wel pingen niet browsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 20:49
Beste tweakers,

(opgelost -> clean install gedaan na alle suggesties gehad te hebben, werkte wel maar het beestje is al 7 jaar oud en dus ook wat traag)

zit hier met een pc langs me waarmee :

(windows xp home)

de pc kan wel pingen (diverse sites geprobeerd allemaal positief resultaat),
maar browsen kan ik niet, alle sites negatief (kan geen verbinding maken)

van alles geprobeerd, faq doorlopen (voor van alles uit te sluiten)
probleem is "ineens erin geslopen" zegt de eigenaar van de pc. (schoon ouders)

driver al opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

side note : vind het vreemd dat ik via safe mode met netwerk ondersteuning wel kon browsen.
dit gaat nu niet meer, netwerk kaart wil daar niet meer inschakelen. (ook niet onder gewone boot).

sta op het punt een reinstall te doen, nu bezig met alle drivers te downloaden voor die pc en gevraagde software ervoor klaar te maken.

nog suggeties waar het in kan zitten

tijdelijk geinstalleerd voor controle : (daarna ook weer verwijderd)

avira antivir gaf geen resultaten op infecties
malwarebytes gaf me ook geen hits
avg gaf ook geen hits

bij voorbaat dank, :)

suggesties van jullie opgesomd :

* andere browser proberen
* kijken of het probleem in de DNS toegang zit door een entry in de hosts file te maken.
* Instellingen van de browser doorlopen, handmatige gateways of proxy ingesteld, verkeerde DNS servers
* Automatische proxy aanzetten bij IE
* ping eens naar een DNS naam, post je ipconfig /ALL output, controleer je hosts file, controleer of het probleem op een schone account ook aanwezig is, controleer of je proxy instellingen hebt staan in je registry, probeer een linux live CD om windows problemen buiten te sluiten, probeer te browsen naar een site op IP en een poort anders dan 80 of 8080.
* In een commandline:
code:

ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

* DNS settings van je netwerkkaart op die van openDNS zetten scheelt vaak ook al een hoop ellende :)
OpenDNS:
Pri: 208.67.222.222
Sec: 208.67.220.220

[ Voor 40% gewijzigd door klen_ghost op 27-02-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Heb je een andere browser geprobeerd?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeeky
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 12:30
Je zou eens kunnen kijken of het probleem in de DNS toegang zit door een entry in de hosts file te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Instellingen van de browser doorlopen, handmatige gateways of proxy ingesteld, verkeerde DNS servers.

Maar wat heb je precies gedaan tussen het 'safe mode browser' en het 'niet meer willen inschakelen'? Netwerkkaart die niet meer wil inschakelen is niet zomaar een instellingsfoutje.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
SinergyX schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:11:
Instellingen van de browser doorlopen, handmatige gateways of proxy ingesteld, verkeerde DNS servers.

Maar wat heb je precies gedaan tussen het 'safe mode browser' en het 'niet meer willen inschakelen'? Netwerkkaart die niet meer wil inschakelen is niet zomaar een instellingsfoutje.
ie8 browser instellingen na-gelopen, geen handmatige gateway of proxy instellingen te zien,
het probleem was bij hun thuis, en hier ook.

enigste wat in de tussentijd gedaan is (tussen safe mode en niet willen inschakelen) is wat anti virus /mall-ware software erop gezet om dat uit te kunnen sluiten.

ik moet erbij zeggen dat ik de nic driver opnieuw had geinstalleerd zonder resultaat maar die wilde dus na de install nog wel ingeschakeld worden (normal mode)
in safe mode wilde deze niet ingeschakeld worden

andere browser hadden overigens ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
Squeeky schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:10:
Je zou eens kunnen kijken of het probleem in de DNS toegang zit door een entry in de hosts file te maken.
heb ook geprobeerd tweakers en google via het ip te benaderen (negatief resultaat), denk niet dat het in de dns zit (kon elke site overigens wel pingen via cmd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
klen_ghost schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:17:
heb ook geprobeerd tweakers en google via het ip te benaderen (negatief resultaat), denk niet dat het in de dns zit (kon elke site overigens wel pingen via cmd).
Klinkt alsof poort 80 dichtstaat in je firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
HeSitated schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:31:
[...]

Klinkt alsof poort 80 dichtstaat in je firewall.
erg vreemd,
geen enkele firewall aan op de betreffende computer ;) (helaas als het dat was had ik het wel gevonden in de eerst paar stappen, (gezien dat virus scanners en firewalls zijn bij mij).
toch bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justcrazy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
In internet explorer , Extra , Geavanceerd en opnieuw instellen kiezen.
Misschien helpt dit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Automatische proxy aanzetten bij IE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Installeer chrome of firefox, ping eens naar een DNS naam, post je ipconfig /ALL output, controleer je hosts file, controleer of het probleem op een schone account ook aanwezig is, controleer of je proxy instellingen hebt staan in je registry, probeer een linux live CD om windows problemen buiten te sluiten, probeer te browsen naar een site op IP en een poort anders dan 80 of 8080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb het al vaker gezegd en ik zeg het nog maar eens :)
In een commandline:
code:
1
2
3
4
5
ipconfig /release

ipconfig /flushdns

ipconfig /renew

Dikke kans dat het dan opgelost is :)

Oh, en je DNS settings van je netwerkkaart op die van openDNS zetten scheelt vaak ook al een hoop ellende :)
OpenDNS:
Pri: 208.67.222.222
Sec: 208.67.220.220

Suc6 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
hoi

allemaal bedankt

toch maar gekozen voor clean install,
(na alle suggeties gedaan te hebben) (kreeg uiteindelijk wel internet maar was niet wat het moest zijn, langzaam laden etc)

maar ik houd voortaan in me achterhoofd waar ik ongeveer moet zoeken :)

in ieder geval allemaal bedankt voor het mee-denken :)

fijne dag :)
Pagina: 1