Helaas weer een topic met daarin een 'ik heb geen internet via wireless netwerk' vraag. De situatie: UPC internet aansluiting met Netgear 300N wireless AP. Op desktop (Win XP home) een Netgear USB WiFi adapter geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Vervolgens een laptop HP nx8220 opnieuw geïnstalleerd (Win XP Pro) en bij mij thuis via kabel verbonden aan access point thuis (Linksys). Let wel: wired dus!
Als ik nu probeer om die laptop wireless bij mijn vader op het Netgear AP aan te sluiten, dan maak ik probleemloos verbinding en is de signaalsterkte uitstekend. Internet is helaas niet beschikbaar. Het vreemde is dat ik op een gegeven moment wél even internet had en dat er een aantal pagina's met hoge snelheid binnenkwam. Dit was ook gelijk de enige keer.
Resumé:
Als ik nu probeer om die laptop wireless bij mijn vader op het Netgear AP aan te sluiten, dan maak ik probleemloos verbinding en is de signaalsterkte uitstekend. Internet is helaas niet beschikbaar. Het vreemde is dat ik op een gegeven moment wél even internet had en dat er een aantal pagina's met hoge snelheid binnenkwam. Dit was ook gelijk de enige keer.
Resumé:
- Desktop, win XP home, internet ok
- Smartphone, android 2.1, internet ok
- Laptop, win XP home, verbinding ok, geen internet