Wél verbinding met access point, maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmit99
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:38
Helaas weer een topic met daarin een 'ik heb geen internet via wireless netwerk' vraag. De situatie: UPC internet aansluiting met Netgear 300N wireless AP. Op desktop (Win XP home) een Netgear USB WiFi adapter geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Vervolgens een laptop HP nx8220 opnieuw geïnstalleerd (Win XP Pro) en bij mij thuis via kabel verbonden aan access point thuis (Linksys). Let wel: wired dus!

Als ik nu probeer om die laptop wireless bij mijn vader op het Netgear AP aan te sluiten, dan maak ik probleemloos verbinding en is de signaalsterkte uitstekend. Internet is helaas niet beschikbaar. Het vreemde is dat ik op een gegeven moment wél even internet had en dat er een aantal pagina's met hoge snelheid binnenkwam. Dit was ook gelijk de enige keer.

Resumé:
  • Desktop, win XP home, internet ok
  • Smartphone, android 2.1, internet ok
  • Laptop, win XP home, verbinding ok, geen internet
Het zit hem dus vermoedelijk in de laptop, maar die is brandschoon opnieuw geïnstalleerd en is niet eerder aan een draadloos netwerk gehangen. Ik hoop dat jullie nog tips en/of suggesties hebben, want ik word er een beetje moedeloos van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
Heb je ook echt geconnect met het wireless netwerk? Password ingevoerd e.d.

Kan je op het moment dat je dus wel signaalsterkte hebt maar geen verbinding, posten wat je krijgt als je in te command prompt typed:
ipconfig /all

[ Voor 46% gewijzigd door waterwolf op 27-02-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmit99
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:38
Ik heb die laptop helaas niet bij de hand, maar ik heb gisteren ipconfig gedraaid en kreeg netjes ip adres 192.168.1.4. Pingen ging ook goed. Tijdens verbinding maken heb ik idd het wachtwoord ingevoerd en toen kreeg ik via win xp de melding 'verbonden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
je moet echt even de uitkomst van ipconfig /all posten.
wat je nog zou kunnen proberen is het gateway ip in je brouwser te drukken om te kijken of je wel de modem pagina kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
UPC kan standaard maar 1 pc van internet voorzien als je geen router hebt. Is de Netgear een ROUTER of een ACCESSPOINT?
Dit is een wezelijk verschil namelijk. Je hebt een apparaat nodig in je netwerk wat een DHCP server heeft. Je krijgt namelijk maar 1 IP-adres van UPC (iets met 42.xxx.xxx.xxx) Als er geen router tussenstaat welke IPadressen uitdeelt kan je nooit met meer dan 1 pc op internet