Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313140

Topicstarter
Hallo,

een aantal dagen geleden kreeg ik spontaan de melding: Disk boot failure, insert system disk and press enter. Ik had daarvoor nergens last van en ik heb ook niet aan mijn harde schijven gezeten.
Nu heb ik die melding opgevolgd en er was geen andere mogelijkheid meer om de pc op te starten, dus ik heb Windows 7 opnieuw moeten installeren. Dit is wel gelukt, alleen start hij nu erg traag op (het duurt ongeveer 4 minuten, dat was eerst veel sneller).
Nu is het probleem dat er twee harde schijven in mijn computer zitten, maar ik kan de tweede (waar ik Windows vista op had staan) niet zien in Deze Computer en ook niet in de BIOS. Dit probleem zag ik al toen ik Windows 7 opnieuw wilde installeren, ik kon Windows namelijk alleen nog maar op de harde schijf waar Windows 7 op stond installeren.
Is er een mogelijkheid om die harde schijf weer te voorschijn te krijgen of is die gewoon kapot? En kan ik nog iets doen aan het trage opstarten van Windows (ik heb de harde schijf al geformatteerd en Windows opnieuw daarop geïnstalleerd)?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Ga dat eens uittesten, hang de betreffende schijf in een andere pc en kijk wat er dan gebeurt. Heb het al vaker dan eens meegemaakt dat harde schijven doodgaan, dat zou in dit geval ook zo kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Anders de harde schijf eens testen met een programma van de leverancier.
Kan zijn dat deze teveel 'bad blocks' heeft, of iets dergelijks, dat ie echt defect is.

Download 'Hirens Boot CD' even, en brandt deze op een cd.
Hierop staan tal van test-programma's, ook voor jouw harde schijf waarschijnlijk.
Mocht deze er niet tussen staan, pak dan SeaTools van de cd, doet ook wonderen :)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Om welk merk en type harddisk gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als de harddisk niet meer herkent word in het bios kan je er vanuit gaan dat het pcb ( printplaatje ) van de harddisk defect is en daar eigenlijk niets meer aan te doen valt. Het idee wat bovenstaande mensen schrijven om de harddisk nog te testen heeft geen zin wanneer die niet meer herkent word via het bios.

Het trage opstarten van Windows zal denkelijk opgelost zijn wanneer je de defecte harddisk helemaal loskoppelt van je systeem omdat Windows problemen kan hebben met een schijf die geen respons meer geeft en dus de defecte harddisk even loskoppellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313140

Topicstarter
Bedank voor jullie reacties,

ik ga er inderdaad ook vanuit dat die harde schijf het niet meer doet en ik ga kijken of ik de kapotte harde schijf kan verwijderen, maar hoe kan ik zeker weten dat ik de kapotte harde schijf los koppel in plaats van de nog werkende harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Dat merk je snel genoeg lijkt me. 1 schijf wordt niet meer herkend in het bios, dus de ander wel neem ik aan. Kwestie van bios checken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Nogmaals, welk merk/type schijf gaat het om? Seagate Barracuda's LP's hebben veel uitval met de symptomen die je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
JPS schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:02:
Nogmaals, welk merk/type schijf gaat het om? Seagate Barracuda's LP's Defecte harddisks hebben veel uitval met de symptomen die je beschrijft.
Niet specifiek met Seagate schijven.
Pagina: 1