negatief (kan geen verbinding maken)
van alles geprobeerd, faq doorlopen (voor van alles uit te sluiten)
probleem is "ineens erin geslopen" zegt de eigenaar van de pc. (schoon ouders)
driver al opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.
side note : vind het vreemd dat ik via safe mode met netwerk ondersteuning wel kon browsen.
dit gaat nu niet meer, netwerk kaart wil daar niet meer inschakelen. (ook niet onder gewone boot).
sta op het punt een reinstall te doen, nu bezig met alle drivers te downloaden voor die pc en gevraagde software ervoor klaar te maken.
nog suggeties waar het in kan zitten
tijdelijk geinstalleerd voor controle : (daarna ook weer verwijderd)
avira antivir gaf geen resultaten op infecties
malwarebytes gaf me ook geen hits
avg gaf ook geen hits
bij voorbaat dank,
suggesties van jullie opgesomd :
* andere browser proberen
* kijken of het probleem in de DNS toegang zit door een entry in de hosts file te maken.
* Instellingen van de browser doorlopen, handmatige gateways of proxy ingesteld, verkeerde DNS servers
* Automatische proxy aanzetten bij IE
* ping eens naar een DNS naam, post je ipconfig /ALL output, controleer je hosts file, controleer of het probleem op een schone account ook aanwezig is, controleer of je proxy instellingen hebt staan in je registry, probeer een linux live CD om windows problemen buiten te sluiten, probeer te browsen naar een site op IP en een poort anders dan 80 of 8080.
* In een commandline:
code:
* DNS settings van je netwerkkaart op die van openDNS zetten scheelt vaak ook al een hoop ellende
OpenDNS:
Pri: 208.67.222.222
Sec: 208.67.220.220
(opgelost -> clean install gedaan na alle suggesties gehad te hebben, werkte wel maar het beestje is al 7 jaar oud en dus ook wat traag)
zit hier met een pc langs me waarmee :
(windows xp home)
de pc kan wel pingen (diverse sites geprobeerd allemaal positief resultaat),
maar browsen kan ik niet, alle sites negatief (kan geen verbinding maken)
van alles geprobeerd, faq doorlopen (voor van alles uit te sluiten)
probleem is "ineens erin geslopen" zegt de eigenaar van de pc. (schoon ouders)
driver al opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.
side note : vind het vreemd dat ik via safe mode met netwerk ondersteuning wel kon browsen.
dit gaat nu niet meer, netwerk kaart wil daar niet meer inschakelen. (ook niet onder gewone boot).
sta op het punt een reinstall te doen, nu bezig met alle drivers te downloaden voor die pc en gevraagde software ervoor klaar te maken.
nog suggeties waar het in kan zitten
tijdelijk geinstalleerd voor controle : (daarna ook weer verwijderd)
avira antivir gaf geen resultaten op infecties
malwarebytes gaf me ook geen hits
avg gaf ook geen hits
bij voorbaat dank,
suggesties van jullie opgesomd :
* andere browser proberen
* kijken of het probleem in de DNS toegang zit door een entry in de hosts file te maken.
* Instellingen van de browser doorlopen, handmatige gateways of proxy ingesteld, verkeerde DNS servers
* Automatische proxy aanzetten bij IE
* ping eens naar een DNS naam, post je ipconfig /ALL output, controleer je hosts file, controleer of het probleem op een schone account ook aanwezig is, controleer of je proxy instellingen hebt staan in je registry, probeer een linux live CD om windows problemen buiten te sluiten, probeer te browsen naar een site op IP en een poort anders dan 80 of 8080.
* In een commandline:
code:
ipconfig /release |
ipconfig /flushdns |
ipconfig /renew |
* DNS settings van je netwerkkaart op die van openDNS zetten scheelt vaak ook al een hoop ellende
OpenDNS:
Pri: 208.67.222.222
Sec: 208.67.220.220
[ Voor 40% gewijzigd door klen_ghost op 27-02-2011 16:09 ]