Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mensen van het forum,

Sinds december ben ik actief als lerares in een asielzoekerscentrum. De mensen zijn, tegen mijn verwachtingen in, zeer gemotiveerd en gedreven tijdens de lessen (taal, en vmbo-niveau lessenpakket).

De tijd om een cijferlijst op te stellen is nabij, maar het probleem is dat ik de opmaak niet krijg zoals ik zou willen. Een collega, in hoeverre ik haar collega kan noemen, wil mij er niet bij helpen. Ik heb het tevergeefs geprobeerd met de programma's van Office 2007, maar dat ik er verstand van heb durf ik niet te zeggen. :)

De opmaak van de cijferlijst wil ik als een soort "opsomming" hebben. Zie afbeelding. klik
Dit voorbeeld heb ik even snel met paint gemaakt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Heb ik er misschien een compleet ander programma voor nodig?

Als jullie mij hierbij kunnen helpen zal ik u eeuwig dankbaar zijn _/-\o_ .

XXX,

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
Omdat je het hebt over de opmaak van een cijferlijst en niet over een formule van Excel kan dat prima in een eigen topic.

Het is mij niet duidelijk waar je nu vastloopt. Zoek even op tabs in de hulp van Word 2007 om regels in te laten springen of nog mooier, op inspringen en opmaakprofielen of zelfs met opsommingen. Het is in Word prima mogelijk om een mooi opgemaakte cijferlijst te produceren.

Ligt een beetje aan het aantal leerlingen wat het handigste is, maar als je kennis van Word basaal is zou ik beginnen met het gebruiken van tabs en gewoon intikken.

Laat anders weten waar je precies op vastloopt. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lustucru en Marko_J, hartelijk dank voor de hulp! Maar helaas zie ik niets op de link van Marko_J die een verwijzing maakt naar de streepjes (zie mijn link) die ik graag zou willen. En ook niet bij de opmaakprofielen (tip van Lustrucu).

Ik voel mij wel een beetje bezwaard in het feit ik jullie ophoud in dit topic. Mijn excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Hallo Lerares,

Geen reden je bezwaard te voelen, dit forum is ervoor om mensen (op weg) te helpen. Ik ben redelijk thuis in Word, maar kan je helaas geen makkelijke manier laten zien hoe je een lijst kunt opmaken zoals je in je voorbeeld toont. Uiteraard valt het te doen, maar het vereist veel (hand)werk, en dat zal niet de bedoeling zijn.

Met het opmaken van opsommingstekens kom ik hiermee het meest dichtbij;
http://img232.imageshack.us/img232/8370/testhn.png

Wat jij voor ogen hebt is een soort treeview, á la Windows Verkenner. Dat is met opsommingstekens niet te doen. Mocht je een Word-doc willen hebben van dit voorbeeld, dan laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldegrieze
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-04-2018
Hoi,

Misschien heb je hier iets aan:
Search The Knowledge Base

en zoek dan op cijferlijst

[ Voor 6% gewijzigd door oldegrieze op 28-02-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij jullie hulp, en in het bijzonder van Marko_J is het mij gelukt! Bedankt allemaal!
Pagina: 1