Al eerder gevraagd? Automatisch naar de juiste taal-pagina.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal jaar niets meer te hebben gedaan met het maken van websites, wil ik het nu weer op gaan pakken, en - natuurlijk - loop ik gelijk weer tegen een probleem op.

Ik wil voor mijn vriendin een website gaan proberen te maken, zij wil gaan vertalen/tolken, en de site moet dus in verschillende talen te lezen zijn. Nu wil ik dat als de web-browser in het grieks is, de start pagina in het grieks opent, als de webbroswer in het chinees is, de website in het chinees opent, etc. etc., maar hoe dat voor elkaar te krijgen?

Het liefst zou ik het alleen met html doen, dus liever geen javascript, maar iedere mogelijkheid die er is, zij het javascript, ajax, html, of wat er nog meer is zou me op weg helpen, maar nogmaals, mijn voorkeur gaat uit naar html.

Ik ga er van uit dat deze vraag al eerder is gesteld, en zelfs al eens is beantwoord, ik kan het hier niet vinden, en met mijn beste vriend google kom ik ook al niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Met HTML gaat het je, zover ik weet, niet lukken. Er moet immers een keuze gemaakt worden die op basis van IP of browser de taal selecteert en naar de juiste webpagina leidt.

Als ik op Automatic Language Selection zoek met Google kom ik genoeg voorbeelden tegen, met onder andere JavaScript en PHP - kant en klaar als .js te downloaden en aan te passen.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 17:08

Acid_Burn

uhuh

Kan je hier niets mee?
$_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']
Dan krijg je van de browser de voorkeurstaal/talen

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 09:35:
Na een aantal jaar niets meer te hebben gedaan met het maken van websites, wil ik het nu weer op gaan pakken, en - natuurlijk - loop ik gelijk weer tegen een probleem op.

Ik wil voor mijn vriendin een website gaan proberen te maken, zij wil gaan vertalen/tolken, en de site moet dus in verschillende talen te lezen zijn. Nu wil ik dat als de web-browser in het grieks is, de start pagina in het grieks opent, als de webbroswer in het chinees is, de website in het chinees opent, etc. etc., maar hoe dat voor elkaar te krijgen?
De taal van de browser mag niets uitmaken. Je moet naar de taalinstellingen kijken. Ik gebruik firefox in het engels, maar m'n taal-instellingen staan op Nederlands. En dat vang je af dmv serverside scripting.
Het liefst zou ik het alleen met html doen, dus liever geen javascript, maar iedere mogelijkheid die er is, zij het javascript, ajax, html, of wat er nog meer is zou me op weg helpen, maar nogmaals, mijn voorkeur gaat uit naar html.
Puur HTML kan het niet. Zonder Javascript is er geen Ajax.
Ik ga er van uit dat deze vraag al eerder is gesteld, en zelfs al eens is beantwoord, ik kan het hier niet vinden, en met mijn beste vriend google kom ik ook al niet verder.
Het lijkt me trouwens ook wel handig dat je rekening houd met zoekmachines. Je krijgt namelijk verschillende talen op 1 pagina. Dan zou ik toch gaan voor een structuur met talen: /home/en/index.html en /home/nl/index.html, want dan kan je in de head sectie van je HTML ook refereren naar de andere talen.

Hoe zoekmachines omgaan met multilingual sites op identieke URLs, geen idee.

Ey!! Macarena \o/