Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
hoi,

de splitter kabel die je bijgelevert krijgt met een fritzbox, is dat een gewone utp kabel?
want ik heb een nieuwe gekocht dat veel korter was, maar ik kreeg er de hele tijd een prive telefoon mee.
heel raar.

kan iemand mij vertellen wat voor kabel dit is? op internet kon ik hier niks over vinden

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Je bedoeld de Y kabel neem ik aan.

Het enkele stuk moet je in de Wan van de Fritz steken. Aan de andere kant heb je een splitsing naar twee kabels. Het ene stuk is zwart en het andere is wit. Beide uiteinden hebben een andere functie. Het zwarte stuk is om de Fritz aan te sluiten op een telefoonlijn zodat deze kan functioneren als modem (DSL). Het witte stuk is om de fritz aan te sluiten op een telefoonlijn zodat deze kan functioneren als telefooncentrale (PSTN.)

Het is dus geen UTP kabel. Overigens zit er aan beide uiteinden een label waar op staat welke functie die heeft.

Dit is zo'n beetje de bedoeling van die kabel.

Afbeeldingslocatie: http://hilfe-center.1und1.de/sp-service/image/71704.jpg

Intern zit de kabel zo in elkaar voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://wiki.vocesuip.com/images/1/18/Fritzcavoy.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door OK13 op 27-02-2011 11:14 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
bedankt voor je reactie, het werkt allemaal prima alleen vind ik de kabel veel te lang.
ik wil hem dus vervangen door een andere kabel.

maar wat voor kabel met ik dus kopen en waar? ik heb geen isdn, alleen die witte stuk is voor mij voldoende.

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Gewoon een telefoonlijntje met 2x een RJ11 eraan. Of eventueel een kabeltje met 1x RJ11 en 1x een telefoonstekker

Het is overigens wel aan te raden de Y kabel te bewaren. Ik heb een tijdje geleden eens zakelijk een probleem gehad met een Fritz. De helpdesk wilde niet helpen als dat ding niet was aangesloten via een Y kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
maar de router heeft een utp poort, daar past die rj11 toch niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Die past er wel in, eventueel kun je er ook een RJ45 aan knippen, dat maakt niet zoveel uit. Als de twee aders maar in het midden zitten komt alles goed.

ADSL werkt op basis van telefonie. Dus je moet dit aansluiten op het IS/RA met een telefoonkabel, een UTP gaat niet goed werken. Het maakt echter niet uit wat voor stekkertjes je eraan zet (RJ11/RJ45). De aders moeten in het midden zitten, dat is de enigste vereiste.

[ Voor 46% gewijzigd door OK13 op 27-02-2011 11:30 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
OK13 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:28:
Die past er wel in, eventueel kun je er ook een RJ45 aan knippen, dat maakt niet zoveel uit. Als de twee aders maar in het midden zitten komt alles goed.
In een RJ45 (8p8) jack moet je ook een passende plug doen (geen kleinere rj 11) anders kan je jack kapot maken. Ja het werkt wel als je een kleinere plug gebruikt.
[b][message=35601746,noline]
ADSL werkt op basis van telefonie.
Off topic: ADSL is een heel ander signaal in een (daarvoor heb je een splitter) andere frequentie dan telefonie op de kabel.
[b][message=35601746,noline]
Dus je moet dit aansluiten op het IS/RA met een telefoonkabel, een UTP gaat niet goed werken. Het maakt echter niet uit wat voor stekkertjes je eraan zet (RJ11/RJ45). De aders moeten in het midden zitten, dat is de enigste vereiste.
UTP heeft wel degelijk de voorkeur boven telefoonkabel, zeker bij flatcable telefoonkabel.
Pagina: 1